دکتر روانشناس ایرانی در آمریکا : لس آنجلس، کالیفرنیا، نیویورک و ...

روانشناس آنلاین برای ایرانیان ساکن آمریکا توسط مشاوره هم زبان و هم فرهنگ

روانشناس آنلاین

چرا یاری‌وی؟

روانشناسان ما

متخصص، با تجربه و حرفه ای

بسیاری از افرادی که به کشور آمریکا مهاجرت می‌کنند با دغدغه‌های جدیدی از جمله رویارویی با فرهنگی متفاوت، قرار گرفتن در جمع‌های جدید و حتی مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب مواجه می‌شوند. قطعاً گرفتن مشاوره از یک روانشناس کمک بزرگی خواهد بود. اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند با روانشناسی مشورت کنند که به زبان مادری آنها صحبت می‌کند و درک بهتری از مسائل فرهنگی و اجتماعی آنها دارد. در نتیجه پیدا کردن یک روانشناس ایرانی در کالیفرنیا، نیویورک و لس‌آنجلس می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد. یاری وی امکان مشاوره روانشناس آنلاین با متخصصان مجرب ایرانی را برای افرادی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند فراهم کرده است.

مشکلات رایج افراد مهاجر

پروسه مهاجرت بسیار پیچیده و سرشار از استرس است. بسیاری از افراد بعد از مهاجرت با مشکلات تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند که ممکن است انتظار نداشته باشند. به همین دلیل گاهی مشاوره گرفتن، برای افرادی که مهاجرت می‌کنند ضروری به نظر می‌رسد. موارد زیر رایج‌ترین چالش‌های مهاجران به شمار می‌روند:
  • موانع ناشی از تفاوت زبان: یادگیری زبان یکی از چالش‌های اصلی بسیاری از مهاجران است. ندانستن زبان از طرفی می‌تواند باعث آسیب‌های دیگر شود. برای مثال مهاجران بسیاری به دلیل ندانستن زبان، خدمات درمانی و روانشناسی مناسبی دریافت نمی‌کنند. همچنین ممکن است زبان نسل اول و دوم مهاجران متفاوت باشد و همین باعث مشکلات خانوادگی شود.
  • اضطراب و استرس: تنهایی، پیدا کردن شغل جدید، پیدا کردن مدرسه مناسب برای بچه‌ها، شناخت قوانین کشور تازه، دوری از خانواده و شهر زادگاه و به طور کل شروع یک زندگی جدید اضطراب بسیاری را برای مهاجران ایجاد می‌کند.
  • مواجهه با فرهنگ جدید: قطعاً تفاوت‌های فرهنگی بین مردم ایران و مردم آمریکا وجود دارد. برای مهاجران کنار آمدن با فرهنگ جدید و پیدا کردن درک متقابل از آن کار بسیار سختی است. خیلی از اوقات تفاوت‌های فرهنگی به دغدغه‌های اصلی افراد مهاجر تبدیل می‌شود.
  • مشکلات مالی: بیشتر مهاجران در بدو ورود خود شغل ایده‌آلی ندارند و ممکن است تا مدتی با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم کنند. در نتیجه پیدا کردن خانه مناسب، ایمن و مقرون‌به‌صرفه هم برای مهاجران سخت‌تر خواهد بود. این فشارها می‌تواند افراد مهاجر را در معرض آسیب‌های روانی قرار بدهد.
این‌ها تنها تعدادی از مشکلات اساسی افراد مهاجر بودند. برخی از افراد پس از مهاجرت دچار سندروم مهاجرت می‌شوند و آن‌قدر دلتنگ خانه می‌شوند که حتی گاهی دوباره به کشور خود برمی‌گردند. به دلیل همین مشکلات و چالش‌ها افراد مهاجر به حمایت بسیاری احتیاج دارند. خیلی از اوقات افراد می‌توانند با چند جلسه مشاوره برای مقابله با مشکلات بیش از پیش آماده شوند.

