ازدواج : یک پیوند عاطفی بین مردان و زنان می باشد که از لحاظ قانون و عرف مورد تایید جامعه است که شامل رابطه جنسی می شود و منجر به زندگی مشترک زوجین می شود.

وقتی یک رابطه روزهای اول خودش را پشت سر می‌گذارد و وارد مرحلۀ ازدواج می‌شود، مسائلی مثل مشاوره ازدواج و مشاوره ازدواج آنلاین اهمیت پیدا می‌کنند. دختر و پسر قبل ازدواج نگرانی‌ها و دغدغه‌های زیادی دارند. چقدر قبل از ازدواج دوست بمانند؟ ازدواج موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه ازدواجی مناسب است؟ سکس و رابطۀ جنسی قبل از ازدواج چگونه باید باشد؟ این سؤال‌ها از جملۀ این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها هستند. در این مطلب دربارۀ مباحث پیرامون مشاوره ازدواج صحبت می‌کنیم و به سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.

فواید مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج آنلاین به تقویت مهارت‌های ارتباطی زوج‌ها کمک می‌کند. بنابراین آن‌ها می‌توانند بهتر یکدیگر را درک کنند. در این جلسه‌ها زوج‌ها می‌توانند قبل از شروع زندگی مشکلات را شناسایی کرده و آن‌ها را حل کنند. خیلی از مشکلات و دغدغه‌هایی که ممکن است به جدایی منجر شوند، در مشاوره ازدواج آنلاین حل می‌شود.

زوج‌ها در جلسه‌های مشاوره ازدواج دربارۀ مسائل مالی و تصمیم‌هایشان راجع به بچه‌دارشدن حرف می‌زنند و به توافق می‌رسند. برنامه‌ریزی درمورد آینده، تصمیم‌گیری عقلانی و اکتشاف درونی ازجمله فواید مشاوره قبل از ازدواج است. مشاوران یاری وی می‌توانند درزمینۀ مشاوره قبل از ازدواج آنلاین به شما کمک کنند.

در جلسه‌های مشاوره درمورد چه مسائلی صحبت می‌شود؟

امروزه به دلیل افزایش آگاهی جامعه، بیشتر مردم لزوم مشاوره ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج را درک کرده‌اند. زنان و مردان امروزی سعی می‌کنند یکدیگر را بشناسند و با حل برخی از مشکلات قبل از ازدواج، رابطۀ عاطفی بهتری را تجربه کنند. یکی از سؤالات رایج درمورد جلسه‌های مشاوره ازدواج آنلاین، موضوعات و مسائلی است که در این جلسه‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود.

شما می‌توانید در این جلسه‌ها دربارۀ اختلاف سنی، ویژگی‌های شخصیتی دو طرف، پیشنهاد ازدواج، دوستی قبل ازدواج، حریم خصوصی قبل و بعد ازدواج، سکس و رابطدر این مطلب سعی کرده‌ایم راجع به برخی از موضوع‌ها توضیح‌های بیشتری ارائه کنیم.

جلسات مشاوره ازدواج میزان موفقیت ازدواج شما را بیشتر می کنند

چرا باید ازدواج کنیم؟

در مشاوره  دربارۀ دلیل ازدواج‌ هم صحبت می‌کنیم. البته ازدواج برای همه تصمیم مناسبی نیست، ولی بیشتر کسانی که وارد رابطۀ جدی می‌شوند و می‌خواهند آینده‌ای برای رابطه‌شان ترسیم کنند، به ازدواج فکر می‌کنند. اولین دلیلی که انسان‌ها را متمایل به ازدواج می‌کند، رفع تنهایی است.

بیشتر مردم دوست دارند که زندگی‌شان را با کسی به اشتراک بگذارند و از تنهایی خلاص شوند. گرچه فرار از تنهایی دلیل مناسبی برای ازدواج نیست، ولی با ازدواج موفق دیگر تنها نیستید. عشق، تشکیل خانواده، تجربۀ لذت‌های زندگی مشترک و شروع زندگی مستقل، از دیگر دلایل ازدواج هستند.برای کسب اطلاعات بیشتر,مقاله چرا باید ازدواج کنیم را مطالعه کنید.

ازدواج سفید چیست؟

ازدواج سفید اصطلاحی است که در ایران رواج پیدا کرده است و در کشورهای دیگر کمتر استفاده می‌شود. در فرهنگ‌های اروپایی مدرن، زن و مرد می‌توانند بدون ازدواج رسمی با هم چندین سال زندگی کنند و صاحب فرزند شود.

در ایران به دلیل حاکمیت قوانین اسلامی همچین چیزی وجود ندارد؛ با‌این‌حال در سال‌های اخیر به دلیل تأثیر فرهنگ کشورهای دیگر، زنان و مردان ایرانی هم این نوع سبک زندگی را انتخاب می‌کنند. در ازدواج سفید، زن و مرد مدتی با هم زندگی می‌کنند و بعد از چند ماه یا چند سال برای جدایی یا زندگی جدی تصمیم می‌گیرند.

ویژگی یک ازدواج خوب و موفق

ازدواج موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

طبق گفتۀ روان‌شناسان و مشاوران ازدواج، فاکتورهای زیادی در موفقیت ازدواج تأثیرگذار هستند. از جملۀ این فاکتورها می‌توان به عشق، تعهد، اعتماد، توجه و ارتباط خوب اشاره کرد.

در یک ازدواج موفق، زوج‌ها باید صبور باشند و به یکدیگر احترام بگذارند. تحمل، مشارکت، اشتراک احساسات و مشکلات زندگی، ملاحظه، سخاوت، توانایی مصالحه، حل اختلاف، صداقت و گوش‌دادن مؤثر از دیگر ویژگی‌های یک ازدواج موفق هستند. می‌توانید در جلسه‌های مشاوره قبل از ازدواج آنلاین یاری‌وی بیشتر با این ویژگی‌ها آشنا شوید.

ترس از ازدواج چیست؟

ترس از ازدواج یا گاموفوبیا یک نوع اختلال است که باعث می‌شود فرد با وجود دوست‌داشتن طرف مقابل به‌شدت از ازدواج بترسد. این افراد از ازدواج فرار می‌کنند و روابط عاطفی کوتاه‌مدت را به ازدواج ترجیح می‌دهند.

ترس از ازدواج نوعی عصبی‌شدن زودگذر نیست که فقط به دلیل تعهد و رابطۀ بلندمدت رخ دهد، بلکه این ترس روی زندگی شما هم تأثیر می‌گذارد و ممکن است به اضطراب یا حمله‌های عصبی تبدیل شود.

اگر با فکر ازدواج و تعهد، عرق می‌کنید یا دچار تپش قلب می‌شوید، احتمالاً ترس از ازدواج دارید. فراموش نکنید که مسئله‌ای مثل ترس از ازدواج را می‌توانید با کمک مشاورهای ازدواج در جلسه‌های مشاوره ازدواج آنلاین حل کنید و به رابطه‌ای رضایت‌بخش برسید.

ازدواج فامیلی؛ آری یا خیر؟

ازدواج فامیلی در بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف وجود دارد. روان‌شناسان نظرات مختلفی درمورد این نوع ازدواج دارند؛ با‌این‌حال تقریباً بیشتر متخصصان معتقدند که درصد احتمال بروز مشکلات ژنتیکی در ازدواج فامیلی ۴درصد و در ازدواج‌های غیرفامیلی ۲ تا ۳ درصد است.

از طرفی برخی از خانواده‌ها بر این باور هستند که زن و مرد در ازدواج فامیلی یکدیگر را می‌شناسند و دیگر به مشاوره ازدواج یا مشاوره قبل از ازدواج آنلاین احتیاج ندارند. این یک باور اشتباه است. حتی اگر چندین سال با طرف مقابلتان در رفت‌وآمد هستید و تصور می‌کنید او را خوب می‌شناسید، باز هم به مشاوره ازدواج احتیاج دارید.

ازدواج مجدد مناسب دوام بیشتری تا ازدواج های معمولی دارد

چرا در ازدواج مجدد به مشاوره ازدواج احتیاج دارید؟

مشاوره ازدواج مجدد برای کسانی است که بعد از جدایی یا مرگ همسر اول تصمیم می‌گیرند دوباره ازدواج کنند. بعضی از این افراد تصور می‌کنند که در ازدواج مجدد به اندازۀ کافی عاقل و بالغ هستند و به مشاوره احتیاجی ندارند، در‌حالی‌که ازدواج مجدد مشکلات مخصوص به خودش را دارد.

اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها و راضی‌کردن آن‌ها، بهبود زخم‌ها و دردهای ازدواج قبلی و فرزندان ازدواج اول از چالش‌های ازدواج مجدد هستند. این چالش‌‌ها و دغدغه‌ها در جلسه‌های مشاوره قبل از ازدواج آنلاین قابل حل هستند.

آیا می‌توان با شخصیت مرزی ازدواج کرد؟

اختلال شخصیت مرزی نوعی اختلال شخصیتی شدید است. افرادی که با این اختلال دست‌وپنجه نرم می‌کنند، نمی‌توانند احساساتشان را به‌خوبی مدیریت کنند. ممکن است این افراد در زندگی حرفه‌ای‌شان بسیار موفق و توانا باشند، ولی نمی‌توانند زندگی شخصی‌شان را مدیریت کنند و درگیری‌های زیادی دارند.

