7 راه برای داشتن ظاهر با اعتماد به نفس و اینکه چگونه اعتماد به نفس ظاهری داشته باشیم:

احساس اعتماد به نفس می تواند اتفاق ها و موقعیت های خوب بسیاری را برایمان به ارمغان بیاورد ولی اگر این احساس را نداریم، لزومی هم ندارد کسی به آن پی ببرد؛ بنابراین حتی در صورتی که واقعاً فرد با اعتماد به نفسی نباشیم، میتوانیم بیاموزیم که چگونه اعتماد به نفس ظاهری داشته باشیم. برای این منظور چندین ترفند وجود دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

می دانیم که اگر می خواهیم تأثیر خوبی در دنیای حرفه ای بگذاریم باید اعتماد به نفس داشته باشیم؛ اما این ویژگی به آسانی به دست نمی آید. برای برخی اعتماد به نفس به طور طبیعی حاصل می شود، اما برای بیشتر افراد دستیابی به آن دشوارتر است؛ به خصوص در موقعیت های ناآشنا یا در مواجهه با افراد ناآشنا. ارتباط غیر کلامی 60٪ از توانایی ما را در روابط نشان می دهد. اگر فقط روی ارتباط کلامی تمرکز کنیم، تنها از 40٪ قدرت ارتباطیتمان استفاده کرده ایم. باید بتوانیم برای نشان دادن اعتماد به نفسمان ارتباط کلامی و غیرکلامی خود را به طور همزمان مدیریت کنیم.

یک واقعیت مهم درباره اعتماد به نفس را به خاطر بسپاریم: مهم نیست که احساس اعتماد به نفس درونی نداشته باشیم، مهم این است که از بیرون با اعتماد به نفس به نظر برسیم.

1.صاف بایستیم

از راه های اینکه چگونه اعتماد به نفس ظاهری داشته باشیم این است که صاف بایستیم و با صاف ایستادن راحتی و قدرت خود را به همه نشان دهیم. شانه ها را به عقب برده و ستون فقرات را صاف نگه داریم. این عمل تندرستی و سلامت جسمی از جمله تنفس بهتر و سلامت ستون فقرات را به همراه دارد. هم چنین می توانیم سر خود را بالا نگه داشته و پاهای خود را به صورت نیمه باز بگذاریم.

ثابت شده است که این اعمال به طور تجربی باعث افزایش اعتماد به نفس می شوند.

  صاف بایستیم برای افزایش اعتماد بنفس ظاهری

2.تماس چشمی برقرار کنیم

راهکار دیگر اینکه چگونه اعتماد به نفس ظاهری داشته باشیم این است که تماس چشمی با سایرین برقرار کنیم. تماس چشمی راهی موثر برای افزایش اعتماد به نفس است. هنگامی که صحبت می کنیم، به چشمان مخاطب خود نگاه کنیم. حتی در میان جمعیت باید با افراد مختلف ارتباط چشمی برقرار کنیم. حفظ تماس چشمی هنگام صحبت طرف مقابل بسیار مهم است. هرچه ارتباط چشمی کمتر شود یا به اطراف نگاه کنیم، به نظر می رسد بلاتکلیف یا خجالتی هستیم.

3.از تکان دادن بیش از حد اعضای بدن خودداری کنیم

برخی از افراد عادت به لرزش عصبی دارند و یا هنگام مکالمه دست های خود را تکان می دهند. همچنین ممکن است غرق در تنظیم حالت ایستادن و یا کنترل تکان های سر و شانه خود شوند. سعی کنیم بی حرکت بایستیم و فقط زمانی حرکت کنیم که به روشی مناسب و عامدانه باشد. این عمل می تواند دشوار باشد، خصوصاً اگر از عادت های تند و زننده خود، آگاهی نداشته باشیم. برای درک راحت تر این روش، گفتگو با شخصی که می شناسیم را تمرین کنیم و از او بخواهیم هرگونه ایراد خاصی را که ممکن است در مورد خود متوجه نشده باشیم، شناسایی کند.

4. شمرده و واضح صحبت کنیم

اگر خیلی سریع یا با صدای ناواضح صحبت کنیم، باعث می شود حس اعتماد به نفس کمتری داشته باشیم. همچنین صحبت کردن با سرعت بیش از حد فرصت فکر کردن راجع به صحبتمان را از ما میگیرد و باعث می شود در مقابل گفتن حرف هایی که منظورمان نیست، آسیب پذیر شویم. تمرین کنیم کلمات خود را واضح و با صدای بلند بیان کنیم تا به این روش عادت کنیم. احساسات ما تاثیر مستقیمی بر انتخاب نوع کلماتمان دارد و حس و حال بد ما روی صدای ما تاثیر می گذارد. باید وقتی تماس تلفنی مهمی داریم در یک مکان آرام و به دور از تنش باشیم تا آرامش خودمان را برای گفت و گو حفظ کنیم. اگر در ترافیک هستیم یا روز بدی داشته ایم تا حد امکان پاسخ دادن به تلفن مان را عقب بیندازیم.

5. سکوت را مجاز بدانیم

راهکار دیگر برای اینکه چگونه اعتماد به نفس ظاهری داشته باشیم این است که سکوت را گاها مجاز بدانیم. کمی سکوت اشکالی ندارد. افراد زیادی “سکوت ناخوشایند” را به عنوان شاخصه یک مکالمه بد محکوم می کنند، اما در واقع یک ابزار اجتماعی مفید و ضروری است. از سکوت به نفع خود استفاده کنیم. به عنوان مثال، می توانیم یک جمله مهم را با مکث طولانی پایان دهیم.

  استفاده از دست برای افزایش اعتماد بنفس ظاهری

6. دستان خود را قابل مشاهده نگه داریم

مورد دیگر درباره اینکه چگونه اعتماد به نفس ظاهری داشته باشیم این است که دستانمان را مخفی نکنیم. دستانمان چیزهای زیادی در مورد شخصیتمان می گویند، خواه متوجه شویم یا نه. آنها را در مکالمه قابل مشاهده و فعال نگه داریم. به عنوان مثال، می توانیم کلمات خود را با چند حرکت دست آگاهانه بیان کنیم، فقط این عمل را کنترل شده انجام دهیم تا قانون شماره سه را نقض نکنیم. همچنین دستان خود را با قرار دادن در جیب های خود یا جمع کردن بازوهای خود مخفی نکنیم.آنها را قابل مشاهده نگه داریم تا با اعتماد به نفس بیشتری به نظر برسند.

7. قدم های بلند برداریم

آخرین راهکار ما برای اینکه چگونه اعتماد به نفس ظاهری داشته باشیم این است که به جای قدم های سریع و شتاب زده، گام های بلند و مطمئن برداریم. برای رسیدن به مکان مقصد عجله نداشته باشیم و به یاد داشته باشیم که وضعیت بدن خود را در یک راستا قرار دهیم.

این سری حرکات آهسته و آگاهانه باعث افزایش اعتماد به نفس می شوند. نکته مهم در مورد تظاهر به اعتماد به نفس، این است که باید خود را فریب دهیم تا واقعا اعتماد به نفس را به دست آوریم.

   بلند قدم برداشتن برای افزایش اعتماد بنفس ظاهری