مسئلۀ ازدواج همیشه چالش‌های ریز و درشتی دارد که برای یک ازدواج موفق باید آن را مدیریت کرد. این مسئله در موارد خاصی مثل ازدواج با مرد مطلقه، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ به‌ویژه در حال حاضر که با رشد طلاق مواجه هستیم و بسیاری از این افراد قصد ازدواج و شروع دوبارۀ زندگی مشترک را دارند. بنابراین، اگر بین خواستگاران خود شخصی با این شرایط را دارید، حتماً بیشتر بررسی کرده و نکات مثبت و منفی آن را در نظر بگیرید. این انتخاب، گرچه دغدغه‌های بیشتری نسبت به ازدواج با افراد مجرد دارد، در‌عین‌حال ممکن است یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. پس همۀ جوانب را در نظر بگیرید و با نکاتی که در ازدواج دختر مجرد با مرد مطلقه‌ اهمیت دارد، آشنا شوید.

چه سؤالاتی قبل از ازدواج با مرد مطلقه بپرسیم؟

در ازدواج دختر مجرد با مرد طلاق‌گرفته، سؤالات مهمی‌ وجود دارد که حتماً باید قبل از ازدواج بپرسید؛ چراکه روی ازدواج شما تأثیر مستقیم خواهد گذاشت. پس خجالت و تعارف را کنار بگذارید و درمورد مهم‌ترین تصمیم زندگی‌تان، واضح و شفاف سؤال بپرسید:

چند وقت از طلاق می‌گذرد؟

اولین سؤال، مدت‌زمانی است که مرد از همسر خود جدا شده است. در نظر داشته باشید که فرض ما این است که خواستگار شما مراحل طلاق خود را طی کرده است. اگر تصمیم به جدایی دارد، بهتر است همان ابتدا جواب منفی خود را اعلام کنید؛ چراکه طرف مقابل شما هنوز در رابطۀ قبلی خود است و احتمال زیادی وجود دارد که در آن رابطه بماند و درنتیجه شما نفر سوم خواهید بود که بیشترین آسیب و ضربۀ روحی را متحمل می‌شود.

ازدواج با مردی که همسر قبلی خود را طلاق داده است

بنابراین، از طرف مقابل خود، مدت‌زمانی را که از طلاقش می‌گذرد، بپرسید. این مورد در مسائل مالی ناشی از طلاق مثل مهریه هم تأثیرگذار است. همچنین، طلاق تأثیر مستقیمی بر وضعیت روحی دارد.

مدت‌زمان بازسازی روحیه در افراد مختلف، متفاوت است؛ اما حداقل ۱ تا ۲ سال بعد از طلاق، فرد می‌تواند وارد رابطۀ سالم و جدیدی شود.

دلیل جدایی از همسر چیست؟

بیشتر افراد همیشه طرف مقابل را مقصر می‌دانند. در طلاق هم این مسئله وجود دارد؛ اما درهرصورت شما باید دلایل اختلاف و جداشدن خواستگارتان از همسر سابقش را بپرسید. در‌صورتی‌که با دلایل او قانع نشدید، حتماً از مشاور کمک بگیرید. یک راه دیگر هم توجه به زبان بدن اوست که بیشتر از کلمات می‌توانید به آن اعتماد کنید.

آیا از ازدواج قبلی خود فرزندی دارد؟

یکی از مهم‌ترین سؤال‌هایی که در ازدواج دختر مجرد با مرد طلاق‌گرفته باید مطرح شود، مسئلۀ مربوط به فرزند داشتن یا نداشتن مرد است. اگر خواستگار شما از ازدواج قبلی خود فرزندی داشته باشد، مسئلۀ دوم این است که حضانت آن‌ها با چه کسی است.

اگر حضانت فرزند به‌طور کامل یا حتی چند روز در هفته با خواستگار شما باشد، باید خود را برای شرایط جدید آماده کنید.

به چه نکاتی در ازدواج با مرد مطلقه توجه کنیم؟

اگر قصد ازدواج با مرد مطلقه را دارید، باید با چشم بازتری انتخاب کنید؛ چراکه خواستگار شما ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یک مرد مجرد دارد و این موضوع هم از جهات مثبت و هم از جهات منفی، موردنظر قرار می‌گیرد.

بیشتر بررسی کنید!

اصطلاح «عجله کار شیطان است»، برای ازدواج دختر مجرد با مرد طلاق‌گرفته کاربرد زیادی دارد. درواقع شما باید طرف مقابل خود را کامل بشناسید و بعد تصمیم بگیرید. با چند جلسه حرف‌زدن، شما نمی‌توانید برای یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی خود تصمیم بگیرید. روحیات او را بررسی کنید و ببینید چقدر از زندگی گذشته فاصله گرفته و توانایی پذیرش زندگی جدید را دارد.

براساس معیارهایتان تصمیم بگیرید!

