yariway
0

با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

ازدواج مرحله تازه‌ای از زندگی بسیاری از افراد است که هیجان و لذت خاص خودش را دارد. اما صرف نظر از شور و شوق شروع یک مرحله تازه، در این مسیر مسئولیت‌ها و چالش‌های جدیدی هم بر سر راه افراد قرار می‌گیرد که باید با هم از آنها عبور کنند. بنابراین همه افراد گزینه‌های خوبی برای ازدواج نیستند. ازدواج با برخی افراد ممکن است ما را به دردسرهای بزرگی بیندازد. در این مقاله قصد داریم تا ببینیم با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

با چه زنانی نباید ازدواج کرد؟

اگر شریک شما به مادیات اهمیت خیلی زیادی می‌دهد و از سوی دیگر نیازهای عاطفی شما را چندان جدی نمی‌گیرد شاید گزینه خیلی خوبی برای ازدواج نباشد و برای معیار های انتخاب همسر مناسب نباشد البته مادیات مهم هستند، اما شما باید قبل از ازدواج دیدگاه‌های مشترکی درباره برخورد با مسائل مالی روزمره و نحوه کسب درآمد خانوادگی داشته باشید. صحبت کردن درباره اینکه قرار است یک نفر یا هر دو شما خارج از خانه کار کنید و چه میزان درآمد خواهید داشت می‌تواند از مشکلات آینده پیشگیری کند.

با چه کسانی نباید ازدواج کرد

به طور معمول افراد گمان می‌کنند که تمام دخترها در آرزوی مادر شدن هستند اما در واقعیت اصلا اینطور نیست. حتما قبل از ازدواج درباره مسائلی مانند بچه‌دار شدن صحبت کنید و توجه داشته باشید که نظر هر دو شما درباره این موضوع یکسان باشد. همچنین اگر به هر دلیلی تمایل یا آمادگی به ازدواج ندارید صرفا برای خوشحال کردن طرف مقابل خود با او ازدواج نکنید. ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی شماست که تا سال‌ها زندگی شما را عمیقا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟

عموما احتمال سواستفاده فیزیکی و آزار و اذیت‌های جسمی از طرف مردان بیشتر است. پس برای اینکه بدانید با چه کسانی نباید ازدواج کرد به رفتار آنها در موقع عصبانیت توجه کنید. اگر کسی نتواند خشم خود را کنترل کند و بر سر مسائل کوچک از کوره در برود و بدرفتاری کند، ممکن است در آینده کار دستتان بدهد.

البته سوء استفاده فقط به صورت فیزیکی اتفاق نمی‌افتد. ممکن است شریک شما درباره ظاهر شما شوخی کند و با حرف‌هایش شما را آزار دهد. این مسائل را نادیده نگیرید چون ممکن است بعد از ازدواج شدت بیشتری هم پیدا کنند. احترام متقابل یکی از ضروری‌ترین موارد در ازدواج است. پس با کسی ازدواج کنید که برای شما آزادی و احترام قائل است.

ازدواج با چه افرادی اشتباه است؟

ازدواج با مرد و زن نامناسب و اشتباهی

نشانه‌هایی وجود دارد که اگر قبل از ازدواج در نامزد یا شریک خود دیدید باید به‌عنوان هشدار جدی بگیرید:

  • دائماً بر سر موضوعات تکراری بحث می‌کنید. اگر شریک شما یک اخلاق ناپسند دارد که دائم تکرارش می‌کند و باعث آزار شما می‌شود انتظار نداشته باشید که بعد از ازدواج به‌طور ناگهانی تغییر کند.
  • شریک شما علاقه‌ای به ازدواج ندارد. اگر شریک شما قبلا اظهار کرده که با ازدواج موافق نیست یا درباره تک‌همسری شوخی می‌کند و به طور کل قبلا گفته که علاقه‌ای به ازدواج ندارد، شاید تنها برای خوشحال کردن شما راضی به ازدواج شده است. در این صورت ازدواج کردن ممکن است ایده چندان خوبی نباشد.
  • هویت خود را از دست داده‌اید. اگر صحبت از این باشد که با چه کسانی نباید ازدواج کرد قطعا افرادی که از شما می‌خواهند هویت خود را عوض کنید در صدر فهرست قرار دارند. یادتان نرود این خواسته برای تمام سال‌هایی که با هم هستید ادامه خواهد داشت.
  • شریکتان به شما خیانت می‌کند. شکل فیزیکی خیانت بسیار بارز است و نشانه محکمی برای جلوگیری از ازدواج به حساب می‌آید. اما خیانت شکل عاطفی هم دارد. اگر شریک شما به شخص دیگری بیش از حد بها می‌دهد یا حتی خود شما با کس دیگری که شریکتان نیست بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید، شاید باید درباره ازدواج تجدید نظر کنید.
  • با هم ارتباط فیزیکی ندارید. البته مشکلی ندارد که شما قبل از ازدواج نخواهید رابطه جنسی داشته باشید. اما اگر قبلا با هم رابطه داشتید و حالا به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده، احتمالا مشکلی در جریان است. اگر در رابطه جنسی خود به مشکل برخوردید، انتظار نداشته باشید که بعد از ازدواج به یکباره حل شود.

