برخلاف حیوانات، ما در جامعه ای متمدن، دارای هنجارهای اخلاقی و با تعهدات فرهنگی زندگی می کنیم. هدف اصلی ایجاد محدودیت های جنسی در جوامع انسانی این است که با هر یک از اعضای این جامعه باید با وقار رفتار شود و نه به عنوان ابزار تحقق شهوت؛ بنابراین آگاهی از مسائل جنسی قبل از ازدواج امری مهم و ضروری است.

 

تاریخچه مسائل جنسی قبل از ازدواج

رابطه و مسائل جنسی قبل از ازدواج، هر فعالیت جنسی با یک شریک جنسی قبل از شروع زندگی زناشویی است. در تحقیقی که در ایالات متحده انجام شد، 61 درصد از مردان و 12 درصد از زنان متولد شده قبل از سال 1910 میلادی به رابطه و مسائل جنسی قبل از ازدواج اذعان داشته اند.

از نظر تاریخی، بخش قابل توجهی از مردم رابطه جنسی قبل از ازدواج داشته اند، اگر چه تعداد اذعان کنندگان به این موضوع همیشه کم بوده است. از دهه 1920 و به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، رابطه جنسی قبل از ازدواج به خصوص در زنان، شیوع بیشتری یافت.

در 1950 میلادی،‌ ازدواج در 21 یا 22 سالگی مرسوم بود و رابطه جنسی پیش از ازدواج مانعی برای این امر به حساب نمی‌آمد.

در فرهنگ های مدرن غربی، پرهیز از مسائل جنسی پیش از ازدواج همچون اواسط قرن بیستم ارزش به شمار نمی آید. اگرچه یک انسان در آغاز بلوغ، به بلوغ جسمی باروری می رسد، اما پس از 18 یا 20 سالگی است که مجاز به رابطه جنسی و یا تولید مثل می باشد. همچنین این باور عمومی نیز در جامعه وجود دارد که عمل جنسی خارج از ازدواج نامناسب و غیرقانونی است.

طبق مقاله ای در سال 2007 میلادی، با توجه به گزارش های بهداشت عمومی، اکثر آمریکایی ها رابطه جنسی قبل از ازدواج داشته اند؛ این بررسی در مورد جوانان نسل جدید و جوانان اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 صدق می کند.

مسائل جنسی قبل از ازدواج در فرهنگ های مختلف

مسائل جنسی قبل از ازدواج در فرهنگ های مختلف

جوامع مدرن به دلایل مختلف از ارتباط جنسی قبل از ازدواج استقبال نمی کنند، به عنوان مثال به دلیل اهمیت پرورش فرزندان در محیطی امن، ‌متعهدانه و عاشقانه.

بسیاری از اوقات در رابطه جنسی قبل از ازدواج انسان های نابالغ به دنبال کنجکاوی در جست و جوی رابطه جنسی هستند و ممکن است از عواقب آن بی اطلاع باشند. جامعه، رابطه جنسی قبل از ازدواج را از این منظر منع کرده است که نوجوانی، زمان شکل گیری فرد به عنوان یک انسان بالغ و مسئولیت پذیر است و اصلاً زمان تولید مثل نیست.

یک مطالعه در سال 2014 میلادی در مورد اخلاق جهانی نشان داد که رابطه جنسی قبل از ازدواج، به ویژه در “کشورهای اکثریت مسلمان” مانند مالزی، اندونزی، اردن، پاکستان و مصر غیر قابل قبول است و بیش از 90٪  افراد با آن مخالف اند، در حالی که در میان مردم کشورهای اروپای غربی مثل اسپانیا، آلمان و فرانسه با بیشترین استقبال همراه بوده است.

 

 اثرات منفی رابطه و مسائل جنسی قبل از ازدواج بر فرد

اثرات منفی رابطه و مسائل جنسی قبل از ازدواج بر فرد

  • ممکن است به اشکال مختلف به رشد ذهنی نوجوانان آسیب برساند.
  • موجب ایجاد باور نادرست به امکان لذت بردن از رابطه جنسی تحت هر شرایطی، می شود.
  • عشق ورزی اجباری قبل از ازدواج منجر به افسردگی و معضل روانی می شود.
  • احتمال تبادل بیماری ها از طریق روابط جنسی وجود دارد.
  • باردار شدن از طریق رابطه قبل از ازدواج می تواند آسیب زننده باشد.
  • عدم تعادل عاطفی و احساس گناه کردن می تواند روابط بعدی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

کنترل مسائل جنسی قبل از ازدواج

 کنترل مسائل جنسی قبل از ازدواج

روابط جنسی قبل از ازدواج هنوز توسط جامعه مدرن مورد تایید قرار نمی‌گیرد. کودکان در حال حاضر فرصت های زیادی برای یادگیری و مشاهده مسائل جنسی در اینترنت و تلویزیون دارند.

قانون فقط می تواند موجب آگاهی مردم شود و هرگز نمی تواند آنها را وادار به خودداری از انجام کاری کند. موثرترین راه جلوگیری از عشق ورزی و مسائل جنسی قبل از ازدواج گسترش آگاهی، مشاوره گرفتن درباره رابطه جنسی سالم و آموزش به کودکان و نوجوانان است. دقت کنید که آگاهی از رابطه جنسی سالم به هیچ وجه به معنای ایمن بودن آن رابطه نیست. به کودکان بیاموزید تا با جنس مخالف به روشی بالغانه رفتار کنند و احترام متقابل زن و مرد را به آنها القا کنید.

از همان کودکی، فرد باید یاد بگیرد که زن و مرد را به عنوان شریک های برابر زندگی بپذیرد؛ نه به عنوان اشیایی صرفا برای تحقق امیال جنسی موقت. در نهایت کودک می تواند تفاوت ها را درک کرده و رفتار مناسبی در برابر این تفاوت ها داشته باشد. برای حل مشکلاتی که ممکن است درباره این موضوع با کودکتان داشته باشید می توانید از یک مشاور کمک بگیرید.

برای گرفتن مشاوره درباره این مسائل می توانید به سایت یاری وی مراجعه کنید، متخصصان و مشاوران ما در یاری وی به صورت 24 ساعته به شما این خدمات را ارائه می دهند.