ازدواج با زن مطلقه شاید در فضای عمومی فرهنگ ما چندان با استقبال مواجه نشود؛ اما واقعیت این است که ازدواج با دختری که قبلاً ازدواج کرده است، در بین پسران و مردان الزماً امر منفی تلقی نمی‌شود. آنچه مسلم است، این ازدواج نیازمند در نظر گرفتن نکات مختلفی است که باید حتماً قبل از ازدواج در خصوص آن‌ها اطلاع داشته باشید. اگر با علم به نکات مثبت و منفی ازدواج با خانم مطلقه وارد این رابطه شوید، مشکلات احتمالی به حداقل خواهد رسید. در همین راستا در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم ازدواج با زن مطلقه را با هم مرور کنیم.

ازدواج با زن مطلقه چه معایب و مضراتی دارد

5 نکته مثبت در ازدواج با زن مطلقه

معمولا عواقب ازدواج با زن مطلقه از جنبه منفی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این در حالی است که ازدواج با دختری که قبلاً ازدواج کرده است، دارای نکات مثبت و منفی است که باید همه آن‌ها در کنار یکدیگر دیده شوند. 5 مورد از مهم‌ترین مزایای این نوع ازدواج‌ها را در اینجا مرور می‌کنیم.

1. پختگی همسر

تجربه یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های هر انسانی در طول زندگی‌اش است. طبیعتاً داشتن تجربه در ازدواج نیز می‌تواند دستاوردهای بزرگی را برای هر یک از زوجین به همراه داشته باشد. خانم‌هایی که یکبار تجربۀ زندگی مشترک را داشته‌اند، معمولاً دست به تصمیمات احساسی و هیجانی نمی‌زنند. همین مسئله باعث می‌شود که اصطلاحاً عقل و عشق را دوشادوش هم به کار بگیرند. در نتیجه تصمیمات آن‌ها قبل و بعد از ازدواج از نوعی پختگی برخوردار می‌شود.

2. داشتن توقعات واقع‌بینانه از زندگی مشترک

یکی از مهم‌ترین موانع احساس خوشبختی در زندگی زناشویی، داشتن توقعات خارج از فضای واقع‌بینانه است. این مشکل به خصوص برای زوج‌های جوانی بروز می‌کند که چندان تجربۀ سرد و گرم روزگار را نداشته‌اند و به یکباره وارد زندگی مشترک می‌شوند. طبیعتاً در ازدواج با زن مطلقه با چنین مشکلی روبه‌رو نخواهید شد؛ چرا که اساساً این خانم‌ها درک درست‌تری از واقعیت‌های حاکم بر زندگی دارند. در نتیجه توقعات‌شان نیز به همان نسبت واقع‌بینانه خواهد بود.

3. مدیریت زندگی زناشویی بهتر

بار بخش مهمی از ادارۀ زندگی زناشویی بر عهده خانم‌ها است. پذیرش این مسئولیت و همچنین داشتن درک درست از جنبه‌های مختلف آن، نقش بسیار مهمی در کیفیت زندگی مشترک دارد. خانم‌های مطلقه یکبار در معرض این شرایط در گذشته قرار گرفته‌اند. آن‌ها به خوبی با مسائل و موضوعات چالش‌برانگیز در این زمینه آشنا هستند. در نتیجه در پیچ و خم‌های زندگی زناشویی بهتر از پس مدیریت شرایط برخواهند آمد.

4. استقلال فکری بیشتر

موضوع مهم بعدی برای پایداری زندگی مشترک، برخورداری زن و مرد از استقلال فکری است. متأسفانه بسیاری از زندگی‌های مشترک به دلیل دخالت دیگران دچار چالش‌های جدی می‌شوند. این قبیل مشکلات ریشه در نداشتن استقلال فکری زوجین دارد. در ازدواج با زن مطلقه می‌توانید از این حیث نیز تا حد زیادی آسوده خاطر باشید؛ چرا که عموماً این خانم‌ها در وضعیت استقلال نسبی مطلوبی به سر می‌برند.

5. همراهی بیشتر از سوی همسر

زندگی مشترک پر است از انواع مشکلات ریز و درشتی که گاه و بیگاه بر سر راه زوج‌ها سبز می‌شوند. ظرفیت تحمل و مقابله با این مشکلات در قوام پیدا کردن زندگی مشترک تأثیر بسیار زیادی دارد. خانم‌های مطلقه اصطلاحاً سرد و گرم روزگار را بیشتر چشیده‌اند. در نتیجه ظرفیت و تحمل بالاتری هم در چالش‌های پیش رو از خود بروز می‌دهند. به همین دلیل در ازدواج با آن‌ها می‌توانید از داشتن یک شریک همراه حتی در سخت‌ترین روزهای زندگی در کنار خود بهره‌مند شوید.