در این موارد بیشتر صبر کنید

گاهی اوقات روابط بین زوج‌ها چندان خوب پیش نمی‌رود اما این موضوع لزوما به این معنا نیست که رابطه شما محکوم به شکست است. در چنین موقعیت‌هایی برای ازدواج عجله نکنید شاید چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک کند تا مسائل را راحت‌تر حل کنید. بعد از آن می‌توانید با اطمینان بیشتری در مسیر ازدواج قدم بردارید.

یکی از نشانه‌هایی که به شما هشدار می‌دهد تا بیشتر صبر کنید، مشاجرهای فراوان بر سر جشن عروسی است. گرفتن جشن عروسی اولین چالش جدی زندگی افراد متاهل است. شما ناچارید درباره مسائل ریز و درشت بسیاری از جمله مخارج عروسی تصمیم بگیرید. اگر نمی‌توانید درباره چنین مسائلی با هم کنار بیایید احتمال دارد در زندگی بعد از ازدواج هم به مشکلات زیادی بر بخورید. قبل از هرچیز باید یاد بگیرید با هم صحبت کنید و مشکلات خود را حل کنید و سپس برای ازدواج اقدام کنید.

در نهایت به ندای درون خود توجه کنید. اگر احساس می‌کنید اعتماد و احترام لازم در رابطه شما وجود ندارد، احساس خود را نادیده نگیرید و حتما مشاوره قبل از ازدواج داشته باشید، در بسیاری از اوقات ما به طور ناخودآگاه نشانه‌های هشداردهنده در روابط را احساس می‌کنیم. تصمیم با شماست. می‌توانید به رابطه خود پایان دهید یا با کمک شریک خود و یک مشاور یا درمانگر مشکلات رابطه خود را حل کنید. در هر صورت به نیازها و احساسات خود احترام بگذارید.

بیشتر بخوانید:ازدواج با شخصیت خودشیفته چه عواقبی دارد؟

ویژگی‌هایی که شریک شما را برای ازدواج مناسب می‌کند

اینکه بدانیم با چه کسانی نباید ازدواج کرد بسیار مهم است اما ویژگی‌هایی مثبتی هم وجود دارند که باید در شریک خود به دنبالشان بگردیم. اگر شریک شما مجموعه‌ای از این ویژگی‌ها را داشته باشد کاندید خوبی برای ازدواج خواهد بود:

  • به اعتقادات و ارزش‌های شما احترام بگذارد. شاید شما در همه مسائل با هم توافق نداشته باشید اما باید بتوانید به اعتقادات و ارزش‌های اساسی یکدیگر احترام بگذارید.
  • به شما اعتماد داشته باشد و شما هم به او اعتماد داشته باشید. اگر شریک شما دائم موبایل شما را چک می‌کند و یا خود شما همیشه تاریخچه سرچ‌های اینترنت او را می‌گردید، مشکلی وجود دارد. در رابطه سالم شما باید بتوانید با اعتماد متقابل، سرراست و بدون حاشیه درباره چیزهایی که آزارتان می‌دهند صحبت کنید.
  • خارج از رابطه شما هم زندگی داشته باشد. طرف مقابل شما نباید از شما انتظار داشته باشد تا همیشه در دسترس باشید و زندگی خود را وقف او کنید. هر دو شما خارج از رابطه خود شغل، دوستان، خانواده و رویاهایی دارید که باید برایشان وقت بگذارید.
  • احساسات خود را ابراز کند. هر دو طرف رابطه باید بتوانند به نوعی احساسات خود را درباره طرف مقابل به اشتراک بگذارند. خوب است شریک شما گاهی ابراز کند که حضور شما در زندگی او چه معنایی دارد و چرا مهم است.

در چه مواردی مشاوره پیش از ازدواج مهم است؟

شاید شما بدانید که با چه کسانی نباید ازدواج کرد اما تشخیص اینکه شریک زندگی شما یکی از همین افراد که دارای مشکلاتی هست که سخت مدیریت میشوند یا ازدواج با شخصیت اختلال مرزی است، به‌خصوص بعد از آنکه رابطه عاطفی بین شما شکل گرفت کمی دشوار است. اگر به هرکدام از دلایل بالا یا تنها به خاطر احساس عدم اطمینان نسبت به آینده در ازدواج خود شک کردید، بهتر است از مشاوره ازدواج کمک بگیرید. اما حتی اگر مشکل چندانی هم احساس نمی‌کردید، باز هم مشاوره ازدواج می‌تواند کمک‌کننده باشد.همچنین مهارت انتخاب شریک زندگی مناسب,یکی از عوامل مهم در داشتن ازدواج موفق است.

متخصصی که با آن مشورت می‌کنید در رابطه شما بی‌طرف است. همین مسئله در کنار تخصصی که دارد باعث می‌شود بدون در نظر گرفتن احساسات، آمادگی و شرایط شما را برای ازدواج بسنجد. شرکت در جلسات مشاوره باعث می‌شود شریک زندگی و حتی خودتان را بهتر بشناسید. البته برای انتخاب مشاور مناسب مراجعه به مرکز معتبر و صداقت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج هم اهمیت بسیاری دارد. به این ترتیب می‌توانید به تردیدهای طبیعی بسیاری که قبل از ازدواج وجود دارند پایان دهید و شانس خود را برای داشتن یک زندگی مشترک آرام و کم‌دغدغه بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید