وقتی می‌خواهید برای حل مشکلات و دغدغه‌های ذهنی به پزشک و مشاور مراجعه کنید، بهتر است فرق بین مشاور، روانپزشک آنلاین و روانشناس آنلاین را بدانید. هر کدام این‌ها در زمینه‌های مختلفی کار می‌کنند و نکتۀ مهم انتخاب درست است؛ بنابراین قبل از اینکه سراغ روانپزشک بروید، تفاوت‌های روانشناس، روان‌کاو و روانپزشک را بدانید و بعد تصمیم بگیرید. در این مقاله از وبلاگ یاری وی دربارۀ این تفاوت‌ها صحبت می‌کنیم و روانشناس آنلاین خوب را معرفی می‌کنیم.

روانپزشک آنلاین کیست؟

روانپزشک آنلاین

روانپزشک به عنوان پزشک فعالیت می‌کند و در زمینه سلامت روان تخصص دارد. روانپزشک می‌تواند برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های روانی، قرص و دارو تجویز کند. مردم به دلایل مختلفی مثل حمله پنیک، توهم‌های ترس، خودکشی و شنیدن صداهای آزاددهنده، افسردگی، ناامیدی و اضطراب به روانپزشک مراجعه می‌کنند.

روانپزشک آنلاین چه کار می‌کند؟

روانپزشک مثل پزشک آزمایش‌های روانشناسی انجام می‌دهد، روی بیمار آزمایش می‌گیرد و با او صحبت می‌کند. او با انجام این مراحل تصویری کلی از ذهن بیمار به دست می‌آورد. روانپزشک‌های آنلاین مطالعات علمی و بالینی دارند و می‌توانند روابط پیچیده بین بیماری ذهنی و جسمی را درک کنند.

آن‌ها با انجام آزمایش‌های مختلف می‌توانند بیماری‌هایی مثل شیزوفرنی، اختلال‌های دو قطبی، تروما و استرس، وسواس اجباری، اختلال‌های خوردن، اختلال‌های خواب، اختلال‌های جنسی و اختلال‌های شخصیتی را درمان کنند. روانپزشک‌ها در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های روانشناسی و پلتفرم‌های خدمات روان فعالیت می‌کنند.

روانپزشک‌های آنلاین از چه روشی برای درمان استفاده می‌کنند؟

مشاورهای آنلاین با توجه به نیاز و چالش‌های ذهنی شما، روش درمان مناسب را انتخاب می‌کنند. این روش‌ها، درمان رفتار شناختی، گروه‌های حمایتی، موسیقی درمانی، هنر درمانی، ورزش و درمان دارویی هستند. تجویز درمان دارویی به عهده روانپزشک آنلاین است. روانپزشک‌ها می‌توانند دربارۀ رژیم و خواب شما توصیه‌های عملی ارائه دهند و آزمایش‌های مغزی اجرا کنند. آن‌ها با ارائۀ اطلاعاتی دربارۀ شرایط شما به درک علائم و درمان شما کمک می‌کنند. اگر به روانپزشک مراجعه می‌کنید، از او دربارۀ روش درمانی، نحوه درمان، عوارض جانبی، خطرهای درمان و هزینه آن‌ها سوال کنید.

روانپزشک در چه مواردی دارو تجویز می‌کند؟

هدف از داروهای روانپزشکی مانند داروهای دیگر است. این داروها برای درمان افسردگی، اضطراب، روان‌پریشی، اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی استفاده می‌شوند. بعضی از این داروها خواب‌آور و آرام‌بخش هستند و به تنظیم خواب کمک می‌کنند.

روانپزشک‌ها برای بهبود علائم و تقویت تمرکز افراد بیش‌فعال هم دارو تجویز می‌کنند. این داروها به افزایش تمرکز کمک کرده و علائم و آثار بیش‌فعالی را کمتر می‌کنند. داروهای ضد افسردگی هم برای اختلال هراس، ترومای بعد از حادثه، اختلال شخصیت مرزی، اضطراب، وسواس فکری-اجباری و اختلال‌های خوردن استفاده می‌شوند.

با دیدن چه علائمی باید به روانپزشک مراجعه کنید؟

با دیدن چه علائمی باید به روانپزشک مراجعه کنید

اگر مشکلات و دغدغه‌های ذهنی‌تان مانع از زندگی عادی شما شده است، باید به روانپزشک آنلاین یا روانشناس مراجعه کنید. افسردگی‌های شدید و طولانی‌مدت، افکار خودکشی، آسیب‌زدن به خود، تفکرهای وسواسی، توهم، مصرف بیش‌ازحد الکل و مواد روان‌گردان و مشکلات خواب از علائم مراجعه به روانپزشک و روانشناس هستند.

فراموش نکنید که اختلال‌های روانی طیف گسترده‌ای دارند و همه این اختلال‌ها به دارو درمانی احتیاجی ندارند. تشخیص این مسئله به عهده روانشناس و مشاور است؛ بنابراین توصیه می‌شود اول به مشاور مراجعه کنید و در صورت تجویز او سراغ روانپزشک بروید.

بهترین روانشناس آنلاین کیست؟

مرحلۀ قبل از روانپزشک، مراجعه به بهترین روانشناس آنلاین است. روانشناس‌ها در نقش مشاور ظاهر می‌شوند و سعی می‌کنند به روش‌های مختلف در مدیریت سلامت روان به شما کمک کنند. آن‌ها افرادی دلسوز هستند که در جلسه‌های مشاوره به شما و دغدغه‌های ذهنی‌تان گوش می‌کنند. روانشناس آنلاین خوب به حریم خصوصی شما احترام می‌گذارد و اسرار جلسه‌های مشاوره را به جای دیگری منتقل نمی‌کند.

روانشناس‌ها متخصص رفتارهای انسان هستند و در زمینه‌های مختلفی از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی عصبی، سلامت، روانشناسی جامعه، روانشناسی سازمانی، روانشناسی ورزش و هنر درس خوانده‌اند. آن‌ها می‌توانند در مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها، کسب‌وکارهای خصوصی و دادگاه‌ها فعالیت کنند.

بعضی از روانشناس‌ها در زمینۀ مشکلات خانواده و کودک و نوجوان تحصیل کرده‌اند و به خانواده‌ها و والدین کمک می‌کنند. مثلاً اگر فرزند شما خجالتی است و نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند، با مراجعه به روانشناس آنلاین می‌توانید مشکل او را حل کنید.

برای حل چالش‌ها و اختلال‌های روانی به چه مشاوری احتیاج دارید؟

پاسخ این سوال به شدت علائم شما بستگی دارد. اگر علائم اختلال روانی‌تان خفیف است به مشاور و روانشناس احتیاج دارید. در صورتی‌که علائم شدیدی دارید و مشکلات روانی مانع از زندگی عادی شما شده‌اند، بهتر است به روانپزشک آنلاین مراجعه کنید. به‌طور کلی، مشاورها و روانشناس‌ها توصیه می‌کنند، در وهلۀ اول با یک روانشناس آنلاین خوب صحبت کرده و بعد با توصیه او به روانپزشک آنلاین مراجعه کنید.

ما در یاری وی در این زمینه به شما کمک می‌کنیم. اگر نمی‌توانید روانشناس آنلاین مناسب پیدا کنید، در جلسه‌های ارزیابی یاری وی شرکت کنید. جلسه‌های ارزیابی ۴۵ دقیقه‌ای هستند و یک روانشناس آنلاین خوب دربارۀ موضوع‌ها و ابعاد مختلف مشکل‌تان با شما صحبت می‌کند. او بعد از بررسی چالش‌ها و دغدغه‌های ذهنی شما، روانشناس مناسب را پیشنهاد می‌دهد.

روانشناس‌های آنلاین یاری وی در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنند؟

قبل از اینکه برای درمان مشکلات افسردگی، اضطراب و اختلال‌های شخصیتی به روانپزشک آنلاین مراجعه کنید، بهتر است با روانشناس آنلاین حرف بزنید. مشاورهای یاری وی در زمینۀ مسائل قبل از ازدواج، افسردگی، استرس و اضطراب، رابطۀ دوستی و عاطفی، کنترل خشم، کودک و نوجوان، اعتمادبه‌نفس و خانواده مشاوره می‌دهند.

یاری‌ وی در پیداکردن روانشناس مناسب یاری‌گر شما است

یاری وی پلتفرم روانشناسی آنلاین ویژۀ مهاجران و ایرانی‌های خارج از کشور است. اگر در کشورهای خارجی زندگی می‌کنید و می‌خواهید در مورد مشکلات ذهنی‌تان با یک روانشناس ایرانی صحبت کنید، سراغ ما بیایید. فرایند پیداکردن روانشناس مناسب و رزرو جلسه‌های مشاوره در مدت‌زمان کمی انجام می‌شود و می‌توانید با بهترین روانشناس‌ها صحبت کنید.