yariway

دکتر روانشناس ایرانی در آلمان شهر های کلن، دوسلدورلف، هامبورگ و برلین

تراپی آنلاین در حوزه های افسردگی، خانواده، روابط عاطفی و دوستی، زوج درمانی، کودک و نوجوان و … توسط برترین درمانگران ایرن

روانشناس آنلاین

چرا یاری‌وی؟

روانشناسان ما

متخصص، با تجربه و حرفه ای

کشور آلمان یکی از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی است. مهاجرت‌پذیری و اقتصاد قدرتمند در کنار دانشگاه‌های سطح بالا و موقعیت‌های شغلی مناسب باعث شده تا افراد بسیاری تصمیم بگیرند آینده و زندگی جدید خود را در این کشور بسازند. اما مهاجرت سختی‌های بسیاری هم دارد. دوری از خانواده و تنهایی باعث دلتنگی بسیار زیادی در افراد مهاجر می‌شود. آنها فشارها و استرس‌های بسیاری را برای پیدا کردن خانه، شغل و موقعیت‌های تحصیلی تحمل می‌کنند و در عین حال باید سبک زندگی و فرهنگی تازه را درک کرده و بپذیرند. در نتیجه بسیاری از افرادی که به آلمان مهاجرت می‌کنند به کمک دکتر روانشناس ایرانی در آلمان احتیاج دارند تا زودتر به راه‌حلی برای مشکلات موجود برسند.

علت مراجعه افراد مهاجر به روانشناس

مهاجرت روند پیچیده و طولانی دارد. در طول مدت مهاجرت، افراد با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که باعث ایجاد اضطراب در آنها و در نتیجه به خطر افتادن سلامت روان آنها می‌شود. مخصوصاً در مهاجرت به کشورهای غیر انگلیسی‌زبان مانند آلمان موانع زبانی به یکی از مشکلات جدی بسیاری از مهاجران تبدیل می‌شوند. دوری از خانواده و از دست دادن حمایت آنها، عدم شناخت از جامعه آلمان، مشکلات مالی و آسیب‌هایی که از قبل از مهاجرت وجود داشته‌اند، از جمله علت‌هایی است که مهاجران به خاطر آنها به روانشناس مراجعه می‌کنند.

روانشناس ایرانی در آلمان

وقتی به یک کشور دیگر مهاجرت می‌کنید با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم خواهید کرد و مجبورید خیلی چیزها را از نو بسازید. اما حتی اگر همه چیز آن‌طور که فکر می‌کردید پیش برود باز هم خیلی چیزها ممکن است شما را غمگین کند و این غم ممکن است خیلی غیرمنتظره به سراغ شما بیاید. چیزهایی که حتی فکرش را نمی‌کنید مانند آب‌وهوای متفاوت و غذاهای متفاوت ممکن است شما را ناراحت کنند. گاهی یک تصویر یا یک بو شما را به یاد خانواده و کشورتان می‌اندازد و بی‌اندازه غمگین می‌شوید. در چنین لحظاتی کمک گرفتن از یک روانشناس برای شما مفید خواهد بود.

چرا روانشناس ایرانی در دوسلدورف را انتخاب کنیم؟

احتمالاً شما می‌توانید در تمام کشورهای پیشرفته به روانشناس‌های مجرب و متخصص دسترسی پیدا کنید. اما چرا بسیاری از ایرانی‌های مهاجر ترجیح می‌دهند با روانشناس ایرانی در دوسلدورف، کلن، هامبورگ یا شهرهای دیگر آلمان صحبت کنند؟ دلایل مختلفی برای این مسئله وجود دارد و یکی از مهم‌ترین آنها زبان است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند به زبان مادری خود درباره عمیق‌ترین مسائل و مشکلاتشان صحبت کنند.

اما فارغ از موضوع زبان نکته حائز اهمیت دیگر در مورد کمک گرفتن از یک روانشناس ایرانی در آلمان، مسائل فرهنگی است. برای یک مهاجر بهتر است از کسی مشاوره بگیرد که با فرهنگ او آشنایی کامل دارد و در عین حال فرهنگ کشور میزبان را هم به‌خوبی می‌شناسد. این موضوع باعث می‌شود، روانشناس درک بهتری از شرایط داشته باشد و راحت‌تر برای برطرف کردن مشکلات به افراد کمک کند.

