ترک اعتیاد

تعداد : 0 مشاور

اعتیاد بلای خانمان‌سوز است، اما آتش این بلا در اختیار شماست

 

لیست مشاوران حوزه ترک اعتیاد

 

مشاوره آنلاین ترک اعتیاد اولین قدم برای رهایی است

گرفتارشدن در اعتیاد بسیار آرام و ناملموس اتفاق می‌افتد، به‌ شکلی که بسیاری از معتادان اعتیاد خود را انکار می‌کنند. اعتیاد به مواد‌مخدر جزو شایع‌ترین اعتیادها در دنیاست و اعتیاد به الکل، سکس، دیدن پورنوگرافی، قمار، پرخوری، کار و... ازجمله اعتیادهایی است که ممکن است کمتر به آن‌ها توجه شود. رفتارهای اعتیادگونه و اعتیاد نه‌تنها تعادل روانی و زندگی اجتماعی فرد معتاد را از بین می‌برد، بلکه اطرافیان و خانواده را نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. متأسفانه برخی از افراد خودسرانه برای ترک اعتیاد یا مجبورکردن عزیزانشان برای ترک اعتیاد اقدام می‌کنند. اگر قبول کنیم که اعتیاد یک بیماری است، در زمان ترک اعتیاد از متخصصان و پزشکان کمک خواهیم گرفت. مشاوره روان شناسی ترک اعتیاد اساسی‌ترین اقدام برای ترک اعتیاد است. فرد معتاد و خانوادۀ فرد با دریافت مستمر مشاوره ترک اعتیاد از روان‌شناس می‌توانند مراحل سخت ترک اعتیاد را به سلامت بگذرانند.

چرا مشاوره ترک اعتیاد مهم‌تر از ترک اعتیادِ سریع است؟

اعتیاد بیش از آنکه نیاز شدید فرد به استفاده از یک مادۀ مخدر باشد، یک نیاز روانی است. ادعا‌ها و تبلیغات زیادی دربارۀ ترک اعتیاد یک‌روزه و فوری وجود دارد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها ماندگار نیست. در چنین روش‌هایی، فقط فرد معتاد برای مدتی به لحاظ جسمی از مادۀ مخدر دور می‌شود، اما پس از مدت کوتاهی دوباره به سراغ موادمخدر می‌رود. روان‌شناسان در جلسات مشاوره برای ترک اعتیاد به فرد کمک می‌کنند تا روش ترک اعتیاد مناسب خود را پیدا کند.

مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر یکی از رشته‌های تخصصی در حوزۀ روان‌شناسی و سلامت روان است که ساختارهای فکری، ریشه‌های روانی و عوامل تحریک‌کنندۀ فرد معتاد را شناسایی می‌کند و بر آن اساس، فرد معتاد را تشویق می‌کند که ترک کند. مشاور در پروسۀ ترک اعتیاد در کنار اوست و بعد از ترک، هیچ‌گاه او را رها نمی‌کند. مشاوران ترک اعتیاد به اطرافیان فرد معتاد کمک می‌کنند تا روش‌های برخورد و همراهی با فرد در حال ترک را یاد بگیرند.

به خاطر داشته باشید که گرچه ترک اعتیاد، درظاهر، مصرف‌نکردن یک مادۀ مخدر است، اما زمینه‌های روانی مختلفی در شکست یا موفقیت ترک اعتیاد دخیل هستند.

 

راه های ترک اعتیاد در روش روان‌درمانی چگونه است؟

در کنار بخش عدم مصرف موادمخدر، روان‌شناسان به فرد معتاد کمک می‌کنند که:

  • انگیزۀ لازم برای شروع ترک اعتیاد را به دست آورد.
  • در حین پروسۀ ترک اعتیاد، مشکلات روانی و احساسی را مدیریت کند.
  • موقعیت‌های محرک برای مصرف مواد را شناسایی کند.
  • روش‌های دوری از موقعیت‌ها را یاد بگیرد.
  • دوستان جدید و سالم برای خود پیدا کند.
  • ناراحتی‌ها و مشکلات قبلی را که بر اثر اعتیاد ایجاد شده است ترمیم کند.
  • چنانچه اختلال‌های روانی زمینه‌ساز اعتیاد دارد، به سراغ درمان دقیق‌تر برود.
  • ارتباط با خانواده و دوستان صمیمی قبلی خود را که به دلیل اعتیاد از دست داده بود، بازیابی کند.
  • و... .

مشاوره ترک اعتیاد در قالب روش‌های روان‌درمانی، گروه‌درمانی، زوج‌ درمانی و خانواده‌ درمانی انجام می‌شود. در بسیاری از موقعیت‌ها فرد معتاد تمایل حضور در جلسات مشاوره ندارد، به‌خصوص اگر انگیزۀ لازم برای ترک اعتیاد را پیدا نکرده باشد. استفاده از سرویس‌های مشاوره آنلاین ترک اعتیاد به فرد معتاد و خانوادۀ آن‌ها کمک می‌کند، همیشه و در هر کجا با مشاور گفت‌وگو کنند.

 

مشاوره آنلاین ترک اعتیاد سامانۀ یاری وی چگونه است؟

در یاری وی مشاوره روان شناسی ترک اعتیاد برای انواع اعتیاد و افراد انجام می‌شود. تمام فارسی‌زبانان از سراسر دنیا می‌توانند به‌صورت آنلاین به متخصصان روان‌شناس ویژۀ ترک اعتیاد متصل شوند. گفت‌وگوها به‌صورت آنلاین، تصویری، تلفنی و چت متنی انجام می‌گیرد و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید با مشاوران صحبت کنید.

 

سوالات متداول

نظرات کاربران