نوسان‌های اخلاقی و فکری و نداشتن کنترل روی افکار و احساسات از علائم اختلال شخصیت مرزی است. بیشتر کسانی که شخصیت مرزی دارند، تمایلی هم به ازدواج ندارند؛ با‌این‌حال، آمار طلاق و جدایی در این افراد زیاد نیست.

شخصیت همسر

به‌طور کلی ازدواج با شخصیت مرزی درگیری‌ها و مشکلات زیادی دارد. اگر همسر یا نامزد شما شخصیتی مرزی داشته باشد، شاید نتوانید افکار و احساساتش را پیش‌بینی کنید یا ممکن است از نوسان‌های فکری‌اش دیوانه شوید. روان‌شناسان توصیه می‌کنند که برای حل این مشکلات از مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگوهای مؤثر کمک بگیرید.

اختلاف سنی مناسب در ازدواج چیست؟

با اینکه اختلاف سنی مناسب در ازدواج ۵ تا ۷ سال است، ولی ازدواج‌هایی با اختلاف سنی بیشتر و کمتر هم وجود دارد. طبق آمارهای موجود، زوج‌هایی که اختلاف سنی‌شان ۰ تا ۳ سال است نسبت به کسانی ۴ تا ۶ سال اختلاف سنی دارند، رضایت زندگی بیشتری دارند.

درواقع، هرچقدر که اختلاف سنی بیشتر باشد، رضایت از ازدواج هم کمتر می‌شود. این نتایج و آمارها به این معنی نیستند که اگر با نامزدتان اختلاف سنی زیادی دارید، قطع رابطه کنید. در‌صورتی‌که نمی‌توانید با او به توافق برسید یا نمی‌توانید درمورد افکار و احساساتتان با او صحبت کنید، بهتر است از مشاور ازدواج کمک بگیرید.برای کسب اطلاعات بیشتر,مطلب بهترین اختلاف سنی در ازدواج از از نظر روانشناسی چقدر است را مطالعه کنید.

دوستی قبل از ازدواج چگونه است؟

امروزه دوستی قبل از ازدواج مسئله‌ای کاملاً طبیعی است و خیلی از زنان و مردانی که الان ازدواج کرده‌اند و تشکیل خانواده داده‌اند، چندین سال با هم دوست بوده‌اند. این پدیده قبلاً در سال‌های دهۀ ۵۰ و ۶۰ وجود نداشت و دوستی قبل از ازدواج امر ناپسندیده‌ای بود، در‌حالی‌که بعضی از مشاوران روان‌شناسی و مشاوران ازدواج معتقدند که بهتر است شناخت زن و مرد در یکدیگر در قالب دوستی قبل از ازدواج باشد.

حد و حدود این دوستی را می‌توانید خودتان تنظیم کنید و برای رابطه‌تان چهارچوب تعریف کنید. در دوستی تعهدها و ضوابط مربوط به ازدواج وجود ندارد و شما می‌‌توانید در‌صورتی‌که از طرف مقابلتان خوشتان نیامد، رابطۀ دوستی را تمام کنید؛ در‌حالی‌که پایان‌دادن به رابطۀ زناشویی کار آسانی نیست.

نشانه‌های تفاهم در زندگی مشترک چیست؟

تفاهم یکی از اصول اساسی در زندگی مشترک است. تفاهم نشان می‌دهد که شما و همسرتان رابطۀ سالمی دارید. عشق و دوست‌داشتن، پنهان‌نکردن، لذت‌بردن از زندگی دونفره و احترام به ویژگی‌ها و حقوق طرف مقابل، از نشانه‌های تفاهم در زندگی مشترک است.

وقتی با همسرتان تفاهم دارید، سعی نمی‌کنید او را تغییر دهید و از حرف‌زدن دربارۀ اختلافات نمی‌ترسید. از دیگر نشانه‌های تفاهم در زندگی مشترک می‌توان به توانایی حل مشکلات جدی، برقراری رابطۀ مؤثر با خانواده‌ها و مدیریت یک رابطۀ زناشویی درست اشاره کرد. درواقع، با وجود تفاهم در زندگی، شما یک زندگی شاد و سالم را در کنار همسرتان تجربه می‌کنید. برای رسیدن به تفاهم و تمرین مهارت‌های مربوط به تفاهم، به مشاور ازدواج احتیاج دارید.

حریم خصوصی پس از ازدواج

معمولاً زن و شوهرها درمورد حریم خصوصی پس از ازدواج به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروهی تمام زندگی‌شان را با طرف مقابل به اشتراک می‌گذارند و هیچ‌چیز پوشیده‌ای ندارند. گروه دیگر در رابطۀ ناسالم هستند و پنهان‌کاری می‌کنند. مشاور ازدواج به شما می‌گوید که حریم خصوصی پس از ازدواج مسئله‌ای کاملاً طبیعی و درست است، ولی پنهان‌کاری اصلاً درست نیست.