راه‌های پیدا کردن یک روانشناس ایرانی در آلمان

برای اینکه بتوانید بهترین روانشناس را برای خود پیدا کنید، قبل از هر چیز می‌توانید از دوستان و آشنایان خود و کسانی که به آنها اعتماد دارید بپرسید. اما اگر تازه مهاجرت کرده‌اید و هنوز اشخاص زیادی را نمی‌شناسید یا با آنها صمیمی نیستید می‌توانید سایت‌های اینترنتی را امتحان کنید. یاری وی یک پلتفرم اختصاصی برای مشاوره آنلاین است. در این پلتفرم روانشناس‌های متبحری در حوزه‌های مختلف حضور دارند. می‌توانید کمی در سایت یاری وی جست‌وجو کنید و نظر کاربرها را مطالعه کنید. سپس با بررسی رزومه روانشناس‌های موجود، روانشناس آنلاين مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مشاوره روانشناسی آنلاین آلمان

نکته مهم در مورد انتخاب روانشناس این است که به حوزه تخصصی روانشناس مورد نظر خود توجه کنید و کسی را انتخاب کنید که در مورد مشکل شما تخصص دارد. البته این موضوع ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. زیرا بیشتر ما نمی‌توانیم دقیقاً توضیح بدهیم که چرا نیاز داریم با یک درمانگر مشورت کنیم. اما بهتر است در ابتدا کمی بیشتر در این باره فکر کنید و به کسی مراجعه کنید که در مورد ابعاد مختلف مشکل شما اطلاعات دقیقی داشته باشد. در نهایت در کمال صداقت و با ذهنی باز وارد مشاوره شوید.

روانشناس ایرانی در برلین برای مشاوره کودک

کودکان و نوجوانانی که مهاجرت می‌کنند در معرض آسیب‌های فراوانی قرار می‌گیرند. ممکن است در طول فرایند مهاجرت کودکان از والدین یا سایر اعضای خانواده خود جدا شوند. حتی اگر کل خانواده با هم مهاجرت کنند ممکن است والدین مجبور باشند ساعت‌های زیادی کار کنند و در نتیجه غایب باشند. این موضوع باعث ایجاد اضطراب بسیاری در کودکان شده و سازگاری آنها با جامعه جدید را به تأخیر می‌اندازد.

کودکان و نوجوانان بر خلاف بزرگ‌ترها تازه در حال شکل‌دادن هویت خود هستند. در نتیجه قرار گرفتن بین دو فرهنگ کاملاً متفاوت ممکن است برای آنها تضادهای درونی جدی ایجاد کند. به‌علاوه والدین کودکان مهاجر اغلب ترجیح می‌دهند کودکانشان به فرهنگ اولیه خود پایدار باشند تا با آداب و رسوم غربی سازگار شوند. از طرف دیگر بچه‌ها معمولاً نسبت به والدین خود بیشتر با آداب کشور جدید سازگار می‌شوند و این موضوع تعارضات بین آنها و والدینشان را بیشتر می‌کند.

همه این موارد در کنار مشکلاتی مانند قلدری و پیدا کردن دوستان تازه در مدرسه باعث می‌شود مشاوره کودک برای کودکان مهاجر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود. یاری وی تعدادی از حرفه‌ای‌ترین روانشناسان حوزه کودک و نوجوان را گرد هم آورده است. شما می‌توانید برای برطرف کردن مشکلات مربوط به کودکان و نوجوانان خود وقت مشاوره آنلاین تصویری یا صوتی بگیرید.

مشاوره افزایش اعتماد به نفس با روانشناس ایرانی در هامبورگ

 

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد مهاجر به‌ویژه در اوایل مهاجرت خود به آلمان با آن مواجه می‌شوند نداشتن اعتمادبه‌نفس است. در ابتدا ممکن است افراد با چالش‌های بسیاری از جمله ندانستن زبان، تفاوت ظاهری با افراد دیگر و تفاوت‌های فرهنگی روبه‌رو شوند. همچنین ممکن است ناکامی‌ها و شکست‌هایی را تجربه کنند. مشکلات اولیه مهاجرت ممکن است بر روی اعتمادبه‌نفس افراد تأثیر مخربی بگذارد.

اعتمادبه‌نفس پایین اگرچه یک بیماری نیست، اما می‌تواند تأثیر مخربی بر شخصیت و عملکرد روزانه شما داشته باشد. به همین دلیل اگر بعد از مهاجرت متوجه شدید به خاطر نداشتن اعتمادبه‌نفس نمی‌توانید در جامعه به بهترین نحو ممکن فعالیت کنید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا هرچه زودتر به بالاترین راندمان خود دست پیدا کنید.

یکی از حوزه‌های مشاوره یاری وی که برای مهاجران ایرانی در آلمان بسیار سودمند است، مشاوره اعتمادبه‌نفس است. مشاوره اعتمادبه‌نفس به شما کمک می‌کند تا بفهمید هرگونه افکار منفی در مورد خودتان از کجا آمده است و بهتر می‌توانید آنها را به چالش بکشید. سپس تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی را توسعه می‌دهید که به شما در ایجاد اعتمادبه‌نفس و تغییر الگوهای افکار منفی فعلی کمک می‌کنند.

روانشناس ایرانی در کلن و هامبورگ برای مشاوره ازدواج

روابط عاطفی ما هم بعد از مهاجرت تغییرات بسیاری می‌کنند. ممکن است شما مجبور باشید برای مدتی از همسر خود دور بمانید. رابطه از راه دور مشکلات خاص خودش را دارد. همچنین ممکن است به همراه همسر یا پارتنر خود مهاجرت کنید و بعد از مهاجرت احساسات جدیدی را تجربه کنید که برای شما غریب هستند.

همچنین بسیاری از مهاجران ممکن است با افرادی از کشورهای دیگر ازدواج کنند. بسیاری از اوقات فرهنگ متفاوت میان مردم کشورهای مختلف به سدی در ارتباطات ما تبدیل می‌شود. تفاوت‌های مذهبی، اختلاف نظر در مورد نحوه بزرگ کردن فرزندان و حتی عادات غذایی مختلف بعد از ازدواج به مسائل بسیار مهمی تبدیل می‌شوند که می‌توانند رابطه دو طرف را تحت تأثیر قرار دهند. چنین مشکلاتی باعث می‌شوند مشاوره ازدواج برای زوج‌های مهاجر ضروری باشد.

اما شاید سؤال جدی بسیاری از زوج‌هایی که در ازدواج خود دچار مشکل هستند این باشد که آیا واقعاً مشاوره ازدواج مفید است؟ طبق تحقیقات انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا (AAMFT)، ۹۰ درصد از زوج‌هایی که مشاوره ازدواج را امتحان می‌کنند، احساس می‌کنند که سلامت عاطفی آنها بهبود می‌یابد و دو سوم از آنها بهبود در سلامت جسمی خود را گزارش می‌دهند. مهم‌تر از همه اینکه تا سه‌چهارم زوج‌ها بعد از مشاوره ازدواج شاهد بهبود در روابط خود هستند. این آمار نشان می‌دهد قطعاً مشاوره ازدواج ارزش امتحان کردن را دارد.

مشاوره برای درمان افسردگی بعد از مهاجرت

مشاوره روانشناسی در هامبورگ

بسیاری از افراد پس از ورود به کشور تازه وضعیت روانی را تجربه می‌کنند که می‌توانیم آن را با نام افسردگی پس از مهاجرت بشناسیم. دلتنگی برای وطن، خانواده و یا چیزهای آشنای قدیمی، احساس تنهایی و انزوای ناشی از ورود به یک محیط جدید و نداشتن حامی و شوک فرهنگی ناشی از مواجهه با تفاوت‌های فرهنگی غیرمنتظره از عوامل چنین افسردگی‌هایی هستند. گاهی تنها یک تصویر و یا یک بو می‌تواند فرد مهاجر را بی‌اندازه دلتنگ و غمگین کند.

مشکل در تمرکز، مشکل در خواب، احساس اندوه در اغلب اوقات، تغییر در اشتها، فکر کردن درباره مرگ و کمتر شدن میزان انرژی از نشانه‌های رایج افسردگی هستند. اگر با چنین وضعیتی درگیر شدید قبل از هر چیز باید بدانید که شما تنها نیستید و افراد زیاد دیگری هم هستند که در چنین شرایطی قرار می‌گیرند.

هرچه سریع‌تر به روانشناس مراجعه کنید زودتر می‌توانید خود را از این مشکل نجات دهید. شاید پیدا کردن یک روانشناس ایرانی در کشور آلمان کار چندان ساده‌ای نباشد؛ بنابراین می‌توانید روانشناسی آنلاین را امتحان کنید.

ویژگی‌های یک روانشناس خوب برای افراد مهاجر

فارغ از دانش و اطلاعات به‌روز و تجربه کافی ویژگی‌های دیگری هم هستند که یک روانشناس را به گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد مهاجر تبدیل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک روانشناس خوب توانایی در ارتباط برقرار کردن با مراجع است. برای برقراری ارتباط لازم است که روانشناس یک شنونده خوب باشد و بتواند به مخاطب خود گوش کند.

از طرف دیگر افرادی که مهاجرت می‌کنند از فرهنگ‌های مختلف هستند پس روانشناس آنها نباید تعصبات عقیدتی داشته باشد و باید بتواند افراد مختلف از فرهنگ‌های گوناگون را درک کند. این موضوع نیازمند این است که فرد روانشناس شناخت خوبی از فرهنگ افراد مهاجر داشته باشد. در عین حال لازم است که فرهنگ آلمان را هم به‌خوبی بشناسد تا بتواند بهتر به مراجعین کمک کند. از این نظر روانشناس ایرانی در آلمان برای ایرانیان مهاجر گزینه خوبی محسوب می‌شود.

این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های یک روانشناس خوب برای افراد مهاجر است؛ قضاوت‌گر نبودن، خلاق بودن، داشتن قدرت درک و همدلی، توانایی روانی بالا برای کار با افراد مختلف و داشتن اعتمادبه‌نفس از دیگر ویژگی‌هایی است که یک روانشناس بسیار خوب را از یک روانشناس معمولی متمایز می‌کنند.

مقایسه مشاوره آنلاین و حضوری

برای افراد مهاجر که می‌خواهند به زبان فارسی و با یک روانشناس ایرانی مشاوره داشته باشند، پیدا کردن روانشناس ایرانی در آلمان کار چندان ساده‌ای نیست. اما امروزه امکان مشاوره با روانشناس آنلاین این مشکل را تا حد بسیار زیادی برطرف کرده است. زیرا دیگر لازم نیست برای رفتن به مطب روانشناس ایرانی در شهرهای آلمان مسافت زیادی را رانندگی کنید یا در مطب دکتر منتظر بمانید. همچنین امکان انتخاب ساعات مختلف شبانه‌روز برای مشاوره را خواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید وقت کمتری را برای این موضوع صرف کنید.

از دیگر مزایای مشاوره آنلاین صرف هزینه کمتر نسبت به مشاوره حضوری است. از طرف دیگر هماهنگ کردن وقت و انجام مشاوره به صورت آنلاین معمولاً سریع‌تر از مشاوره حضوری است و این موضوع باعث می‌شود بتوانید در زمان کوتاه‌تری مشکل خود را برطرف کنید. به‌علاوه اگر خجالتی هستید و رودررو نمی‌توانید مشکل خود را به صورتی واضح بیان کنید. مشاوره‌های آنلاین صوتی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که با خیال راحت‌تری صحبت کنید.

شاید در شهر شما در آلمان تنها تعداد انگشت‌شماری روانشناس ایرانی حضور داشته باشند. اما اگر به سراغ مشاوره آنلاین بروید گزینه‌های بسیار بیشتری در اختیار شما خواهد بود. پس می‌توانید رزومه روانشناس‌های مختلف را بررسی کنید و کسی را انتخاب کنید که گمان می‌کنید بهتر می‌تواند به شما کمک کند.

بهترین راه پیدا کردن روانشناس ایرانی در هانوفر

یکی از راه‌های خوب برای پیدا کردن روانشناس پرسیدن از دوستان و آشنایان است. همچنین اگر برای فرزند خود به دنبال یک روانشناس خوب می‌گردید احتمالاً بتوانید از والدین دانش‌آموزان دیگر یا مسئولین مدرسه کمک بگیرید. اما اگر هنوز کسی را نمی‌شناسید یا برایتان سخت است درباره چنین موضوعاتی سؤال بپرسید می‌توانید سایت‌های رایج را امتحان کنید. بخش نظرات سایت‌ها را هم ببینید و در شبکه‌های اجتماعی مربوط به آنها گشت بزنید تا اطلاعات بیشتری درباره کیفیت آنها به دست آورید.

یاری وی یکی از مطمئن‌ترین سایت‌ها برای روانشناسی آنلاین است که روانشناسان مجرب بسیاری را گرد هم آورده تا به ایرانی‌ها در سراسر دنیا برای داشتن زندگی بهتر کمک کنند. برای کسانی که دور از شهر و خانواده خود و در محیطی جدید زندگی می‌کنند کمک گرفتن از یک پلتفرم که با زبان فارسی طراحی شده و صحبت با روانشناسانی که به زبان و فرهنگ او مسلط هستند بسیار ساده‌تر خواهد بود. با توجه به این مسئله یاری وی یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن روانشناس ایرانی در هرکجای دنیا است.

مراحل گرفتن مشاوره از یاری وی

اگر به دنبال یک روانشناس ایرانی در دوسلدورف، هامبورگ، کلن یا هرکدام از شهرهای آلمان می‌گردید می‌توانید از پلتفرم یاری وی کمک بگیرید. در یاری وی حوزه‌های روانشناسی از هم تفکیک شده‌اند و در هر حوزه چندین روانشناس حرفه‌ای به فعالیت می‌پردازند. برای گرفتن مشاوره از هرکدام از روانشناس‌های یاری وی کافی است ابتدا یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

می‌توانید در حساب کاربری خود بر روی شروع جلسه جدید کلیک کرده و حوزه مشاوره مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس فهرستی از مشاوران و روانشناسان فعال در آن حوزه در اختیار شما قرار می‌گیرد. هر روانشناس رزومه و یک کلیپ معرفی برای خود دارد. قبل از انتخاب روانشناس می‌توانید این موارد را بررسی کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بعد از انتخاب مشاور بر روی رزرو جلسه کلیک کرده و صوتی یا تصویری بودن جلسه خود را هم انتخاب کنید. سپس روز و ساعت جلسه مورد نظر خود را با توجه به ساعات کشوری که در آن زندگی می‌کنید، انتخاب می‌کنید. نزدیک‌ترین زمان ممکن برای مشاوره سه روز آینده خواهد بود تا مشاوران فرصت کافی برای بررسی و نظم‌بخشی به برنامه‌های خود داشته باشند.

جمع‌بندی

کسانی که مهاجرت را تجربه می‌کنند با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند. دوری از خانواده، تنهایی، پیدا کردن شغل، رفتن به محیط دانشگاه یا مدرسه جدید، محدودیت‌های زبانی و تفاوت‌های فرهنگی از رایج‌ترین مشکلات افراد مهاجر هستند. طبیعی است که باوجود تمام این استرس‌ها افراد مهاجر به حمایت‌های روانی بسیاری احتیاج پیدا می‌کنند.

در کشورهای پیشرفته مانند آلمان امکان دریافت مشاوره‌های روان‌شناختی وجود دارد اما محدودیت‌هایی مانند ندانستن زبان آلمانی، آشنا نبودن با قوانین و تفاوت‌های فرهنگی باعث می‌شود مهاجران کمتر از چنین کمک‌هایی بهره‌مند شوند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به زبان مادری خود درباره مسائل عمیق روان خود صحبت کنند و با کسی صحبت کنند که درک بهتری از شرایط آنها دارد. در نتیجه کمک گرفتن از یک روانشناس ایرانی در آلمان برای مهاجران ایرانی گزینه بهتری محسوب می‌شود.

اما پیدا کردن روانشناس ایرانی کار چندان ساده‌ای نیست. ممکن است تعداد روانشناس‌های ایرانی در شهر شما محدود باشد یا در فاصله دوری از شما قرار داشته باشند. یک راه‌حل برای این مشکل مشاوره آنلاین است. پلتفرم یاری وی از چندین روانشناس در زمینه‌های مختلف کمک می‌گیرد. به همین دلیل انتخاب‌های گسترده‌تری در اختیار شما قرار خواهد داشت. به‌علاوه هزینه کمتری هم در مقایسه با مشاوره حضوری متحمل خواهید شد. تنها کافی است حوزه روانشناسی مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از بین روانشناسان یک نفر را برای خود انتخاب کنید تا در کمترین زمان یک جلسه مشاوره آنلاین تصویری یا صوتی داشته باشید.

مراجعین ما چه میگویند؟

حال خوب شما، دلگرمی ما هست

سوالات متداول

پرداخت هزینه از طریق پرتال PayPal انجام میشه. هزینه هر جلسه قبل از شروع جلسه دریافت میشه. هم به صورت پکیج می‌توانید پرداخت کنید (شامل تخفیف میشه و نیازی به پرداخت مکرر در صورت برگزاری چند جلسه نیست) یا مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.
یاری وی سامانه‌ای است که می‌توانید بسته به نیاز خود و امتیازهای روانشناس در لیست مشاوران، حوزه نیاز خود را انتخاب و در آن لیست از بین متخصصین برتر یکی را انتخاب کنید.
خیر؛ یاری وی به صورت اتوماتیک اختلاف ساعت را محاسبه می‌کند و شما در ثبت نام یا در تنظیمات، کشور محل زندگی خود را وارد نمائید.

در راستای محرمانگی اسرار شما در یاری وی مکالمات شما ذخیره نمی‌شود و هیچ فرد به اطلاعات شما دسترسی ندارد. در آرشیو جلسات صرفا گزارش جلسه اعم از تاریخ و ساعت جلسه و میزان جلسه با روانشناس مشخص و نمایش داده می‌شود که شما بتوانید برنامه ریزی بهتری برای جلسات خود داشته باشید.