ترحم و دلسوزی را کنار بگذارید. شما ناجی زندگی‌ شکست‌خوردۀ دیگران نیستید. اگر تصمیم به ازدواج با مرد مطلقه گرفته‌اید، او را با شرایطی که دارد و معیارهای ذهنی خود برای ازدواج، بررسی کنید. اگر این تصمیم منجر به ازدواج شود، زندگی شما مشترک خواهد بود و هر دو طرف اهمیت دارید و باید خواسته‌های یکدیگر را برآورده کنید.

پس از همان ابتدا خواسته‌های خود را مطرح کنید. برای مثال، ممکن است طرف مقابل شما دنبال رابطه دوستی باشد و بحث ازدواج با مرد مطلقه اصلاً برای او مطرح نباشد، در‌حالی‌که شما قصد ازدواج داشته باشید.

خود را برای شرایط مختلف آماده کنید!

ممکن است همه‌چیز مطابق آنچه در ذهن شما بود، پیش نرود. ازدواج با تشریفات مختلف، ماه‌عسل رؤیایی، هدایای عروسی یا حتی برخورد اعضای فامیل با شما، در ازدواج با مرد مطلقه احتمالاً کمی متفاوت خواهد بود؛ چراکه طرف مقابل شما یک بار همۀ این‌ها را تجربه کرده و ممکن است دوباره تمایلی به برپایی جشن عروسی و ماه‌عسل خاص نداشته باشد. ضمن اینکه افراد خانواده یا فامیل هم برخوردهایی که انتظارش را دارید، از خود نشان ندهند.

ازدواج با مرد مطلقه دارای فرزند

یکی دیگر از مسائل مهم در ازدواج دختر مجرد با مرد طلاق‌گرفته، بحث فرزند است. درواقع اگر خواستگار شما از ازدواج قبلی خود صاحب فرزند است، شرایط شما کاملاً متفاوت خواهد بود؛ چراکه ممکن است فرزند هم یکی از اعضای خانوادۀ شما باشد و در‌عین‌حال، علاوه ‌بر نقش همسری شما، نقش مادری را هم به عهده بگیرید.

زن دوم مردی که همسر خود را طلاق داده است

این مسئله در ازدواج با مرد مطلقه، اگر مورد پذیرش شما قرار بگیرد، ممکن است چالش‌هایی را برای فرزند یا فرزندان خواستگار شما به وجود بیاورد و او در پذیرش شما مشکلی داشته باشد.

پس در این مورد باید دقت بیشتری به خرج دهید و حتماً با یک مشاور صحبت کنید. ضمن اینکه سعی کنید در چند جلسه با فرزند او هم ارتباط برقرار کنید.

ازدواج دختر مجرد با مرد طلاق‌گرفته چه مزایایی دارد؟

ازدواج دختر مجرد با مرد مطلقه

تا اینجا به چالش‌های ازدواج با مرد مطلقه آشنا شدید. اما از‌آنجا‌که هیچ چیز در دنیا مطلق نیست، در ازدواج دختر مجرد با مرد طلاق‌گرفته نکات مثبتی هم وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت:

  • مسئولیت‌پذیری بیشتر: اغلب مردان مطلقه به دلیل اینکه در یک زندگی مشترک بوده‌اند، مسئولیت‌‌پذیری را بیشتر از پسران مجرد تجربه کرده‌اند و این مسئله، یکی از نکات مثبت این افراد به شمار می‌رود.
  • استقلال مالی: زندگی مستقل شرط اولیۀ زندگی مشترک است. مردی که قبلاً ازدواج کرده، دارای استقلال مالی و جدا از خانوادۀ خود است که یک ویژگی مثبت برای زندگی مشترک است.
  • بلوغ فکری و پخته‌تر‌بودن: داشتن یک رابطه، به بلوغ عاطفی و فکری شخص کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل هم اشخاصی که در زندگی مشترک بوده‌اند، معمولاً به این بلوغ و پختگی رسیده‌اند.
  • توانایی همراهی بیشتر با شما: مسئولیت‌پذیری در مردان باعث می‌شود که قدرت درک آن‌ها بیشتر شده و درنتیجه همراهی بیشتری با شما داشته باشند.
  • اهل کار و زندگی بودن: معمولاً کسانی که سابقۀ زندگی مشترک دارند، بیشتر برای خانوادۀ خود تلاش می‌کنند و زمان زیادی را صرف کارکردن و گذراندن با خانوادۀ خود می‌کنند.

مشاوره را در اولویت قرار دهید

ازدواج با مرد مطلقه باید با بررسی بیشتری صورت بگیرد. بخشی از این بررسی هم به مشاوره با افراد باتجربه و گرفتن راهنمایی از افراد متخصص برمی‌گردد. درواقع شما علاوه بر اینکه باید زمان زیادی را برای شناخت طرف مقابل خود در نظر بگیرید، در مسیر شناخت باید یک همراه باتجربه داشته باشید تا در شرایط مختلف بتواند شما را راهنمایی کرده و به سؤالات شما پاسخ دهد.

ازدواج دختر مجرد با مرد مطلقه یکی از موضوعاتی است که می‌توانید در مشاوره قبل ازدواج مطرح کنید، مشاوره‌ای که می‌توانید بسیار ساده و بدون دردسر از خدمات آنلاین مشاوره یاری وی دریافت کنید.