رزرو جلسه ارزیابی اولیه رایگان

بررسی ابعاد مسئله شما و انتخاب نوع درمان و روانشناس شما

رزرو جلسه

مشاوره روانشناسی آنلاین یاری وی

ویژه ایرانیان خارج از کشور

چرا یاری وی؟

  • پرداخت ارزی امن از درگاه معتبر PayPal
  • دریافت بهترین مشاوره با هزینه کم
  • امکان استفاده از روانشناسان هم‌زبان و هم‌فرهنگ خود
  • امکان مشاوره گرفتن محرمانه در هرلحظه و هرجا

در چهار مرحله ، با یاری وی همراه شوید!

حوزه مشاوره خود را انتخاب کنید

هزینه جلسات

29.95 دلار آمریکا (هر جلسه)

29.95 دلار آمریکا

  • یک جلسه تراپی 45 دقیقه ای
  • یک جلسه ارزیابی اولیه 30 دقیقه ای
  • پشتیبانی 24 ساعته
28.95 دلار آمریکا (هر جلسه)

86.85 دلار آمریکا

  • 3 جلسه تراپی 45 دقیقه ای
  • یک جلسه ارزیابی اولیه 30 دقیقه ای
  • پشتیبانی 24 ساعته
26.95 دلار آمریکا (هر جلسه)

242.55 دلار آمریکا

  • 9 جلسه تراپی 45 دقیقه ای
  • یک جلسه ارزیابی اولیه 30 دقیقه ای
  • پشتیبانی 24 ساعته

دانشجوی عزیز

از آنجایی که ایده پلتفرم یاری وی با صحبت های دانشجویان و دوستانی که از ایران مهاجرت کرده بودند شکل گرفت، درک کاملی از شرایط شما عزیزان در مجموعه یاری وی صورت گرفته است. به همین خاطر تخفیف دانشجویی برای شما در نظر گرفته شده.

مشاهده تخفیف دانشجویی

روانشناسان یاری وی

تمامی روانشناسان یاری وی مدرک علمی معتبر دارند و در حوزه هایی که فعالیت می کنند، دارای تخصص و تجربه فراوانی هستند.

نمیتونی روانشناست را انتخاب کنی؟

جلسه ارزیابی اولیه رایگان چیست؟
با شرکت در جلسه ارزیابی با یک روانشناس درباره موضوع و ابعاد مختلف مشکلتان صحبت خواهید کرد، این جلسه 30 دقیقه می باشد و با بررسی شرایط شما از زوایای مختلف بهترین روانشناس با رویکرد و روش درمانی مناسب تان را به شما پیشنهاد می‌دهد.

خانواده یاری وی

ما در یاری وی در کنار شما هستیم تا بهترین تجربه تراپی را برای شما رقم بزنیم.
در واحد پشتیبانی هماهنگی های لازم برای برقراری ارتباط پربازده با روانشناس صورت می پذیرد.

0
جلسه مشاوره
0
مراجع
0
درصد رضایت کاربران
0
مشاور و متخصص

همراهان یاری وی چه میگویند؟

سارا

من بعد از مهاجرت بدلیل اعتماد به نفس پایینی که داشتم با مردم اینجا ادغام نشده بودم و گوشه گیر و افسرده شده بودم.ولی بعد از آشنایی با یاری وی تونستم از لاک تنهایی خودم بیرون بیام و بعد از مدت ها هر چند دیر دارم با مردم ارتباط برقرار میکنم. دکتر عزیزم تا ابد ازت ممنونم.

علیرضا

خیلی ممنون از تیم حرفه ای یاری وی و روانشناسان با تجربه که آرامش و حال خوب رو بعد از چندسال که از مهاجرتم میگذره به من هدیه دادند.🙏🌹

نگین

من طی جلسات مشاوره ای که داشتم گاهی حالم بهتر شد، گاهی خسته شدم. اما در انتها به کمک روانشناسم حالم رو به بهبود رفت و حتی بعد از رفع مشکلم تصمیم گرفتم گاهی جلسه رزرو کنم و به نوعی حال روحیمو چکاپ کنم. مرسی از یاری وی که توی این مسیر بهبودی به من کمک کردن.

سعید

در زمینه ازدواج با روانشناسان یاری وی مشاوره داشتم که خیلی زیاد کمکم کردند و باعث شدن به اشتباه تصمیم نگیرم و همسرم رو خودم به درستی انتخاب کنم.