چرا روانشناس ایرانی در آمریکا را انتخاب کنیم؟

روانشناس ایرانی در لس آنجلس شاید از خودتان بپرسید حالا که از ایران مهاجرت کرده‌اید چرا به سراغ یکی از هزاران روانشناس آمریکایی فعال در این کشور نروید؟ دلایل بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند، ایرانیانی که در آمریکا زندگی می‌کنند، کمک گرفتن از یک روانشناس ایرانی در امریکا را ترجیح بدهند. در ادامه چند مورد از این دلایل را بررسی خواهیم کرد.

صحبت کردن به زبان فارسی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مهاجران با آن روبه‌رو می‌شوند عدم تسلط کامل به زبان کشور مقصد است. مراجعه به روانشناس و صحبت کردن درباره مشکلات موجود حتی به زبان مادری هم کار دشواری به نظر می‌رسد؛ چه برسد به حرف زدن به زبانی دیگر. گاهی صحبت کردن به زبانی دیگر خودش باعث اضطراب افراد می‌شود. در این زمان وجود یک روانشناس هم‌زبان موهبتی بزرگ خواهد بود که کمی از اضطراب مراجعین کم می‌کند و به کسانی که هنوز زبان انگلیسی را به‌خوبی بلد نیستند فرصت می‌دهد تا سریع‌تر مشکل خود را برطرف کنند.

تفاوت‌های فرهنگی

به طور طبیعی هر کشور مناسبات فرهنگی و مذهبی خاص خود را دارد. درست است که افرادی که مهاجرت می‌کنند در بستر فرهنگی متفاوتی زندگی می‌کنند اما هنوز هم بخش بزرگی از هویت فرهنگی خود را وامدار کشوری هستند که در آن متولد شده‌اند. به همین دلیل روانشناسی که از مناسبات فرهنگی و مذهبی ایران آگاه باشد بسیار سریع‌تر می‌تواند دغدغه‌ها و افکار مراجع را درک کرده و راه‌های درمانی مناسبی برای او پیشنهاد دهد.

ترس از انگ خوردن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مهاجران را قانع می‌کند تا از مراجعه به روانشناس سر باز زنند، ترس از انگ خوردن در جامعه جدید است. کسی که به‌تازگی وارد یک جامعه جدید شده است نمی‌خواهد شهرت بدی پیدا کند، بنابراین ترجیح می‌دهد برای مشکلات و بیماری‌های روانی خود به روانشناس مراجعه نکند. هرچند روند درمانی افراد تا جایی که برای خود یا دیگران تهدیدی محسوب نشوند محرمانه خواهد بود؛ اما با این حال ترس از رسوایی در ذهن مهاجران وجود دارد. اینجاست که یک روانشناس آنلاين ایرانی در کالیفرنیا می‌تواند اعتماد بیشتری را جلب کند تا افراد بدون ترس از قضاوت شدن بر اساس کشوری که در آن به دنیا آمده‌اند به او مراجعه کنند.

مشاوره روابط عاطفی با روانشناس ایرانی در کالیفرنیا

یکی از مواردی که زندگی ما را شادتر می‌کند، داشتن روابط عاطفی قوی و پایدار است. اما همان قدر که داشتن روابط سالم می‌تواند زندگی ما را شیرین کند، روابط ناسالم می‌توانند دلهره‌آور باشند. زوج‌های سالم هر روز حداقل چند دقیقه برای یکدیگر وقت می‌گذارند و بدون احساس نگرانی درباره مسائل عمیق و شخصی خود گپ می‌زنند. آنها می‌توانند وجود اختلاف نظر را درک کنند و بدون تخریب یکدیگر و از راه‌های سالمی مانند گوش دادن به دیدگاه‌های یکدیگر اختلافات را حل کنند. روانشناس ایرانی در نیویورک با اینکه هر رابطه‌ای چه در قالب ازدواج و چه در زمانی که زوج‌ها دوست یا هم‌خانه هستند، فراز و نشیب‌های بسیاری دارد؛ اما گاهی علائمی در روابط وجود دارد که مانند زنگ خطر به ما هشدار می‌دهد. برای مثال اگر می‌بینید که همیشه و همیشه در حال تکرار یک دعوا یا تعارض قدیمی هستید، این احتمال وجود دارد که مسیر اشتباهی را برای حل مسئله پیش گرفته‌اید. در این زمان کمک گرفتن از یک مشاور بسیار مناسب خواهد بود. مشاوره روابط عاطفی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم سریع‌تر به سوءتفاهم‌ها و مشکلات پایان دهیم و روابط خود را به سمت پایداری و سلامت بیشتر پیش ببریم. اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید و حس می‌کنید که برای بهبود روابط عاطفی خود به کمک یک مشاور نیاز دارید، می‌توانید از بین روانشناس‌های یاری وی یک نفر را انتخاب کرده و وقت مشاوره آنلاین بگیرید.

روانشناس ایرانی در نیویورک برای مشاوره خانواده

خانواده‌های مهاجر با چالش‌های گوناگونی مواجه می‌شوند. از یادگرفتن یک زبان جدید گرفته تا پیدا کردن شغل، پیدا کردن دوستانی تازه، یادگیری قوانین جدید و جا افتادن در فرهنگی متفاوت همگی استرس بسیار زیادی را به اعضای خانواده تحمیل می‌کنند. یکی از مشکلات جدی که خانواده‌های مهاجر با آن روبه‌رو می‌شوند بزرگ کردن فرزندان در یک بستر فرهنگی متفاوت است. این موضوع می‌تواند چالش‌های بسیاری را برای خانواده‌ها ایجاد کند. حقیقت این است که فرزند یک خانواده مهاجر بودن اصلاً کار راحتی نیست. فرزندان مهاجران اغلب با نگرانی‌های اجتماعی – اقتصادی و روانی – اجتماعی گوناگونی روبه‌رو می‌شوند. افسردگی، اضطراب و اختلال هراس در میان فرزندان مهاجران رایج است. برخلاف بزرگسالان، کودکان هنوز در حال ساختن هویت خود هستند. بنابراین، گرفتار شدن بین دو فرهنگ می‌تواند تعارضات درونی متعددی برای آنها ایجاد کند. تحقیقات نشان داده است که کودکان مهاجران بیشتر در مدرسه دچار مشکل می‌شوند. آنها ممکن است با تبعیض، انزوا و استرس‌های مالی مواجه شوند. مشاوره خانواده کمک می‌کند تا خانواده‌ها بتوانند در کنار تمام چالش‌های موجود، روابط خود را به صورتی سالم و مؤثر حفظ کنند. در جلسات مشاوره خانواده این امکان وجود دارد که انواع مشکلات خانوادگی مانند دعوای بین والدین و نوجوان‌ها یا اختلافات بین زن و شوهرها مطرح و حل می‌شود.

کنترل خشم با روانشناس ایرانی در لس انجلس

روانشناس ایرانی در ویرجینیا عدم کنترل خشم می‌تواند دردسرهای خانوادگی و شغلی بسیاری برای هرکدام از ما ایجاد کند. خشم یک احساس طبیعی است اما اگر دائماً یا اغلب به‌شدت عصبانی هستید احتمالاً یک جای کار می‌لنگد. عصبانیت‌های مکرر نه تنها بر روی روابط خانوادگی، عاطفی و شغلی شما اثر منفی می‌گذارد بلکه می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی هم بشود. در نتیجه درمان خشم بر کیفیت زندگی شما تأثیر بسیاری خواهد داشت. یادگیری مهارت کنترل خشم کمک می‌کند تا محرک‌های خشم خود را بشناسید و یاد بگیرید که به طور مؤثرتری با آنها کنار بیایید. گاهی خشمگین شدن طبیعی است و ممکن است برای هرکس پیش بیاید. اما عصبانیت‌های مکرر می‌تواند دردسرهای جدی برای خود شما یا اطرافیان شما ایجاد کند. بنابراین توصیه می‌شود اگر با چنین مشکلی مواجه هستید حتماً مشاوره را امتحان کنید. برای گرفتن وقت مشاوره با یک روانشناس ایرانی در آمریکا کافی است یک حساب کاربری در سایت یاری وی ایجاد کنید و مشاوره آنلاین صوتی، تصویری یا چتی داشته باشید. روش‌های درمانی مختلفی مانند خانواده درمانی، CBT، DBT و درمان روان پویایی برای برطرف کردن مشکل کنترل خشم استفاده می‌شود. روانشناس معمولاً با توجه به شرایط موجود روش درمانی را انتخاب می‌کند. در نهایت مشاوره کنترل خشم به شما کمک می‌کند تا محرک‌ها و موقعیت‌هایی که شما را عصبانی می‌کنند را بشناسید، الگوهای فکری ناسالم خود را تغییر دهید، تکنیک‌های تمدد اعصاب را بیاموزید و مشکل را حل کنید.

روانشناس ایرانی در آمریکا برای درمان افسردگی

افسردگی از نقطه نظر روان‌شناختی یک حالت خلقی یا عاطفی است که با احساسات و علائمی مانند غم، ناامیدی، کم‌ارزشی، بدبینی، بی‌خوابی، کم‌اشتهایی و کم شدن انرژی و نشاط در زندگی همراه است. افسردگی انواع مختلفی دارد. اختلال دوقطبی، اختلال افسردگی اساسی (افسردگی بالینی)، اختلال افسردگی مداوم و اختلال افسردگی فصلی از نمونه‌های افسردگی هستند که هرکس ممکن است در زندگی خود تجربه کند. حتی در جوامع پیشرفته انگ افسردگی باعث می‌شود افراد سعی کنند آن را پنهان کنند یا با روش‌های مختلف آن را از بین ببرند. به‌طوری‌که برخی برای تسکین افسردگی به مصرف الکل یا مواد مخدر روی می‌آورند. اما راه‌های درمانی علمی و مؤثری برای درمان افسردگی وجود دارد که از روان درمانی تا دارو درمانی متنوع است. برای افسردگی‌های خفیف تا متوسط روان‌درمانی می‌تواند علائم را تسکین دهد. هرچند در موارد بسیاری از روان‌درمانی همراه با دارو برای کاهش افسردگی استفاده می‌شود. اگر شما هم با مشکل افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید و برای مشاوره افسردگی به دنبال دکتر روانشناس ایرانی در کالیفرنیا، نیویورک و لس‌آنجلس آمریکا می‌گردید، می‌توانید از خدمات یاری وی استفاده کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن با یک روانشناس حرفه‌ای مشورت کنید.

مشاوره ازدواج با روانشناس ایرانی در آمریکا

ازدواج به‌خودی‌خود افراد را با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌کند. حالا اگر مسئله مهاجرت را هم به آن اضافه کنیم ممکن است زندگی افراد با پیچیدگی بیشتری روبه‌رو شود. چه زمانی که در ایران ازدواج کرده و سپس مهاجرت می‌کنید و چه زمانی که بعد از مهاجرت اقدام به ازدواج می‌کنید، ممکن است با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه شوید. استرس، تنهایی، دغدغه‌های مالی و جدایی طولانی مدت دو طرف از یکدیگر مواردی هستند که می‌توانند روابط عاطفی بین زوج‌ها را به مخاطره بیندازند. گاهی اوقات زوج‌ها پیش از مهاجرت هم مشکلاتی دارند که به اشتباه گمان می‌کنند با مهاجرت می‌توانند آن مشکلات را برطرف کنند. در حالی که بعد از مهاجرت متوجه می‌شوند آن مسائل همچنان به قوت خود باقی هستند. حتی گاهی پیش می‌آید، مهاجرت به دلیلی مانند موقعیت‌های تحصیلی مناسب یا پیدا کردن یک شغل ایده‌آل برای یکی از زوج‌ها اهمیت بیشتری دارد و دیگری او را همراهی می‌کند. در این صورت این امکان وجود دارد بعد از آنکه شور و شوق اولیه ناشی از مهاجرت فروکش کرد، احساساتی مانند عصبانیت از مهاجرت در این فرد بروز کند. ازدواج با افراد خارجی هم مسائل خاص خود را دارد. ممکن است در چنین ازدواج‌هایی تفاوت‌های فرهنگی خیلی زود خودشان را نشان دهند. برای مثال در فرهنگ‌های مختلف نقش‌های جنسیتی افراد در ازدواج متفاوت است. این تفاوت‌های فرهنگی در کنار تفاوت در باورهای مذهبی ممکن است به عدم درک متقابل منجر شود. اگر احساس می‌کنید مشکلات جدی در ازدواج شما وجود دارد، می‌توانید با کمک گرفتن از یک روانشناس، سریع‌تر و راحت‌تر آنها را حل کنید. شاید پیدا کردن یک روانشناس ایرانی در لس‌آنجلس، کالیفرنیا یا هر کجای دیگر در آمریکا چندان ساده نباشد، اما یاری وی امکان دسترسی ساده و راحت به روانشناسان ایرانی را با مشاوره آنلاین برای شما فراهم کرده است.

ویژگی‌های یک روانشناس مناسب برای افراد مهاجر

یک روانشناس برای اینکه بتواند با مراجع خود ارتباط مناسبی برقرار کند و به او در حل مشکلاتش کمک کند، علاوه بر داشتن دانش روانشناسی کافی باید از ویژگی‌های دیگری هم برخوردار باشد. در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:
  • فرهنگ و زبان مراجعه کننده را به‌خوبی بشناسد.
  • قوانین و فرهنگ کشور میزبان را به‌خوبی بشناسد.
  • قابل اعتماد و امانت‌دار باشد؛ به‌طوری‌که مراجع احساس راحتی کند.
  • تعصبات نژادپرستانه نداشته باشد.
  • فرمول‌بندی دقیق و به‌روزی برای حل مشکل هر مراجع داشته باشد.
  • روانشناس باید ارزش‌های فرهنگی و خانوادگی هر مراجع را هم در نظر بگیرد.
با توجه به اینکه مهاجران در شرایط خاصی قرار دارند، روانشناس و یا مشاور آنها باید بتواند جزئیات شرایط را در نظر بگیرد و برای این کار بهتر است تجربه کافی برای مشاوره با مهاجران را داشته باشد.

مزایای گرفتن وقت مشاوره آنلاین

ممکن است پیدا کردن یک روانشناس ایرانی در آمریکا کار چندان راحتی نباشد. شاید مطب روان شناس ایرانی که شما پیدا می‌کنید در فاصله نسبتاً دوری قرار داشته باشد و مجبور باشید وقت بسیاری بیشتری برای جلسات روانشناسی خود اختصاص دهید. اما گرفتن وقت روانشناس آنلاین از یاری وی شما را از مشکلات دور بودن مطب راحت می‌کند. به‌علاوه در میان جمع روانشناسان و مشاوران مجرب یاری وی گزینه‌های بسیاری در دسترس شما هستند. شما می‌توانید از بین آنها یک نفر را انتخاب کنید که با معیارهایتان هماهنگی بیشتری دارد. یکی دیگر از مزایای مشاوره آنلاین این است که معمولاً از نظر هزینه نسبت به مشاوره‌های حضوری به‌صرفه‌تر خواهد بود.

چرا یاری وی را انتخاب کنیم؟

یاری وی امکان مشاوره روانشناسی آنلاین را برای تمام افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند فراهم کرده است. شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده پروفایل کاربری خود را بسازید و حوزه مشاوره مد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از آن فهرستی از مشاورانی که در زمینه مورد نظر شما فعالیت می‌کنند را مشاهده خواهید کرد. رزومه هرکدام از افراد و کلیپی برای معرفی آنها در سایت وجود دارد تا راحت‌تر روانشناس مورد نظر خود را انتخاب کنید. روانشناس‌های یاری وی به زبان فارسی صحبت می‌کنند و با درک کامل شرایط و تجربه کافی می‌توانند به افراد در هرکجای دنیا کمک کنند. مشاوره شما در پلتفرم یاری وی می‌تواند به صورت تصویری، صوتی و یا متنی انجام شود.

