مشاوره و ارزیابی قبل از ازدواج راهی برای تقویت روابط شما قبل از بروز هرگونه مشکل احتمالی است. مشاوره‌های قبل از ازدواج با یک مشاور حرفه‌ای راهی برای یادگیری نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر است. یک مشاور حرفه‌ای اختلاف نظرها را کشف می‌کند و به زن و شوهر اجازه می‌دهد تا راه‌هایی برای مقابله با این اختلافات پیدا کنند و یاد بگیرند چگونه با یکدیگر سازش کنند. به عبارت دیگر این امر به زوجین می‌آموزد که چگونه باید با یکدیگر بحث کنند و در عین حال به هم احترام بگذارند.

هر چقدر هم که اکنون رابطه شما قوی و شاد باشد مشخص نیست در آینده و در برابر چالش‌های مختلف چه واکنشی نشان می‌دهید، مگر اینکه در چنین شرایطی قرار بگیرید یا در مورد آن صحبت کنید. در نتیجه میتوان گفت مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج یکی از ضروری‌ترین گام‌ها برای شروع یک ازدواج موفق است.

 ارزیابی جنسی قبل از ازدواج چیست؟

 مشاوره قبل از ازدواج چیست

مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک می‌کند تا قبل از ازدواج پایه‌های محکمی در رابطه‌شان ایجاد کنند. مشاوره ازدواج به افرادی که قصد ازدواج دارند کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی را شناسایی کرده و از مسائل کوچکی که در آینده می‌توانند به مشکلات جدی تبدیل شوند، جلوگیری کنند.

این نوع مشاوره همچنین به زوجین کمک می‌کند انتظارات زناشویی خود را تشخیص دهند. مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج یکی از مهمترین مشاوره‌هایی است که قبل از ازدواج باید آن را انجام دهید و در مورد آن حرف بزنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به سوالاتی بپردازیم که مهم است از خود بپرسید و با کمک مشاور به آنها پاسخ دهید.

بیشتر بخوانیم:نباید های برخورد با قربانیان تجاوز و آزار جنسی

 

چرا ازدواج می‌کنید؟

یکی از مهمترین سوال‌هایی که در فرآیند مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج باید از خود بپرسید این است که چرا قصد ازدواج دارید؟ صادق بودن با یکدیگر در مورد آنچه انتظار دارید از این ازدواج حاصل شود، بسیار مهم است. دلایل مختلفی برای ازدواج وجود دارد و داشتن اولویت‌هایی که با یکدیگر مطابقت داشته باشند به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک زن و شوهر در جهت اهداف مشترک تلاش کنید.

اولین چیزی که یک مشاور ممکن است از زوجین بپرسد این است که چرا تصمیم به ازدواج گرفته‌اید که پاسخ به این سوال اغلب دشوار است. برای رسیدن به پاسخ این سوال نیاز به برخی از افکار درون نگرانه دارید. باید از خود بپرسید:

  • آیا اگر تصمیم بگیرید که ازدواج نکنید شخص دیگری غیر از خود شما ناراحت خواهد شد؟
  • آیا نظر آنها مهم است؟
  • آیا تصمیم ازدواج را فقط بر اساس اعتقادات مذهبی دارید؟
  • آیا شما یا شریک زندگی که مد نظر دارید یک فرد مذهبی است؟
  • آیا شما مذهبی هستید؟
  • آیا خود را در روابط جنسی می‌شناسید؟ و سوالاتی از این قبیل.

چرا شما به هم جذب شدید؟

  سوالات مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج

پرسش دیگری که معمولا در مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج مطرح می‌شود این است که چه خصوصیاتی شما را به سمت شریک زندگی مورد نظر خود جذب کرده است؟ آیا صادقانه ایراداتی را که فرد مقابل دارد در نظر گرفته‌اید؟ این ایرادات چه هستند و آیا می‌توانید برای تمام عمر با این ایرادات کنار بیایید؟

انتظارات شما از این ازدواج چیست؟ درباره تصمیم خود شک دارید؟ اگر شک دارید این شک‌ها در مورد چه چیزهایی هستند؟ آیا شما در مورد این مشکلات به صراحت با شریک زندگی خود صحبت کرده‌اید؟ جذابیت‌های ظاهری و اخلاقی همسر آینده شما باید یکی از مهمترین مواردی باشد که در مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج به آن می‌پردازید.

درباره چه مسائلی مخالف هستید؟

نکته مهمی دیگری که باید در مشاوره در نظر داشته باشید، اختلافات شما است. دو نفر در مورد همه موضوعات با هم توافق ندارند اما اشکالی ندارد. برای سازگاری لازم نیست یکسان باشید. شما باید بتوانید در مورد آن موضوعات صادقانه با یکدیگر صحبت کنید. آیا می‌توانید در مورد موضوعی که هر یک متفاوت فکر می‌کنید به گونه‌ای بحث کنید که احساس امنیت و احترام برای هر دو شما ایجاد کند؟

محبت و رابطه جنسی چه تاثیری در روابط دارند؟

  تاثیر محبت و رابطه جنسی در ازدواج

مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج، فضای مناسبی برای بحث در مورد چگونگی ابراز محبت در روابط است. رابطه جنسی‌بخش مهمی از ازدواج تلقی می‌شود زیرا به طور سنتی یک عمل عاشقانه است که فقط در چهارچوب ازدواج رسمیت دارد. رابطه جنسی همچنین می‌تواند یکی از دلایلی باشد که شما را به طور فیزیکی و عاطفی به هم نزدیک می‌کند. مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج یک فرصت عالی برای بحث در مورد عادات جنسی یا عاطفی، موانع عاطفی در صمیمیت جسمی، رویاها و نیازهای جنسی و نحوه حفظ محبت و صمیمیت جنسی است که می‌تواند برای رابطه شما بسیار مفید باشد.

بهتر است در طی این جلسات از شریک آینده زندگی خود بپرسید انتظار دارید که هر چند وقت یک بار رابطه جنسی برقرار کنید؟

چه نوع فعالیت جنسی برای شما و او تابو است؟

آیا شما یا همسرتان معتاد به پورنوگرافی هستید؟

آیا می‌خواهید این مشکل را برطرف کنید؟ آ

یا به یکدیگر متعهد شده‌اید که از رابطه جنسی به عنوان راهی برای مجازات دیگری استفاده نکنید؟

در مرحله بعدی آیا انتظارات خود را در مورد روابط با دیگران روشن کرده‌اید؟

اگر خیانت اتفاق بیفتد آیا شریک زندگی شما می‌داند شما چه احساسی خواهید داشت و چگونه واکنش نشان می‌دهید؟

آیا شما و همسرتان در مورد آنچه خیانت در نظر گرفته می‌شود توافق دارید؟

آیا هر دو شما موافق هستید که به جز مشاور هرگز در مورد رابطه زناشویی خود با دیگران صحبت نکنید؟

همانطور که متوجه شدید مشاوره و ارزیابی جنسی قبل از ازدواج می‌تواند تا حد زیادی به شما در شناختن یکدیگر کمک کند و حتی می تواند برای رابطه جنسی قبل از ازدواج هم کمک کننده باشد.در طی این مشاوره‌ها شما می‌توانید نیازها و مشکلات را ببینید و قبل از انجام هر عمل جبران ناپذیری برای رفع آنها اقدام کنید. سایت yariway با مشاوران با سابقه و با مهارتشان در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند.