چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم؟

انسان موجودی اجتماعی است. ما در تمام طول تاریخ در گروه‌های اجتماعی زندگی کرده‌ایم و داشتن روابط اجتماعی برای سلامت جسمی و روحی ما مهم است، علاوه بر این تلاش برای ایجاد و حفظ روابط اجتماعی قوی، می‌تواند به شما در مدیریت بهتر زندگی کمک کند. در ادامه این مطلب قصد داریم با ذکر نکاتی بررسی کنیم که چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم.

نکاتی برای ایجاد روابط اجتماعی قوی

12 نکته برای روابط اجتماعی قوی

اگر احساس می‌کنید در رویدادهای اجتماعی به عنوان یک فرد منزوی شناخته می‌شوید و تلاش شما برای برقراری ارتباط با دیگران مدام با شکست مواجه می‌شود و به دنبال پاسخی برای پرسش چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم، هستید در نظر گرفتن نکات زیر می‌تواند کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانیم:نکاتی پیرامون روابط اجتماعی کودک

مانند یک فرد اجتماعی رفتار کنید

شما می‌توانید مانند یک انسان اجتماعی و خونگرم رفتار کنید حتی اگر دوست ندارید و فکر می‌کنید در این نقش چندان موفق نیستید. اولین گامی که باید برای رسیدن به پاسخ سوال، چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم، بردارید این است که وانمود کنید که انسان اجتماعی هستید و اجازه ندهید اضطراب مانع شما شود. اعتماد به نفس داشته باشید و تصمیم بگیرید با افراد جدید صحبت کنید و بر اضطراب ناشی از این تصمیم غلبه کنید.

با گذشت زمان این کار آسان‌تر خواهد شد و شما به سرعت مهارت‌های اجتماعی خود را بهبود می‌بخشید.

در صورت لزوم از موارد کوچک شروع کنید

اگر رفتن به یک مهمانی یا گذراندن اوقات فراغت در جمع شلوغ برای شما طاقت فرسا به نظر می‌رسد می‌توانید کار خود را از موارد کوچک شروع کنید. در واقع یکی از نکاتی که باید برای حل پرسش چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم، در نظر بگیرید تمرین و تکرار است. می‌توانید از صحبت کردن با فروشنده یا راننده تاکسی این تمرین را شروع کنید.

 مهمانی رفتن برای افزایش مهارت روابط اجتماعی

سوالاتی با پایان باز بپرسید

اگر می‌خواهید در مکالمه توجه‌ها را به سمت خود جلب کنید بهتر است از سوالات با پایان باز استفاده کنید. دیگران را به گفت و گو ترغیب کنید تا مجبور نشوید سکوت کنید یا تمام بار گفتگو را به دوش بکشید. سوالاتی بپرسید که بیش از پاسخی مثل بله یا خیر نیاز دارد و ممکن است راه را برای دعوت شخص مقابل برای ادامه مکالمه باز کند.

دیگران را تشویق کنید تا در مورد خودشان صحبت کنند

اکثر مردم واقعا لذت می‌برند که در مورد خودشان صحبت کنند. برای اینکه روابط اجتماعی قوی داشته باشید می‌توانید در مورد شغل، سرگرمی‌ها یا خانواده یک شخص سوال کنید. علاوه بر این نشان دهید شما علاقه‌مند به شنیدن آنچه گفته می‌شود هستید. اگر می‌خواهید مکالمه را ادامه دهید باید آن را مانند بازی پینگ پنگ ببینید. البته در نظر داشته باشید که همواره باید از سوال کردن در مورد مسائل خصوصی اجتناب کنید.

 تشویق دیگران برای معرفی خود برای افزایش مهارت اجتماعی

برای خود هدف ایجاد کنید

اگر همچنان سوال چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم برای شما مطرح است می‌توانید برای خودتان یک هدف در گفت و گو تعیین کنید، به عنوان مثال افزایش زمان گفت و گو یا یادگیری نکاتی در مورد شغل یا داستان شخصی زندگی مخاطبتان.

سخاوتمندانه از دیگران تعریف کنید

تعریف کردن می‌تواند راهی عالی برای شروع یک مکالمه موفق باشد. از همکار خود در مورد مقاله‌ای که در جلسه ارائه داده است تعریف کنید. یا از همسایه خود در مورد ماشین جدیدی که خریده است تعریف کرده و سوال بپرسید. تعریف کردن می‌تواند به دیگران نشان دهد که شما یک انسان اجتماعی و صمیمی هستید که به جزئیات و خوشحال کردن اطرافیان خود توجه دارد.

کتاب‌هایی درباره بهبود مهارت‌های اجتماعی بخوانید

کتاب‌های زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند به شما در یادگیری مهارت‌های اجتماعی خاص و راه‌های شروع مکالمه کمک کند. با این حال باید به یاد داشته باشید که اگر واقعا در جست و جوی راه حلی برای اینکه چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم هستید، خواندن در مورد این مهارت‌ها شما را به یک متخصص تبدیل نمی‌کند بلکه باید آنها را بارها و بارها تمرین کنید.

کتاب هایی درباره بهبود مهارت های اجتماعی

رفتارهای خوب را تمرین کنید

خوش اخلاقی کمک زیادی به بهبود و تقویت مهارت‌های اجتماعی می‌کند. رعایت ادب، قدردانی و لبخند زدن را تمرین کنید.

به زبان بدن خود توجه کنید

ارتباط غیر کلامی بسیار مهم است. به زبان بدن خود توجه کنید زیرا زبان بدن معمولا کاملا نا خود آگاه بر روابط ما تاثیر می‌گذارد. سعی کنید آرام به نظر برسید، به اندازه کافی تماس چشمی برقرار کنید و برای گفت و گو با دیگران اشتیاق نشان دهید.

به یک گروه پشتیبانی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی بپیوندید

بسیاری از جوامع گروه‌های پشتیبانی برای بهبود و تقویت مهارت اجتماعی ارائه می‌دهند. گروه‌های پشتیبانی به افرادی که در موقعیت‌های اجتماعی احساس خجالتی بودن، بی‌دست و پایی یا اضطراب دارند، کمک می‌کنند که مهارت‌های جدید را یاد بگیرند و تمرین کنند. شما با حضور در این گروه‌های پشتیبانی و تقویت مهارت‌های اجتماعی خود ممکن است بتوانید دوستان جدیدی پیدا کنید که مشکلات شما را درک کنند.

 گروه پشتیبانی برای تقویت مهارت های اجتماعی

در جریان رویدادهای روز باشید

اخبار روز را بخوانید تا بتوانید با دیگران صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند در مواجه با افراد مختلف حرفی برای گفتن داشته باشید. سعی کنید از مواردی که بسیار بحث برانگیز است مانند سیاست خودداری کنید، اما در مورد اخبار دیگری که ممکن است مورد توجه شما و مخاطبتان باشد صحبت کنید.

این مورد می‌تواند راهی عالی برای شروع مکالمه باشد و به شما کمک کند تا در موضوعات خنثی به راحتی دقایقی با دیگران صحبت کنید.

افکار منفی را شناسایی و جایگزین کنید

اگر درباره تعاملات اجتماعی خود افکار منفی زیادی داشته باشید، ممکن است به طور واقعی در روابطتان تاثیرات منفی داشته باشد. به عنوان مثال شخصی که فکر می‌کند که واقعا در ارتباط با دیگران ناموفق است و از خودش خجالت می‌کشد، ممکن است در بیشتر مهمانی‌ها گوشه‌ای بنشیند و با کسی ارتباط برقرار نکند. این رفتار و افکار باعث می‌شود که این شخص هیچ وقت نفهمد توانایی‌های خوبی در برقراری ارتباط با دیگران دارد.

افکار منفی را که باعث گوشه گیری و منزوی شدن می‌شود، شناسایی کنید. آنها را با افکار واقع بینانه و مثبت تری جایگزین کنید. به طور کلی باید گفت رسیدن به یک پاسخ مناسب برای این پرسش که چگونه روابط اجتماعی قوی داشته باشیم به راحتی حاصل نمی‌شود. شما باید تمرین کنید و با گفت و گو با دیگران این نکات را واقعا امتحان نمایید.همچنین تقویت روابط اجتماعی باعث بهتر شدن روابطتتان در محیط کار شده و بهره وری را افزایش می دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر,مطلب تاثیر روابط اجتماعی در محیط کار بر عملکرد و روحیه کارمندان را مطالعه کنید.

برای گرفتن مشاوره درباره تقویت روابط اجتماعی می‌توانید به سایت yariway مراجعه کنید، متخصصان و مشاوران ما در یاری وی به صورت 24 ساعته به شما این خدمات را ارائه می‌دهند.