جمع‌بندی

مهاجرت سختی‌های بسیاری دارد. بسیاری از افراد بعد از مهاجرت مشکلات بسیاری از جمله اضطراب، افسردگی و یا روابط از هم گسیخته را تجربه می‌کنند. کمک گرفتن از یک مشاور ایرانی در کالیفرنیا، لس‌آنجلس و یا هر کجای دیگر در آمریکا می‌تواند کمک بزرگی به مهاجران باشد تا زودتر با محیط جدید وفق پیدا کنند. زیرا روانشناس‌های ایرانی به زبان فارسی مسلط هستند و شرایط فرهنگی افراد ایرانی را به‌خوبی درک می‌کنند. اما گاهی پیدا کردن روانشناس ایرانی در آمریکا کار چندان راحتی نیست. یک راه بسیار مناسب در این‌گونه موارد استفاده از مشاوره آنلاین است. یاری وی این فرصت را برای ایرانیان خارج از کشور فراهم کرده تا با تعداد زیادی روانشناس ایرانی در ارتباط باشند و به‌راحتی وقت‌های مشاوره آنلاین خود را هماهنگ کنند.

روانشناسان یاری‌وی چگونه انتخاب می شوند؟

دکتر روانشناس ایرانی در کالیفرنیا، نیویورک و لس انجلس

فرایند ما در سه مرحله

دکتر روانشناس ایرانی در کالیفرنیا، نیویورک و لس انجلس

ثبت نام

وارد کردن اطلاعات و ثبت نام

دکتر روانشناس ایرانی در کالیفرنیا، نیویورک و لس انجلس

رزرو جلسه

زمان جلسه خود را به وقت محلی خود انتخاب و با درگاه بین المللی پرداخت کنید

دکتر روانشناس ایرانی در کالیفرنیا، نیویورک و لس انجلس

جلسه با روانشناس

جلسه ای هدفمند و برنامه ریزی شده در پلتفرم امن یاری وی

دکتر روانشناس ایرانی در کالیفرنیا، نیویورک و لس انجلس

سوالات تون از ما بپرسید

0 +
جلسه مشاوره
0 +
مراجع
0 %
درصد رضایت کاربران
0
مشاور متخصص

مراجعین ما چه میگویند؟

حال خوب شما، دلگرمی ما هست

سوالات متداول

پرداخت هزینه از طریق پرتال PayPal انجام میشه. هزینه هر جلسه قبل از شروع جلسه دریافت میشه. هم به صورت پکیج می‌توانید پرداخت کنید (شامل تخفیف میشه و نیازی به پرداخت مکرر در صورت برگزاری چند جلسه نیست) یا مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.
یاری وی سامانه‌ای است که می‌توانید بسته به نیاز خود و امتیازهای روانشناس در لیست مشاوران، حوزه نیاز خود را انتخاب و در آن لیست از بین متخصصین برتر یکی را انتخاب کنید.
خیر؛ یاری وی به صورت اتوماتیک اختلاف ساعت را محاسبه می‌کند و شما در ثبت نام یا در تنظیمات، کشور محل زندگی خود را وارد نمائید.

در راستای محرمانگی اسرار شما در یاری وی مکالمات شما ذخیره نمی‌شود و هیچ فردی به اطلاعات شما دسترسی ندارد. در آرشیو جلسات صرفا گزارش جلسه اعم از تاریخ و ساعت جلسه و میزان جلسه با روانشناس مشخص، نمایش داده می‌شود که شما بتوانید برنامه ریزی بهتری برای جلسات خود داشته باشید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مشاوره روانشناسی آنلاین یاری‌وی می‌باشد.