تشخیص روانشناس خوب و متخصص فرایندی طولانی و چالشی است. بسیاری از افراد دوست ندارند روانشناس‌های متعددی را امتحان کنند و زمانی هم برای این کار ندارند. این مسئله وقتی خارج از کشور هستید، سخت‌تر می‌شود. پیداکردن و مراجعه به روانشناس ایرانی یکی از دغدغه‌های ایرانیان ساکن کانادا، آمریکا و اروپا است.

خیلی از ایرانی‌ها دوست دارند به زبان خودشان با مشاور و روانشناس صحبت کرده و مشکلاتشان را بیان کنند. در این مطلب از وبلاگ یاری وی می‌خواهیم درباره روانشناس ایرانی برای مهاجران ایرانی در کانادا، آمریکا و اروپا صحبت کنیم.

چرا ایرانیان ساکن کانادا، آمریکا و اروپا به روانشناس احتیاج دارند؟

ایرانیان بعد از مهاجرت با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. دوری و دلتنگی از خانواده، استرس و اضطراب از شروع زندگی جدید، مشکلات مربوط به یادگیری زبان، پیداکردن دوست و پذیرفته‌شدن در اجتماع، برقراری رابطۀ دوستی و عاطفی با افراد جدید، مشکلات مالی، تفاوت فرهنگی و تنهایی از جمله مشکلات ایرانیان ساکن کانادا، آمریکا و اروپا هستند.

روانشناسان موفق ایران

بعضی از ایرانی‌ها هم به دلیل مهاجرت و مشکلات مذکور دچار افسردگی می‌شوند. علاوه‌بر این‌ها برخی از ایرانیان چندین سال در کشور جدید زندگی می‌کنند و حالا باید فرزندشان را در جامعۀ جدید بزرگ کنند. دغدغه‌های تربیت فرزند در کشور جدید هم از جمله مواردی است که مهاجران باید به آن توجه کنند.

تمام این مسائل حاکی از این است که مهاجران ایرانی به مشاوره و روان شناس احتیاج دارند. اگر برای حل این مشکلات به روانشناس مراجعه کنید، زودتر و بهتر می‌توانید زندگی آرام‌تری را در کشور جدید تجربه کنید.

چرا بهتر است برای مشاوره به روانشناس ایرانی مراجعه کنید؟

تصور کنید برای مشکلات پس از مهاجرت، دخالت‌های والدین، روابط جنسی و غیره به دنبال روانشناس می‌گردید. آیا صحبت‌کردن با یک ایرانی و به زبان مادری برای شما راحت‌تر نیست؟ آیا روانشناس ایرانی در درک مشکلات ایرانیان ساکن کانادا، آمریکا و اروپا قدرت درک بهتری ندارد؟

روانشناس ایرانی از پیش‌زمینۀ فرهنگی شما آگاه است و بهتر می‌تواند به شما کمک کند. متخصصی که هم‌زبان شما است و از دین، فرهنگ و باورهای شما مطلع است، در حل مشکلات روانی هم موفق‌تر عمل می‌کند.

روانشناس معروف ايراني

به‌‌علاوه در بسیاری از کشورها امکان یافتن روانشناس ایرانی برای مشاورۀ حضوری وجود ندارد. در چنین شرایطی، یک سایت روانشناسی آنلاین می‌تواند به شما کمک کند. یاری وی به عنوان سایت مشاوره روانشناسی تلاش می‌کند که روانشناسان معروف ایران را دور هم جمع کند و خدمات‌ جامعی به ایرانیان خارج از کشور ارائه دهد.

اهمیت هویت و تعصب‌های فرهنگی در انتخاب روانشناس

وقتی راجع به جلسه‌های مشاوره صحبت می‌کنیم، این نکته را فراموش نکنید که روانشناس نباید با تعصبات فرهنگی با مراجعه‌کننده برخورد کند. این موضوع شاید در کشورهای خارجی بیشتر حس شود. هنگامی که شما به عنوان یک ایرانی وارد کانادا، آمریکا و اروپا می‌شوید، ممکن است تحت حملۀ افکارها و رفتارهای نژادپرستانه قرار بگیرید. همچنین بعضی از خارجی‌ها دید خوبی نسبت به مهاجران ندارند. مراجعه به روانشناس ایرانی خیال شما را از این بابت راحت می‌کند.

چطور بهترین روانشناس‌ها را پیدا کنید؟

برای اینکه بتوانید بهترین روانشناس حال حاضر ایران و روانشناسان معروف ایران را تشخیص دهید، باید ویژگی‌های مختلف یک روانشناس خوب را بررسی کنید. در این بخش، خصوصیات بهترین روانشناس ایرانی را شرح می‌دهیم.

آگاهی از رویکردهای به روز روانشناسی

یک متخصص روانشناسی از روش‌های درمانی به روز آگاه است و با توجه به مشکل روانی و دغدغۀ ذهنی شما از رویکرد مناسب استفاده می‌کند. گاهی اوقات درمان یک مشکل روانی به روش‌های درمانی مختلفی احتیاج دارد. بهترین روانشناس ایرانی از رویکردهای متنوع آگاه است و می‌تواند از روش‌های ترکیبی برای درمان استفاده کند.

اگر قبل از این به روانشناس مراجعه کرده باشید، حتماً می‌دانید که آن‌ها معمولاً به زبان بدن، نوع نشستن، نگاه‌کردن و نوع صحبت‌کردن شما دقت می‌کنند. همین مسائل کوچک می‌تواند اطلاعات عمیقی راجع به شخصیت شما به روانشناس بدهد. روانشناس خوب با توجه به این داده‌ها و همین‌طور صحبت‌های شما سعی می‌کند شما را درک می‌کند و در حل مشکل بهترین راهکار را ارائه دهد.

پایبندی به قوانین اخلاقی و حرفه‌ای

یکی از مهم‌ترین مسائل در پیداکردن روانشناسان موفق ایرانی اصل احترام به قوانین اخلاقی و حرفه‌ای است. روانشناس نباید رابطه‌ای فراتر از بیمار و مشاور با مراجعه‌کننده برقرار کند.

حفظ حریم شخصی و خصوصی مراجعه‌کننده، دوری از هرگونه رابطۀ احساسی و عاشقانه، قضاوت‌نکردن و نفوذ به زندگی خانوادگی و شخصی همگی جزو قوانین حرفه‌ای روانشناسی هستند. فراموش نکنید که روانشناس دوست شما نیست، بلکه در جایگاه یک متخصص به حرف‌های شما گوش می‌دهد و در حل مشکل به شما کمک می‌کند.

صبوری

گاهی اوقات فرایند مشاوره و درمان زمان زیادی طول می‌کشد و روانشناس باید در چنین مواقعی صبوری زیادی از خودش نشان دهد. بعضی از مراجعه‌کننده‌ها به سختی با روانشناس صحبت می‌کنند و ممکن است در جلسه‌های اول به مشاور اعتماد نکنند. وظیفه روانشناس متخصص این است که آرام آرام با مراجعه‌کننده ارتباط برقرار کنند.

بهترین روانشناس ایرانی را از کجا می‌توانید پیدا کنید؟

اگر بخواهید خودتان روانشناسان موفق ایرانی را پیدا کنید، باید زمان زیادی برای این کار بگذارید و از افراد مختلف تحقیق کنید. بنابراین پیداکردن روانشناسان معروف ایران کار شما نیست. سایت یاری وی کار شما را در این زمینه راحت کرده است.

متخصصان و روانشناسان یاری وی همگی از روانشناسان موفق ایرانی هستند و چندین سال در رشتۀ تخصصی خودشان سابقه دارند. شما می‌توانید با توجه به حوزۀ مشاورۀ موردنظرتان روانشناس آنلاين متخصص را انتخاب کرده و به صورت تماس تلفنی، تماس تصویری و چت با او گفت‌وگو کنید.

جمع‌بندی

ما در این مطلب از وبلاگ یاری وی سعی کردیم درمورد پیداکردن روانشناس ایرانی توضیح دهیم و به شما کمک کنیم که روانشناسان موفق ایرانی را پیدا کنید. در صورتی که در کشورهای خارجی ساکن هستید و به خدمات مشاوره احتیاج دارید، می‌توانید بهترین روانشناسان حال حاضر ایران را در سایت یاری وی پیدا کنید.

یاری وی با کمک روانشناسان معروف ایرانی تلاش می‌کند که بهترین خدمات روانشناسی و مشاوره را برای ایرانیان در سراسر جهان فراهم کند. خدمات مشاوره آنلاین یاری وی همیشه در دسترس شما است و می‌توانید از هر جایی که هستید، از خدمات روانشناسی یاری وی استفاده کنید.