بهراد

من به دلیل مشکلات و مسائلی که ریشه فردی داشتن توی زندگی مشترکم به مشکل برخورده بودم و اصلا فکر نمیکردم که مشکل اصلی چی باشه. اگر با شما آشنا نمیشدم شاید لطمه های شدیدی میدیدم که جبران سختی هم داشت. خیلی خوشحالم که شما رو انتخاب کردم.

ملیحه

مرسی ازتون که انقدر خوبید مخصوصا تو حوزه کودک و نوجوان که خیلی به من کمک کردید با مشاورین خوبتون. من حال خوب الان پسرمو مدیون شمام با جلسات مشاوره خوبی که داشتیم و خواهیم داشت هم حال خودم و هم پسرم خیلی خیلی بهتر شده.🌺🌺

پرداخت هزینه از طریق پرتال PayPal انجام میشه. هزینه هر جلسه قبل از شروع جلسه دریافت میشه. هم به صورت پکیج می‌توانید پرداخت کنید (شامل تخفیف میشه و نیازی به پرداخت مکرر در صورت برگزاری چند جلسه نیست) یا مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

یاری وی سامانه‌ای است که می‌توانید بسته به نیاز خود و امتیازهای روانشناس در لیست مشاوران، حوزه نیاز خود را انتخاب و در آن لیست از بین متخصصین برتر یکی را انتخاب کنید. همچنین می توانید به کمک ارزیابی اولیه رایگان یاری وی دغدغه و نیاز خود را کشف کنید و سپس توسط ارزیاب سامانه، تراپیست مناسب شما به شما پیشنهاد می شود.

خیر؛ یاری وی به صورت اتوماتیک اختلاف ساعت را محاسبه می‌کند و شما در ثبت نام یا در تنظیمات، کشور محل زندگی خود را وارد نمائید.

در راستای محرمانگی اسرار شما در یاری وی مکالمات شما ذخیره نمی‌شود و هیچ فرد دیگری به اطلاعات شما دسترسی ندارد. در آرشیو جلسات صرفا گزارش جلسه اعم از تاریخ و ساعت جلسه و میزان جلسه با روانشناس مشخص، نمایش داده می‌شود که شما بتوانید برنامه ریزی بهتری برای جلسات خود داشته باشید.

مشاوره روانشناسی آنلاین توسط روانشناسان برتر این حوزه

مشاوره روانشناسی آنلاین برای رهایی از مسائل ذهنی اعم از افسردگی، اضطراب، استرس و رسیدن به تمرکز در دنیای مدرن امروزی یک امر ضروری می باشد و برای برطرف نمودن این چالش ها می توانید در جلسات مشاوره با روانشناس آنلاین شرکت نمایید تا به این هدف مهم دست یابید.

اگر در یک مرحله حساس از زندگی، بر سر دوراهی بمانید و قادر به گرفتن تصمیم درست نباشید، کدام دارویی می‌تواند به شما راهی صحیح نشان دهد؟ اگر شرایط زندگی برایتان بغرنج و نفس‌گیر شود و دیگر توان ادامه‌دادن نداشته باشید، آیا داروخانه‌ای را سراغ دارید که درمانی برای آن داشته باشد؟

زمانی که با همسر خود به مشکل برمی‌خورید، تا پیش از اعلام «ختم جلسه» توسط قاضی، آیا می‌دانید چگونه می‌توان سازش کرد؟ یا این‌که همچنان عباراتی مثل "مهرم حلال جونم آزاد" یا "می‌سوزم و می‌سازم" در ادبیات شما شناور است؟

احتمالاً برای سوالات بالا، یک جواب مشترک و بدیهی دارید؛ جواب‌هایی که تمامی‌شان ختم می‌شود به یک کلمه: «روانشناس». اما چرا این سوالات پرسیده شدند؟ دلیل اصلی این است که علی‌رغم قدمت زیاد علم روانشناسی، کماکان شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد از جلسات مشاوره فراری‌اند و فکر می‌کنند همه‌چیز را خودشان حل خواهند کرد. برای دردهای جسمی‌ و ناتوانی‌های جنسی‌شان به‌دنبال دارو هستند؛ اما برای ناراحتی‌های روحی‌شان قدمی برنمی‌دارند.

عموماً عادت کرده‌ایم در کش‌مکش‌های روحی، موبایلمان را برداریم و با امین‌ترین شخص زندگی‌مان تماس بگیریم؛ تماسی که همراه است با ارائه‌ راهکارهای غیرعلمی و آمیخته به احساسات لحظه‌ای. بگذارید با یک مثال، میزان اثرگذاری این گفتگوها را مشخص کنیم.

فرض کنید در باغچه حیاطتان گلی دارید که ریشه‌اش در حال خراب‌شدن است و همین موضوع باعث زردشدن برگ‌هایش شده است. شما گمان می‌کنید که این زردی، به‌خاطر کم‌آبی‌ست؛ پس مدام به آن آب می‌دهید و غافل از این‌که همین آب، موجب وخامت سلامت ریشه می‌شود.

از همین رو مرکز مشاوره آنلاین «یاری‌وی» تصمیم گرفت بستری را ایجاد کند که برای افراد، یادآور مکالمه‌های دوستانه با امین‌های زندگی‌شان باشد. در این بستر آنلاین، شما می‌توانید تصویری با مشاور مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید؛ بدون آن‌که نیاز باشد مسافتی را طی کنید، در محیط شخصی و راحتتان می‌نشینید و این‌بار منتظر گرفتن راهکارهای «ریشه‌ای» می‌مانید.

یاری‌وی؛ مشاوره روانشناسی آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور

یکی از دغدغه‌های ایرانیان خارج از کشور این است که به‌سادگی نمی‌توانند تراپیست هم‌زبان و هم‌فرهنگ خودشان را پیدا کنند تا بتوانند به‌راحتی با او هم‌کلام شوند. عموماً مشاورانی پیدا می‌شوند که خارجی‌زبان هستند و از فرهنگی دیگر آمده‌اند. در چنین شرایطی بدیهی‌ست که ارتباط‌گیری و درک متقابل کمی سخت می‌شود و مسیر مشاوره به مقصدی دلخواه ختم نمی‌شود.

حتی باوجود یافتن مشاوران ایرانی در خارج از کشور، مسئله رفت‌وآمد و هزینه‌های هنگفت جلسات، تبدیل به دغدغه‌ای دیگر برای افراد شده است. به همین منظور مرکز مشاوره آنلاین یاری‌وی با ایجاد یک پلتفرم اختصاصی و امن، به ایرانیان خارج از کشور این فرصت را می‌دهد تا با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، از هر جای جهان و در هر زمان بتوانند با روانشناس آنلاین حوزه خود به‌راحتی ارتباط برقرار کنند.

مشاوره روانشناسی آنلاین چه مزیت‌هایی دارد؟

تا چند سال پیش برای گرفتن مشاوره لازم بود مراجع و درمانگر با هم در یک اتاق، معمولاً در مطب خصوصی یا کلینیک روانشناسی حاضر شوند. هر دو طرف توافق می‌کردند که یکدیگر را در مکان تعیین‌شده برای برگزاری جلسه ببینند. با وجود این‌که مشاوره سنتی روند خود را از دست نداده، مشاوره روانشناسی آنلاین شروع به پیشرفت کرده است و بیشتر و بیشتر در دسترس و مورد تایید عموم قرار می‌گیرد.

احتمالاً دیده‌اید که چگونه اکثر کارهای خانه یا وظایف روزمره را می‌توان به‌صورت آنلاین انجام داد؛ از جمله خرید مواد غذایی، پرداخت صورتحساب، جابه‌جایی پول و دریافت خدمات از شرکت‌های مختلف. با این حال، قبل از اینترنت اگر می‌خواستید کاری انجام دهید، معمولاً باید خانه را ترک می‌کردید.

به‌جای این‌که مجبور شوید مسافتی را طی کنید و سوار تاکسی شوید تا به مقصد خاصی بروید، فقط کافی‌ست از طریق تلفن هوشمند خود درخواست ماشین ‌کنید. بسیاری از خدمات را می‌توان بدون خروج از منزل انجام داد و جلسه تراپی هم از پیروی از این جهش تکنولوژیک عقب نمانده است.

 امروزه، با مشاوره روانشناسی آنلاین می‌توانید جلسات مشاوره‌ای خود را بدون خروج از خانه تنها با استفاده از کامپیوتر یا تلفن هوشمند متصل به اینترنت برگزار کنید. این نوع درمان سلامت روان همانند درمان سنتی‌ست و تنها روش ارائه آن تفاوت دارد. درمانگر جلسه تراپی را برنامه‌ریزی می‌کند که حدود 45 دقیقه طول می‌کشد؛ بسته‌به نیاز مراجع می‌تواند کم و زیاد شود. بنابراین، تا زمانی که یک اتصال اینترنتی پایدار، یک میکروفون فعال و یک دوربین دارید، مشاوره روانشناسی آنلاین امکان‌پذیر است.

1. دسترسی راحت برای افراد دارای محدودیت

مشاوره آنلاین امکان دسترسی به افراد ناتوان یا محصور در خانه را فراهم می‌کند. هنگام دسترسی به مراقبت‌های بهداشت روانی، تحرک می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد. افرادی که به دلایل مختلف مانند بیماری جسمی یا روانی قادر به ترک خانه خود نیستند، می‌توانند مشاوره روانشناسی آنلاین را جایگزین مفیدی برای جلسات مشاوره سنتی بدانند.

2. افزایش راحتی و حریم شخصی افراد

از آن‌جایی که درمان آنلاین از هر جایی امکان‌پذیر است، این امر باعث می‌شود جلسات مشاوره‌ هم برای مراجعین و هم برای متخصصان بسیار راحت‌تر باشد. مراجعه‌کنندگان بیشتر تمایل دارند در جلساتی که در یک محیط آشنا و راحت برگزار می‌شوند، دغدغه خود را مطرح کنند؛ این موضوع همیشه یک ویژگی مثبت است. راحت‌بودن در طول درمان همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین فوق‌العاده است که شما در محیط خصوصی راحت خود بنشینید و به‌راحتی دغدغه‌هایتان را مطرح کنید. این یک مزیت قابل توجه است. برای این‌که درمان به‌طور موثر جریان یابد، لازم است که مراجع در محیط خود احساس آرامش کند؛ و برای این منظور، هیچ‌چیز راحت‌تر از این نیست که در مکانی باشید که می‌خواهید. چه در خانه، چه در مسافرت و چه در دفتر کارتان، می‌توانید به‌راحتی از مشاوره روانشناسی خود به‌نحو احسن بهره ببرید.

3. کاهش اتلاف وقت و انرژی

به‌جرات می‌توان گفت که بیشتر افراد در جهان از اتلاف وقت یا نشستن در ترافیک لذت نمی‌برند. استفاده از تله‌درمانی به این معنی‌ست که دیگر نیازی به رفت‌وآمد به مطب درمانگران نیست. رفت‌وآمدهای کم‌تر به‌معنی انتشار کربن کمتر است؛ به هر حال چه کسی از مهربان‌‌بودن با محیط زیست لذت نمی‌برد؟

مشاوره آنلاین، دسترسی افراد روستایی یا  ساکن مناطق دورافتاده را به مراکز سلامت امکان‌پذیر کرده است. کسانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند ممکن است به هیچ شکل دیگری به خدمات سلامت روان دسترسی نداشته باشند؛ زیرا اقدامات بهداشت روانی در منطقه آن‌ها کم است یا اصلاً وجود ندارد.

اگر قبل‌تر به‌طور سنتی تحت مشاوره روانشناسی قرار گرفته‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که بین رفت‌وآمدها از مطب درمانگران، زمان زیادی را در مسیر سپری می‌کنید. همیشه گفته می‌شود که قبل از شروع جلسه تراپی باید در کلینیک حضور داشته باشید؛ در حالی که شما مشغول هدردادن زمان خود در ترافیک هستید.

شخصی تعریف می‌کند که دو ساعت از وقت خود را صرف رفتن به مطب درمانگر خود در یک شهر بزرگ با ترافیک زیاد کرده بود. در پایان جلسه، دو ساعت دیگر طول کشید تا به خانه برگردد که در میانه راه بازگشت به خانه، اضطراب و استرسش بیشتر شده بود. به‌گفتۀ او، وقتی به خانه رسید، به‌سختی می‌توانست به یاد بیاورد که در طول درمان چه اتفاقی افتاده بود؛ زیرا پس از رسیدن به خانه، تمام استرس‌هایی را که در طول راه تجربه کرده بود، تمام آن درمان‌ها را بی‌اثر کرد.

