روزهای اول ازدواجتان را به خاطر دارید؟ در آن روزها صحبت‌کردن با همسرتان هیجان‌انگیز و شیرین بود. همیشه دوست داشتید با همسرتان باشید و نمی‌توانستید لحظه‌ای از هم دور باشید. ولی آیا این احساسات و جذابیت جنسی همیشگی است؟ افراد زیادی چندین سال بعد از شروع زندگی‌شان احساس می‌کنند که جذابیت جنسی برای همسرشان ندارند یا جذب همسرشان نمی‌شوند.

این مسئله بین بیشتر زوجین وجود دارد و اصلاً مشکلی غیرعادی نیست. در ادامۀ این مطلب می‌خواهیم درمورد تقویت رابطۀ جنسی برای همسر صحبت کنیم. اگر شما هم به فکر حفظ روابط زناشویی در زندگی‌تان هستید و می‌خواهید مشکل جذابیت جنسی با طرف مقابلتان را حل کنید، تا انتهای این مطلب در وبلاگ یاری وی همراه ما باشید.

چرا تقویت رابطۀ جنسی برای همسر مهم است؟

افزایش جذابیت برای همسر

قبل از اینکه به فکر تقویت رابطۀ جنسی برای همسر باشید، سؤال‌های زیر را از خودتان بپرسید. این سؤال‌ها به شما کمک می‌کنند که وضعیت روابط زناشویی‌تان را درک کنید و درصورت لزوم از مشاوره زناشویی کمک بگیرید.

آیا حوصلۀ یکدیگر را ندارید؟

پایداری و امنیت دو عامل مهم یک ازدواج سالم هستند. بیشتر زوجین تصور می‌کنند که صمیمیت در رابطه هیچ اشکالی ندارد؛ اما صمیمیت و نزدیکی بیش از حد باعث می‌شود که رابطۀ شما قابل‌ پیش‌بینی باشد و کهنه به ‌نظر برسد.

درصورتی‌که خیلی باهم راحت باشید، دیگر هیچ‌چیز هیجان‌انگیزی وجود ندارد و شما جذابیت کافی برای همسرتان را نخواهید داشت. طبق نظر سکس‌تراپیست‌ها، ما انسان‌ها تازگی و تنوع را دوست داریم. صمیمیت و راحتی بیش از حد تأثیر منفی روی جذابیت جنسی دارد.

آیا مشکلی در رابطه‌تان وجود دارد؟

تعارض‌های زیادی ممکن است در رابطۀ زناشویی رخ بدهد. مسائل مالی، مشکلات بچه‌ها، کارهای خانه و مشکلات خانوادگی نمونه‌ای از این اختلاف‌ها هستند. حل‌نکردن این مشکلات باعث ناراحتی و کینه می‌شود.

بغض، کینه و عصبانیت شما را از همسرتان دور می‌کند و جذابیت جنسی شما را کاهش می‌دهد. در چنین مواقعی باید برای حفظ روابط زناشویی تلاش کنید و به‌ فکر مشاوره زناشویی باشید.

آیا رابطه‌تان مثل قبل رمانتیک نیست؟

زوج‌ها معمولاً بعد از گذشت چندین سال دیگر شور و شوق گذشته را ندارند. آن‌ها معمولاً بعد از تمام‌شدن روز کاری به‌جای بوسیدن و درآغوش‌گرفتن یکدیگر، دربارۀ کارهای خانه و بیرون حرف می‌زنند. این مسئله کاملاً ناخودآگاه است. زوجین آن‌قدر درگیر کارهای روزمره می‌شوند که به حفظ روابط زناشویی و تقویت رابطۀ جنسی برای همسر فکر نمی‌کنند.

آیا به اندازۀ کافی به خودتان نمی‌رسید؟

وقتی مشکلات زندگی زیاد می‌شود، به‌سختی می‌توانید برای خودتان وقت بگذارید. هر روز به سر کار می‌روید یا باید از کودکتان مراقبت کنید. آن‌قدر درگیر کارهای دیگر هستید که برای خودتان وقت نمی‌گذارید.

این مسئله روی حال شما و رابطۀ زناشویی تأثیر می‌گذارد. وقت‌گذاشتن فقط این نیست که به فکر زیبایی خودتان باشید، بلکه باید برای حال خوب و و زندگی سالم تلاش کنید. خوردن غذای سالم، ورزش‌کردن و تمرین‌های مدیتیشن و ذهن‌آگاهی از کارهایی هستند که می‌توانید انجام دهید.

راهکارهایی برای تقویت رابطۀ جنسی برای همسر

اگر به‌تازگی متوجه شده‌اید که احساستان به همسرتان کم شده ‌است یا کمتر جذب او می‌شوید، تصور نکنید که رابطۀ شما تیره‌وتار شده است. در چنین مواقعی مشاوران زناشویی و سکس‌تراپیست‌ها برای حل مسئله سؤال‌های زیر را از شما می‌پرسند.

