مشاوره اعتماد به نفس

تعداد : 13 مشاور

قدم‌نهادن در راه موفقیت، با داشتن اعتماد به نفس راحت‌تر است

 

لیست مشاوران حوزه مشاوره اعتماد به نفس

دکتر-پیر حسینلو

دکتر سعیده پیر حسینلو

شماره پروانه : 979

دکتری روانشناسی تربیتی

خانم-آقایی

خانم منصوره آقایی

شماره پروانه : 11507

کارشناسی ارشد مشاوره خانواده

خانم-عظیمی

خانم عذرا عظیمی

شماره پروانه : 31199

کارشناس ارشد

دکتر-کاویان‌فر

دکتر حسین کاویان‌فر

شماره پروانه : 21298

دکتری روانشناسی تربیتی

دکتر-آریان سپهر

دکتر فاطمه آریان سپهر

شماره پروانه : 25605

دکترای تخصصی روانشناسی

دکتر-معینی

دکتر زهره معینی

شماره پروانه : 7353

دکتری روانشناسی

خانم-خلفائیان

خانم نگار خلفائیان

شماره پروانه : 46671

کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

دکتر-بهرامی

دکتر منصوره بهرامی

شماره پروانه : 7011

دکتری روانشناسی تربیتی

خانم-روشنی

خانم فرشته روشنی

شماره پروانه : 36783

کارشناس ارشد روانشناسی شناختی

دکتر-هاشمی

دکتر الهه هاشمی

شماره پروانه : 20446

دکتری روانشناسی بالینی

دکتر-آزادی

دکتر علیرضا آزادی

شماره پروانه : 40038

دکتری روانشناسی بالینی

دکتر-صالحی

دکتر آرزو صالحی

شماره پروانه : 30748

دکتری روانشناسی عمومی

خانم-جهانی

خانم الناز جهانی

شماره پروانه : 29149

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی

 

چند بار برایتان پیش آمده است که به دلیل نداشتن اعتماد به نفس، از رسیدن به رؤیا و هدفی دست کشیده‌اید؟ چه موقعیت‌های اجتماعی، شغلی یا تحصیلی‌ای را به این دلیل از دست داده‌اید؟ اعتماد به نفس حکم همان چراغ جلوی ماشین را دارد که در شب‌های تاریک به دادمان می‌رسد؛ همان چراغی که با تکیه بر آن، بدون نگرانی از نبود نور، قدم در راه می‌گذاریم. حالا تصور کنید که از سالم‌بودن این چراغ اطمینان نداشته باشیم، آیا می‌توانیم بدون دغدغه و با آرامش، در شب رانندگی کنیم؟

افراد با اعتماد به نفس به خودشان حس بهتری دارند، از قابلیت‌ها و توانایی‌هایشان به نحو احسن استفاده می‌کنند و درنتیجه، موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنند. اگر شایدها، تردیدها و اما و اگرها زندگی‌تان را احاطه کرده‌اند، هشدار عدم اعتماد به نفس را جدی گرفته و از مشاوره اعتماد به نفس کمک بگیرید.

می‌توانید به کمک مشاوره اعتماد به نفس، جان تازه‌ای به روح خود دهید

چرا باید به تقویت اعتماد به نفس بپردازیم؟

 با داشتن اعتماد به نفس، شروع برای شما راحت‌تر خواهد بود. وقتی به خودتان اعتماد دارید، از تجربه‌های جدید استقبال می‌کنید، ‌به تغییر حساس نیستید و به‌جای آنکه نگران خوب‌نبودن باشید، برای بهتربودن تلاش می‌کنید، درواقع با تقویت اعتماد به نفس، عملکرد بهتری خواهید داشت. راه‌های افزایش اعتماد به نفس کم نیست، اما با یک مشاوره اعتماد به نفس، با سرعت بیشتری به مقصد دلخواهتان خواهید رسید. این مشاوره اعتماد به نفس، حتی اگر در جهت کاهش اعتماد به نفس کاذب هم باشد، برای بسیاری از افراد مفید است.

 