اما اکنون با مشاوره روانشناسی آنلاین، شما مجبور نیستید مسافت‌هایی طولانی طی کنید. فقط بهترین زمان را برای خود و روانشناس آنلاینتان برنامه‌ریزی کنید؛ تمام! در زمان مقرر، طرفین برای شروع جلسه باید به اینترنت متصل شوند.

4. انعطاف‌پذیری بالا

خدمات مشاوره آنلاین به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که می‌توانند ارائه دهند، به‌شدت شگفت‌انگیزند. شما به‌سادگی می‌توانید تاریخ‌ها و زمان‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و به اطلاع مشاور خود برسانید؛ جلسات مشاوره آنلاین در هر زمانی امکان‌پذیرند. همچنین این فرصت که بتوانید جلسه خود را از هر جایی که حریم خصوصی و همچنین اتصال به اینترنت وجود دارد برگزار کنید، موهبت حیرت‌انگیزی‌ست!

5. گستردگی تنوع

گاهی اوقات، ارتباط یک درمانگر و مراجعه‌کننده به‌خوبی با یکدیگر شکل نمی‌گیرد که صدالبته این موضوع کاملاً طبیعی‌ست و اشکالی ندارد. با در دسترس قرار گرفتن روانشناس آنلاین، افراد اکنون مجموعه گسترده‌تری از مشاوران را برای انتخاب دارند تا بتوانند مطابق با خواسته خود، درمان‌گر مورد نظر را پیدا کنند. دوران عدم پیشرفت در درمان به دلیل یک رابطۀ نامناسب، به لطف اینترنت، گذشته است.

6. مقرون‌به‌صرفه

خدمات مشاوره آنلاین به دلیل اقتصادی‌بودن برای افراد، فوق‌العاده هستند. برخی از خدمات مشاوره آنلاین در مقایسه با جلسات حضوری نرخ کم‌تری دارند که این نکته قابل توجه است. دلیل بزرگی که مردم را از رفتن به مشاوره منع می‌کند، هزینه‌های بالای آن است؛ بنابراین کم‌هزینه‌بودن این سیستم می‌تواند افراد بیشتری را به سمت دریافت کمک از این بستر سوق دهد.

درمانگرانی که فقط مراجعین را به‌صورت آنلاین ویزیت می‌کنند، احتمالاً هزینه‌های جانبی کم‌تری مانند اجاره فضای اداری دارند. بنابراین، درمانگران آنلاین اغلب می‌توانند گزینه‌های درمانی مقرون‌به‌صرفه‌ای برای کسانی که تحت پوشش بیمه درمانی نیستند، باشند.

همچنین با برگزاری جلسات مشاوره آنلاین، هزینه‌هایی مانند بنزین، پول مترو، اتوبوس یا تاکسی را کنار می‌گذارید. از آن‌جایی که می‌توانید در هر جایی تحت درمان قرار بگیرید، نیازی به صرف زمان و انرژی ندارید تا به‌موقع به کلینیک برسید.

7. محرمانه‌بودن

برخی‌ها ممکن است به امنیت بسترهای آنلاین جهت نگهداری اطلاعات کاربران شک کنند و به آن اطمینان نداشته باشند. لازم است بدانید در مشاوره آنلاین، تمام اطلاعات و مکالمه‌هایتان بین شما و درمانگر رمز‌گذاری می‌شود و محرمانه باقی می‌ماند.

8. اثربخشی بیشتر

بر اساس یک مطالعه در مورد اثربخشی جلسه تراپی آنلاین، مشاوره در خانه نه‌تنها از نظر بالینی موثر است، بلکه افراد در صحبت‌کردن از طریق صفحه نمایش کامپیوتر و تلفن هوشمند احساس راحتی بیشتری نسبت به حضوری دارند. این امر، درمان را بسیار سودمندتر می‌کند؛ با در نظر گرفتن این که بیشتر مراجعین شجاعت بیشتری برای صحبت در مورد چیزهایی دارند که معمولاً از بیان آن‌ها در مکالمات حضوری دوری می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که مشاوره روانشناسی آنلاین می‌تواند به‌اندازه درمان حضوری برای شرایط مختلف سلامت روان موثر باشد. مطالعه‌ای نشان داد که درمان شناختی رفتاری(CBT)  آنلاین به‌اندازه درمان حضوری در درمان افسردگی متوسط موثر است. این روش در بهبود اختلال‌هایی از جمله اختلال اضطراب اجتماعی و اضطراب فراگیر و همچنین اصطلاح رفتارهای قمارگونه تاثیر داشته است.

