بعضی‌ از افراد هم هیچ تمایلی به استفاده از این سایت‌ها ندارند و معتقدند باید در گروه‌ها و رویدادهای حضوری با بقیه آشنا شوند. در این مقاله می‌خواهیم راجع به این سایت‌ها و مزایا و معایبشان صحبت کنیم. اگر از این سایت‌ها استفاده می‌کنید یا تصمیم دارید روش دوست یابی آنلاین را امتحان کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دوست یابی آنلاین یا دوستی اینترنتی چیست؟

جوان‌های امروزی علاقۀ زیادی به سایت های دوستیابی و همسریابی دارند. این محبوبیت دلایل متعددی دارد. اول اینکه جوان‌ها به دنبال دوستی‌های کوتاه‌مدت هستند و ترجیح می‌دهند با استفاده از این سایت‌ها، دوست مجازی و رابطه دوستی موردنظر خودشان را انتخاب کنند. دیگر اینکه نسل امروزی دوست دارد خودش همسرش را انتخاب کند و اجازه نمی‌دهد مادر و پدرش شریک زندگی‌اش را انتخاب کنند.همین مسئله باعث شده است که تمایل افراد در جامعه مدرن و امروزی بیشتر به سمت زندگی مشترک بدون ازدواج برود.برای کسب اطلاعات بیشتر,مطلب تعریف ازدواج سفید و اصول زندگی مشترک بدون ازدواج را مطالعه کنید.

با دوست یابی آنلاین می‌توانید افراد شبیه خودتان را پیدا کنید. البته سایت های دوستیابی و همسریابی معایبی هم دارند. ممکن است افراد در این سایت‌ها خود واقعی‌شان را از شما پنهان کنند و دروغ بگویند؛ بنابراین، قبل از اینکه از طریق اپلیکیشن دوست‌یابی قرار دوستی بگذارید، بهتر است معایب و مزایای این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را بدانید.

گرچه اپلیکیشن‌ها و سایت‌های دوست‌ یابی و همسریابی به شما در روند یافتن شریک زندگی‌تان کمک می‌کنند، اما برای ازدواج و انتخاب همسر به مشاورۀ پیش از ازدواج احتیاج دارید. مشاوران و متخصصان ازدواج ما در یاری وی به شما در این مسیر کمک می‌کنند.

مزایای سایت های دوستیابی و همسریابی

1.    صرفه‌جویی در زمان

اولین مزیت سایت های دوستیابی و همسریابی این است که لازم نیست وقت زیادی را برای پیداکردن همسر، دوست‌دختر و دوست‌پسر صرف کنید. اطلاعاتتان را در سایت وارد می‌‌کنید و طرف مقابل را با توجه به مشخصاتش انتخاب می‌کنید.

سایت های دوستیابی و همسریابی به شما اجازه می‌دهند که طرف مقابل را قبل از اولین قرار بشناسید و اگر در روند گفت‌‌وگوی مجازی از چیزی خوشتان نیامد، می‌توانید قرار حضوری را لغو کنید.

2.    دسترسی به افراد مختلف

قبول دارید پیداکردن همسر و دوست مناسب چقدر سخت است؟ احتمال اینکه در رویدادها و گروه‌های متفاوت، با افراد مختلفی دوست بشوید چقدر است؟ به‌علاوه، شما نمی‌توانید با نگاه‌کردن به ویژگی‌های ظاهری، تحصیلات و شغل یک نفر، ویژگی‌های عمیق‌تر او را بشناسید و آیندۀ زندگی با او را پیش‌بینی کنید.

اپلیکیشن همسریابی گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما می‌گذارد. مثلاً اگر می‌خواهید همسر شما اهل سفر باشد، سایت های دوستیابی و همسریابی به شما افرادی را نشان می‌دهند که سفرکردن را دوست دارند. اگر به دنبال رابطۀ طولانی‌مدت نیستید، اپلیکیشن دوست یابی افرادی مثل شما را پیشنهاد می‌دهد.

3.    محدودکردن گزینه‌ها

یکی از بهترین مزیت‌های همسریابی آنلاین حذف‌کردن افرادی است که از آن‌ها خوشتان نمی‌آید. شما در سایت های دوستیابی و همسریابی با افراد مختلفی آشنا می‌شوید و چندین هفته یا چندین ماه به‌صورت آنلاین گفت‌وگو می‌کنید.

در این حالت، پایان‌دادن به رابطۀ مجازی خیلی راحت‌تر انجام می‌شود. اگر در یک اپلیکیشن دوست یابی کسی به شما درخواست دوستی دهد، می‌توانید فقط با یک کلیک او را به جمع خودتان اضافه کرده یا حذفش کنید.

4.    بدون دخالت خانواده

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جوان‌های عصر حاضر برقراری تعادل بین انتظارات خودشان از زندگی عاطفی و انتظارات خانواده است. در خانواده‌های قدیمی و سنتی ازدواج کاملاً اجباری و قراردادی انجام می‌شود.

حتی مادر و پدرهای مدرن‌ و روشن‌فکر هم گاهی‌اوقات ناخواسته در انتخاب همسر آیندۀ فرزندشان دخالت می‌کنند. با سایت های دوستیابی و همسریابی خودتان به‌طور مستقل فرایند انتخاب همسر و شریک عاطفی را انجام می‌دهید.