  • آیا کاهش جذابیت جنسی اتفاقی ناگهانی بوده است یا به‌تدریج رخ داده است؟
  • قبل از کاهش جذابیت جنسی چه اتفاقی افتاده است؟
  • آیا تابه‌حال برای تقویت رابطۀ‌ جنسی با همسرتان کاری کرده‌اید؟

1-نقش خودتان را بررسی کنید

در بعضی مواقع، علت اصلی کاهش جذابیت جنسی در درون شماست. شاید مسئله‌ای درمورد شما وجود دارد که دوست ندارید راجع به آن حرف بزنید. شاید نسبت به گذشته کمتر برای رابطۀ زناشویی‌تان تلاش می‌کنید. همین رفتارها باعث می‌شود که رفتار همسرتان با شما تغییر کند.

مثلاً اگر قبلاً مهربان‌تر و صبورتر بوده‌اید و الان طور دیگری رفتار می‌کنید، همسرتان هم رفتارش تغییر می‌کند. بنابراین تغییر رفتار شما منجر به کاهش جذابیت جنسی می‌شود. این تغییرها در زندگی همه وجود دارد. مرگ عزیزان، بیماری یا مشکلات کاری روی احساسات و رفتار ما تأثیر می‌گذارند. اگر این احساسات را مدیریت نکنید، ممکن است در زندگی‌ زناشویی‌تان به مشکل بخورید.

 

2-به چیزهای مثبت فکر کنید

جذابیت جنسی برای همسر

چندین سال بعد از ازدواج، زن و شوهر به هم عادت می‌کنند. احتمالاً شما هم این تجربه را داشته‌اید. بعد از چند سال، رفتارها، فعالیت‌ها و عادت‌های همسرتان برای شما تکراری می‌شود؛ درنتیجه دیگر چیز جدیدی در او نمی‌بینید. وقتی شما چند سال با یک نفر زندگی می‌کنید، با او احساس صمیمیت و راحتی می‌کنید؛ بنابراین برای حفظ رابطۀ زناشویی‌تان کاری انجام نمی‌دهید. همین مسئله باعث می‌شود که تصور کنید دیگر علاقه‌ای به همسرتان ندارید. به‌جای اینکه روی افکار منفی تمرکز کنید، برای حفظ روابط زناشویی تلاش کرده و چیزهای مثبت را ببینید.

3-رابطۀ زناشویی‌تان را در اولویت قرار دهید

اگر برای حفظ روابط زناشویی و افزایش جذابیت جنسی برای همسرتان تلاشی نمی‌کنید، تعجبی ندارد که کمتر جذب همسرتان می‌شوید. آخرین بار چه زمانی با همسرتان بیرون رفتید؟‌ چند روز پیش با هم تنهایی شام خوردید؟‌ با هم فیلم می‌بینید؟‌ یا با هم می‌‌رقصید؟

همۀ این‌ کارها به تقویت رابطۀ جنسی برای همسر کمک می‌کند. حتی اگر سرتان شلوغ است، زمانی را به صحبت‌کردن و در‌آغوش‌کشیدن یکدیگر اختصاص دهید. برای صمیمیت دوباره وقت بگذارید و زبان عشق‌ورزی یکدیگر را کشف کنید.

4-چیزهای جدید را با هم کشف کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی زوجین با هم سرگرمی‌های جدیدی را کشف می‌کنند، در مکان‌های جدید سکس می‌کنند یا پوزیشن‌های جدیدی را با هم در تخت اجرا می‌کنند، رابطه‌شان بهتر می‌شود. در امتحان‌ کارهای جدید مراقب باشید که به‌آرامی و به‌تدریج پیش بروید.

5-روزهای اول ازدواج را دوباره تجربه کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت رابطه جنسی برای همسر، تجربۀ مجدد روزهای اول ازدواج یا ماه عسل است. در روزهای اول همسرتان را کشف می‌کردید و همه‌چیز جذاب و تازه بود. سعی کنید دوباره لذت و هیجان را به رابطه‌تان برگردانید و همسرتان را شگفت‌زده کنید.

برای او به مناسبت‌های مختلف هدیه‌های کوچک بخرید، رمانتیک باشید و خیلی ناگهانی یک شب با هم به بیرون بروید. برای بازگشت جذابیت جنسی باید تلاش کنید و احساس و هیجانتان را تازه نگه دارید. چیزهای کوچکی مثل خریدن یک شاخه گل رز نشان می‌دهد که چقدر به رابطه و زندگی زناشویی اهمیت می‌دهید و جذاب هستید.

درنهایت برای تقویت افزایش جنسی برای همسر، مشاوره زناشویی را تجربه کنید.

اگر تمام کارهای بالا را انجام دادید و هنوز برای افزایش جذابیت جنسی برای همسر و حفظ روابط زناشویی مشکل دارید، بهتر است از سکس‌تراپیست‌ها کمک بگیرید. فراموش نکنید که نوسان در روابط احساسی و عاطفی نوسانی طبیعی است، اما تغییری ناگهانی و طولانی‌مدت می‌تواند نگران‌کننده باشد. اگر احساس می‌کنید علی‌رغم تلاش‌هایتان برای حفظ روابط زناشویی، همچنان جذب همسرتان نمی‌شوید، بهتر است برای رفع مشکل از متخصص کمک بگیرید. متخصصان روابط زناشویی در یاری وی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.