راه‌های افزایش اعتماد به نفس چیست؟

راهکارهای بسیاری برای تقویت اعتماد به نفس پیشنهاد شده‌اند. ما در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. رسیدگی به ظاهر: یک ظاهر آراسته، لباس‌هاس تمیز، موی شانه‌شده و عطر خوب، حس خوبی به شما می‌دهد.
  2. مثبت فکر کنید: کار سختی نیست، فقط کافی است تمرکز کنید و با کمک تمرین، ذهنتان را به مثبت‌‌اندیشی دعوت کنید.
  3. برای خودشناسی زمان بگذارید: عدم اعتماد به نفس از عدم شناخت خود و توانایی‌های خود نشئت می‌گیرد.
  4. از مقایسۀ خودتان با دیگران بپرهیزید: یکی از مواردی که مشاوره اعتماد به نفس به آن می‌پردازد، مسئلۀ قضاوت و مقایسه است. تحقیقات نشان می‌دهد که مقایسه معمولاً به حسادت منجر می‌شود و حسادت، خود عاملی برای کاهش اعتماد به نفس است.
  5. توانایی‌هایتان را افزایش دهید: همان‌طور که در ابتدا بیان کردیم، با داشتن اعتماد به نفس، از مهارت‌های خود بهتر استفاده می‌کنیم. پس با افزایش مهارت‌ها، اعتماد به نفس بیشتری خواهیم داشت.
  6. خودتان را به دانش مجهز کنید: با آگاهی و دانش بیشتر، اعتماد به نفس بیشتری برای شرکت در مباحث خواهید داشت.
  7. موفقیت‌هایتان را ثبت کنید: به‌جای آنکه دائماً خودتان را سرزنش کنید، به ثبت موفقیت‌هایتان بپردازید.
  8. زبان بدنتان را تقویت کنید: یکی دیگر از اصلی‌ترین راه‌های افزایش اعتماد به نفس، تقویت زبان بدن است. برای این منظور می‌توانید از دوره‌ها و آموزش‌های زبان بدن کمک بگیرید.
  9. از همراهی یک مشاور اعتماد به نفس استفاده کنید: یک مشاوره می‌تواند شما را در جهت بهبود شرایط روحی و کاهش ضعف‌ها همراهی کند. گاهی نداشتن اعتماد به نفس، از تجربه‌های شکست‌‌خوردۀ گذشته نشئت می‌گیرد. با کمک یک مشاوره می‌توانید با این چالش‌ها روبه‌رو شوید و نسخۀ بهتری از خودتان را ببینید.

 

اعتماد به نفس کاذب سقوط را راحت‌تر می‌کند

اعتماد به نفس کاذب نیز به همان اندازۀ عدم اعتماد به نفس می‌تواند مخرب باشد. اعتماد به نفس کاذب یعنی تصورکردن خود، فراتر از تصوری که دیگران از ما دارند. افرادی که از اعتماد به نفس دروغین رنج می‌برند، معمولاً خودشان را باهوش می‌دانند؛ آن‌ها گمان می‌کنند که دیگران به آن‌ها وابسته‌اند، درصورتی‌که در نبود آن‌ها هیچ اختلالی در روند کار به وجود نمی‌آید. اعتماد به نفس دروغین یا کاذب باعث اخذ تصمیم‌هایی مغایر شرایط واقعی می‌شود. اما چرا باید برای اعتماد به نفس کاذب از مشاوره اعتماد به نفس کمک بگیریم؟

آثار و نتایج اعتماد به نفس کاذب:

  1. شکست و خسارت مالی و روحی؛
  2. انزوا و تنهایی؛
  3. عدم آگاهی و تلاش‌نکردن برای بهبود اوضاع.

در اطراف شما کسانی هستند که از اعتماد به نفس کاذب رنج می‌برند؟

مشاوره اعتماد به نفس را فراموش نکنید

مشاوره اعتماد به نفس آنلاین با یاری وی

به کمک متخصصان توانمند، باتجربه و خبرۀ یاری وی می‌توانید به تقویت اعتماد به نفس خودتان بپردازید، دربارۀ راه‌های افزایش اعتماد به نفس آگاهی کسب کنید و درنهایت، بدون نگرانی، در مسیر موفقیت قدم بردارید. مشاوره اعتماد به نفس آنلاین یاری وی به‌صورت صوتی، تصویری و متنی قابل انجام است. به این ترتیب، در هر مکان، زمان و موقعیتی می‌توانید از مشاوره کمک بگیرید. مهم نیست که کجای این کرۀ خاکی زندگی کنید، به کمک مشاوره اعتماد به نفس آنلاین، همیشه با یک مشاور هم‌زبان ارتباط خواهید داشت.

 

سوالات متداول

مشاوره اعتماد به نفس با کمک به شناخت نقاط ضعف و قوت شما و همچنین به کار گیری دیدگاه درست درباره خود و دیگران به تقویت اعتماد به نفس شما کمک می کند.

بله افراد در هر سنی از جمله بزرگسالی می توانند برای گرفتن وقت در حوزه افزایش عزت نفس خود اقدام کنند و روانشناس مناسب در این حوزه را برای خود انتخاب کنند.

عزت نفس یک برداشت درونی شما از ارزشمندی و شایستگی های شماست و می تواند در رفتارهای شما در روابط عاطفی، دوستانه و کاری شما اثرگذار باشد و حتی مانع پیشرفت و بهزیستی شما شود.

بستگی به هر فرد و شخصیت او جلسات مشاوره عزت نفس می توانند متفاوت باشد و هفتگی یا دو هفته یکبار برگزار شود.

پلتفرم یاری وی برای شما دسته بندی های مشخص شده ای در نظر گرفته که با انتخاب دسته بندی مورد نظر خود می توانید رزومه روانشناس و فیلم معرفی آنها را ببینید و با فرد مورد نظر خود جلساتتان را رزرو کنید.

نظرات کاربران

محمد

سلام کارت عضو شتاب هم قبول می کنید؟

1400/07/17

ادمین - مریم اکبری

سلام وقت بخیر. پلتفرم یاری وی مخصوص ایرانیان خارج از کشور هست که امکان پرداخت ریالی را ندارند. و پرداخت ها داخل یاری وی از طریق درگاه بین المللی و به دلار هستند.