5 چالش جدی در ازدواج با زن مطلقه

ازدواج با زن مطلقه خوب است یا بد

مزایای ازدواج با دختری که قبلاً ازدواج کرده را با هم مرور کردیم. اما غفلت از عواقب ازدواج با زن مطلقه اشتباه مهلکی است که دردسرهای جدی را می‌تواند برای شما و همسرتان به دنبال داشته باشد. در همین راستا 5 مورد از مهم‌ترین چالش‌هایی که در این مسیر ممکن است ایجاد شوند را با هم مرور می‌کنیم.

1. داشتن فرزند

در صورتی که خانم فرزند دارد، باید جوانب احتیاط را رعایت کنید. حتی اگر فرزند نزد خانم زندگی نکند هم نباید به سادگی از کنار این موضوع عبور کنید. نکته مهم این است که وجود فرزند به معنی ایجاد ارتباط هر چند کم‌رنگ بین خانم و همسر سابقش خواهد بود. در نتیجه باید نسبت به این مسئله حساس باشید و با خانم دربارۀ آن به نتیجه مشترک برسید.

از آن مهم‌تر، نوع ارتباط شما با فرزند همسرتان است. باید این توانایی را داشته باشید که دیوار دفاعی بین او و خودتان را فرو بریزید. میزان صمیمیت و دوستی بین شما و او نقش کلیدی در موفقیت رابطه شما در ازدواج با زن مطلقه دارد.

2. جلب اعتماد

ازدواج ناموفق موجی از افکار منفی را در ذهن خانم ایجاد می‌کند. این افکار منفی باعث می‌شود که نزدیک شدن و جلب اعتماد خانم‌ها مطلقه کار بسیار دشواری باشد. البته باید حق را به آن‌ها داد؛ چراکه قبلاً به دیوار سستی تکیه داده‌اند که فرو ریخته است. در نتیجه برای وارد شدن به ارتباط با یک خانم مطلقه، باید بدانید که تلاش بسیار زیادی در راستای جلب اعتماد او باید انجام دهید.

3. دست و پنجه نرم کردن با پیش زمینه‌های ذهنی منفی همسر

تجربه ناموفق ازدواج قبلی، قطعا روی زندگی جدید همسر شما نیز تأثیر خواهد داشت. به عنوان مثال اگر او در زندگی قبلی روابط نه چندان گرمی با خانواده همسر خود داشته، ممکن است این مسئله به زندگی جدید او نیز کشیده شود. به طوری که او با ذهنیت منفی وارد تعامل با خانواده شما شود. در چنین شرایطی شما باید حتماً در خصوص نقاط تاریک ازدواج قبلی همسرتان اطلاعات کافی داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید به مدیریت بهتر اوضاع بپردازید.

4. همراه کردن خانواده‌ها

یکی از سخت‌ترین کارها در جریان ازدواج با زن مطلقه، جلب نظر مثبت خانواده‌ها است. فارغ از اینکه مقاومت خانواده‌ها در این گونه مسائل درست است یا خیر، واقعیتی است که باید خود را برای آن آماده کنید. راضی کردن خانواده برای ازدواج با دختری که قبلاً ازدواج کرده، شاید کار سختی باشد؛ ولی در نظر داشته باشید که اگر با سنجیدن جوانب امر، خانمی را برای زندگی مشترک مناسب می‌دانید، ارزش تلاش کردن برای دستیابی به او را قطعاً دارد.

5. تعامل سازنده با همسر

مدیریت خانواده یک امر فردی نیست که مرد یا زن بتوانند به تنهایی از پس آن بربیایند. بلکه نیاز به نوعی مشارکت است که در آن هر یک از زن و مرد به سهم خود باید نقش مؤثری را ایفا کنند. ممکن است در ازدواج با زن مطلقه در زمینه تفکیک نقش‌های هر یک از دو طرف در رابطه زناشویی کمی دچار چالش شوید. البته این موضوع در قالب گفتگوهای قبل از ازدواج به طور کامل قابل حل و فصل است.

کلام پایانی

در این مقاله به ده نکته اساسی که در ازدواج با زن مطلقه باید در نظر داشته باشید، اشاره کردیم. اگر تصمیم دارید در این مسیر قدم بردارید بدانید که نباید از سر ترحم یا دلسوزی وارد رابطه شوید. در این صورت نه‌تنها به خودتان بلکه به همسرتان نیز صدمه زیادی وارد کرده‌اید. کمک گرفتن از مشاور در ازدواج با خانم مطلقه می‌تواند راهنمای خوبی برای دستیابی به بهترین تصمیم باشد. در همین راستا مشاوران ازدواج یاری وی آماده هستند که راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. در پایان توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید برای ازدواج با زن مطلقه عجله کنید.