9. درمان در دل مسافرت

اگر اهل سفر هستید یا به دلیل کار نیاز به سفر طولانی‌مدت دارید، مشاوره روانشناسی آنلاین یک گزینه عالی برای شماست! برای برگزاری جلسات لازم نیست در یک شهر واحد باشید. در عوض، می‌توانید زمان سفر خود را با زمان روانشناس آنلاین تنظیم کنید؛ بدون این‌که مجبور باشید زمان جلسه را تغییر دهید یا آن را به دلیل سفر لغو کنید.

این یک گزینۀ عالی‌ست؛ به‌خصوص اگر می‌خواهید در طی جلسات مشاوره، از یک محیط جدید و پر از آرامش لذت ببرید تا بازدهی مشاوره آنلاین را بالا ببرید. حتی می‌توانید جلسات خود را در دل طبیعت برگزار کنید؛ چه چیزی از این بهتر؟

روانشناسان متخصص یاری‌وی چگونه تایید می‌شوند؟

موضوع مهمی که شما باید در رابطه با آن بدانید این است که روانشناسان متخصص یاری وی چگونه تایید می‌شوند. برای آن‌که مشاوران این حوزه بتوانند به تایید این مرکز برسند، در ابتدا باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر
  • داشتن چند سال تجربه کاری مناسب در این حوزه
  • داشتن سابقه تراپی با فارسی‌زبانان خارج از کشور

پس از این‌که روانشناس مورد نظر این شرایط را داشت، این اقدامات صورت می‌گیرد:

  1. از روانشناس درخواست می‌شود تا مدارک تحصیلی، شماره نظام روانشناسی و شماره پروانه را ارسال کند.
  2. در قدم بعدی، مدارک ارسال‌شده از طرف روانشناسان مجموعه مورد بررسی و صحت‌سنجی قرار می‌گیرد.
  3. پس از تایید مدارک، یک مصاحبه علمی در محل شرکت با یکی از اساتید روانشناس مقرر می‌شود.
  4. در آخر مجموعه یاری وی با روانشناس تاییدشده قرارداد امضا می‌کند به او نحوه کار با پلتفرم یاری وی را آموزش می‌دهد.

 

چرا مشاوره از روانشناس فارسی‌زبان بهتر است؟

در ابتدای صحبتمان اشاره‌ای مختصر به این موضوع داشتیم. اینکه چرا بهتر است از روانشناسان فارسی‌زبان استفاده کنید دلیلش این است که روان‌درمانی، پروسه‌ای مبتنی‌بر کلام است؛ یعنی برخلاف سایر درمان‌های پزشکی دیگر، تا زمانی‌که شما اقدام به صحبت نکنید، چیزی مشخص نمی‌شود. همچنین در این حوزه، هیچکدام از ابزارهای پزشکی و تکنولوژی نمی‌توانند در تشخیص درمان موثر باشند. تنها ابزار درمان در این حوزه، ابزار زبان است.

جالب است بدانید که از زبان به‌عنوان شگفت‌انگیزترین کشف تاریخ یاد می‌شود؛ زیرا همان‌طور که می‌بینید، به‌رغم پیشرفت‌های چشمگیری که در صنعت تکنولوژی و پزشکی رخ داده، کماکان هیچ‌گونه تجهیزاتی در علم روانشناسی نتوانسته است جای زبان را بگیرد. پس در چنین شرایطی، خیلی مهم است با درمانگری ارتباط برقرار کنید که با زبان شما و فرهنگ پشت آن، به‌خوبی و به‌درستی آشنا باشد و آن را درک کند.