5.    بدون محدودیت جغرافیایی

 مزایای سایت های دوست یابی بدون محدودیت جغرافیایی

وقتی در زندگی واقعی با کسی قرار می‌گذارید، به احتمال زیاد او در شهر و کشور شما زندگی می‌کند؛ ولی دوست یابی آنلاین به شما فرصت آشنایی با افراد کشورهای مختلف را می‌دهد. می‌توانید با ایرانی‌های ساکن در کشورهای دیگر آشنا شوید یا دوست مجازی‌تان را از بین ملیت‌های دیگر انتخاب کنید.

معایب سایت های دوستیابی و همسریابی

1.    دروغ یا واقعیت؟

اگر از اپلیکیشن همسریابی استفاده می‌کنید، باید بدانید که کشف حقیقت درمورد افراد کمی سخت است. شما نمی‌توانید مطمئن شوید که دوست‌دختر یا دوست‌پسر اینترنتی‌تان دروغ می‌گوید یا راست‌گوست. معمولاً در این سایت‌ها افراد خود واقعی‌شان را پنهان می‌کنند یا درمورد ویژگی‌ها و علاقه‌مندی‌هایشان اغراق می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که 31درصد از کسانی که قرارهای آنلاین می‌گذارند، اطلاعات درستی درمورد سن، قد و وزنشان نمی‌دهند. بعضی از اعضای اپلیکیشن دوست یابی درمورد جنسیت و درآمدشان هم دروغ می‌گویند.

2.    واقعیت و فانتزی

اپلیکیشن‌های دوستیابی به شما اجازه می‌دهند که بهترین خودتان را به نمایش بگذارید؛ اما حقیقت این است که شما همیشه بهترین نیستید. شما در موقعیت‌های مختلف ممکن است سطوح مختلفی از خودتان را نشان دهید. مثلاً در شرایطی بدترین کار را انجام می‌دهید و گاهی‌اوقات هم رفتارتان کاملاً معمولی است.

درمقابل، شریک عاطفی شما هم همیشه بهترین نیست و اگر می‌خواهید با او ازدواج کنید یا رابطه‌تان را جدی‌تر کنید، باید ویژگی‌های خوب و بدش را بپذیرید. البته این چالش‌ها ممکن است در یک رابطۀ واقعی و غیرمجازی هم رخ بدهد.

3.    تصاویر غیرواقعی

عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دوستیابی می‌بینید، ممکن است دست‌کاری شده باشند. حتی بعضی‌ها از تصاویر خودشان استفاده نمی‌کنند. بعضی از افراد عکس‌های قدیمی را به شما نشان می‌دهند. به‌علاوه، شما از عکس نمی‌توانید بسیاری از رفتارها و عادت‌های ظاهری فرد را تشخیص دهید.

همچنین از معایب سایت های دوست یابی,سکس چت و رابطه جنسی مجازی است که افراد را از برقراری رابطه جنسی سالم در دنیای واقعی باز می دارد.برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد رابطه جنسی بین دختر و پسر می توانید,مطلب رابطه جنسی در دوران دوستی را در بلاگ یاری وی مطالعه کنید.

رعایت نکات مهم در دوستی‌های مجازی

 رعایت نکات مهم در سایت های دوستیابی

قبل از استفاده از سایت های دوستیابی و همسریابی بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا بتوانید نتیجۀ بهتری بگیرید:

  1. هدفتان از رابطه را مشخص کنید. اگر می‌خواهید رابطۀ بلندمدت داشته باشید، در اپلیکیشن به دنبال افرادی که رابطۀ کوتاه‌مدت و یک‌شبه می‌خواهند نباشید. درمقابل، اگر دوست دارید قرار خودمانی و یک‌شبه داشته باشید، با خودتان روراست باشید و در پروفایلتان جزئیات را بیان کنید.
  2. استفاده از اپلیکیشن‌های دوستیابی را محدود کرده و بین زندگی واقعی و مجازی تعادل برقرار کنید. سعی کنید با دوستان و خانوادۀ هم وقت بگذرانید.
  3. درمورد پیدا‌کردن دوست و همسر فقط به اپلیکیشن‌های دوستیابی اکتفا نکنید. در محیط واقعی، جمع دوستان و رویدادهای گروهی هم می‌توانید با افراد مختلف آشنا شوید. همچنین اگر نیاز به مشاوره دوستی دارید میتوانید از کارشناسان مجرب ما استفاده کنید.

سایت های دوستیابی و همسریابی؛ آری یا خیر؟

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دوستیابی و همسریابی مزایا و معایب خودشان را دارد و این مسئله به نحوۀ استفادۀ شما بستگی دارد. سعی کنید با دید باز سراغ این اپلیکیشن‌ها بروید و در استفاده از آن‌ها افراط نکنید. انتخاب شریک زندگی با استفاده از سایت‌های همسریابی هم به مشاوره ازدواج احتیاج دارد؛ بنابراین، هیچ‌گاه بدون مشاوره روانشناسی تصمیم نهایی را نگیرید. می‌توانید در این زمینه روی مشاورۀ پیش از ازدواج یاری وی حساب کنید.