موضوعاتی مثل مشکلات مالی و بیماری جزو حریم خصوصی نیستند. هریک از شما در رابطۀ زناشویی ممکن است رازهایی داشته باشید. این رازها جزو حریم خصوصی قرار می‌گیرند. فراموش نکنید که مسائلی مثل دیدار خانواده و دوستان، پرداخت قبض‌ها، قرض‌دادن پول، اعتیاد به مواد‌مخدر و مشکلات مربوط به شغل هم جزو حریم خصوصی نیستند و باید درمورد آن‌ها صحبت کنید.

سن مناسب ازدواج چه سنی می باشد و اختلاف سنی در ازدواج چقدر در میزان موفقیت ازدواج تاثیر گذار است

ازدواج زودهنگام؛ آیا ازدواج در سنین پایین درست است؟

ازدواج زودهنگام معایب زیادی دارد. ازجمله معایب ازدواج زودهنگام، عدم درک دوطرفه، سازگارنبودن زن و شوهر، مشکلات مالی، خطر سقط جنین و ادامه‌ندادن تحصیل است. اگر دختر و پسر در سن کم ازدواج کنند، ممکن است نتوانند به درس و دانشگاه برسند و بعضی از آن‌ها هنوز به بلوغ کافی نرسیده‌اند و چیزهای خیلی زیادی را باید یاد بگیرند. در ازدواج زودهنگام دختر و پسر خیلی زود وارد زندگی می‌شوند و باید مسئولیت‌های زندگی را به دوش بکشند.

سکس و رابطۀ جنسی قبل از ازدواج

تصمیم‌گیری درمورد سکس و رابطۀ جنسی قبل از ازدواج تا حدود زیادی به خودتان بستگی دارد. سکس قبل از ازدواج هویت جنسی شما را می‌سازد و تجربۀ جنسی شما را زیاد می‌کند. مشکلات جنسی قبل از ازدواج مشخص می‌شوند و به درک بهتری از همسرتان می‌رسید. صمیمیت بیشتر و کاهش استرس ازجمله مزایای سکس قبل و رابطۀ جنسی قبل از ازدواج هستند.

پیشنهاد ازدواج؛ از طرف پسر یا دختر

پیشنهاد ازدواج دیگر چیزی نیست که فقط از طرف پسر مطرح شود و در سال‌های اخیر پیشنهاد ازدواج از طرف دخترها هم مشاهده شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که در بین زوج‌های دگرجنس‌گرا، فقط ۵درصد از خانم‌ها پیشنهاد ازدواج را مطرح کرده‌اند. بنابراین هیچ اشکالی ندارد که دختر به پسر پیشنهاد ازدواج بدهد. البته قبل از اینکه پیشنهاد ازدواج را مطرح کنید، باید جوانب زیادی را در نظر بگیرید و خودتان و طرف مقابل را بشناسید. می‌توانید دربارۀ پیشنهاد ازدواج با مشاورهای ازدواج صحبت کنید.

ازدواج سنتی؛ آری یا خیر

خیلی از خانواده‌های قدیمی و مادر و پدرهای ما به‌روش سنتی ازدواج کردند. اما الان بیشتر جوان‌ها ترجیح می‌دهند به‌شکل مدرن ازدواج کنند. آن‌ها دوست دارند قبل از ازدواج با هم آشنا شوند و مدتی با هم دوست باشند. در ازدواج سنتی ممکن است زوج‌ها باهم آشنا نباشند و فقط از طریق خانواده‌ها به هم معرفی شده باشند. درمقابل، دختر و پسر در ازدواج مدرن آزادی بیشتری دارند و خودشان برای زندگی خودشان تصمیم می‌گیرند.

مشاوره ازدواج؛ کلید ازدواج موفق

شما با توجه به باورها و ارزش‌هایتان می‌توانید هر ازدواجی را تجربه کنید. ولی برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشید، به مشاوره ازدواج احتیاج دارید. در جلسه‌های مشاوره قبل از ازدواج آنلاین یاری وی خودتان و همسرتان را عمیق‌تر می‌شناسید و مهارت‌های جدیدی یاد می‌گیرید.

مشاور ازدواج به شما کمک می‌کند که ترس از ازدواج را کنار بگذارید و مشکلات را قبل از ازدواج شناسایی کنید. روان‌شناسان ما در مشاوره روان‌شناسی آنلاین یاری وی همگی از بهترین روان‌شناسان خانواده هستند و در این مسیر به شما کمک می‌کنند.