 

رزرو جلسه و نوبت‌دهی آنلاین چگونه است؟

برای رزرو آنلاین نوبت مشاوره روانشناسی در سامانه یاری وی، باید مراحل زیر را به‌ترتیب پیش ببرید:

  1. در ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید.
  2. پس از تکمیل ثبت نام، وارد حساب کاربری‌تان در پلتفرم یاری وی شوید و روی گزینه شروع جلسه جدید کلیک کنید.
  3. وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن حوزه‌های مختلف مشاوره مشخص شده‌اند. حوزه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا لیست مشاورانی را که در آن زمینه فعالیت دارند بینید. در این‌جا می‌توانید با خواندن رزومه و دیدن کلیپ معرفی روانشناسان، مشاور مد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. با کلیک روی گزینه رزرو جلسه برای مشاور مورد نظرتان، وارد صفحه‌ اختصاصی درمانگر می شوید.
  5. با کلیک روی گزینه رزرو، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن روز و ساعت مد نظرتان را باید وارد کنید. به یاد داشته باشید که ساعت‌ها و تاریخ به وقت کشور مراجعه‌کننده است. نزدیک‌ترین زمان برای رزرو، سه روز بعد خواهد بود؛ به دلیل این‌که مشاوران زمان برنامه‌ریزی و بررسی زمان‌هایشان را داشته باشند. همچنین بازه‌های سه‌ساعتی برای زمان انتخاب شده است تا امکان تایید جلسه و برنامه‌ریزی مشاور بیشتر باشد.
  6. بعد از انتخاب تاریخ و ساعت جلسه، روی ثبت رزرو کلیک کنید. اگر حسابتان موجودی کافی داشته باشد، درخواستتان ثبت و تا 12 ساعت بعد توسط مشاور تایید می‌شود.

 

جلسه تراپی در مرکز مشاوره آنلاین یاری‌وی چگونه برگزار می‌شود؟

جلسات مشاوره به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود؛ به این صورت که شما راس ساعت ثبت‌شده از طریق ایمیلی که برای شما یا لینکی که از طریق واتساپ پشتیبانی ارسال می شود وارد اتاق مشاوره می شوید.

مشاوره تصویری چگونه است؟

جلسه مشاوره تصویری در یک فضای امن و محرمانه برگزار می‌شود. طی این جلسه، افراد می‌توانند تصویر یکدیگر را ببینند؛ همچنین امکان ارسال پیام حین جلسه وجود دارد.

 

 بهترین مشاور آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

کار روانشناس می‌تواند استرس‌زا و طاقت‌فرسا باشد و ممکن است همیشه آن‌طور که انتظار می‌رود موفقیت‌آمیز نباشد. این متخصص با قرارگرفتن در تماس با افرادی که اغلب در مدیریت احساسات خود مشکل دارند یا درگیری‌های جدی را تجربه می‌کنند، نیاز به آمادگی ویژه‌ای دارد. روانشناس نه‌تنها در زمینه تکنیک‌های تشخیص و درمان، بلکه در مدیریت هیجان‌ها، ناامیدی‌ها و تنش‌ها به مراجع کمک می‌کند.

به همین دلیل، ویژگی‌های روانشناس بررسی می‌شود و معمولاً برای ارزیابی پتانسیل او، از نظر روابط انسانی و خودکنترلی، آزمایش‌های متعددی صورت می‌گیرد. تمام فاکتورهای لازم برای تایید یک روانشناس را در ادامه آورده‌ایم؛ همچنین روانشناس‌ آنلاین باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشند که در ادامه به این موارد هم خواهیم پرداخت.

· آشنایی با ابزار آنلاین

محیط کاری یک روانشناس آنلاین متفاوت از یک پزشک سنتی‌ست؛ به همین منظور باید آشنایی کاملی نسبت به محیط داشته باشد. اگر دقت کرده باشید بالاتر گفتیم که مجموعه یاری وی هنگام عقد قرارداد با روانشناس‌ها، به آن‌ها چگونگی کار با پلتفرم را آموزش می‌دهد. این موضوع دقیقاً به‌خاطر همین است که دکتر بتواند با محیط کاری خود آشنا باشد.

یک روانشناس آنلاین خوب باید بتواند با اپلیکیشن به‌خوبی کار کند؛ همچنین نیاز است پیش از برگزاری جلسات، اینترنت خود را بررسی کند تا مطمئن شود از سرعت و ترافیک لازم برخوردار است.

· سر وقت بودن

برگزاری جلسات مشاوره آنلاین، مستلزم انضباط دوطرفه است؛ یعنی هم مشاور و هم مراجعه‌کننده باید سر زمان مقررشده وارد پلتفرم شوند و با یکدیگر ارتباط گیرند. یکی از ویژگی‌های روانشناس آنلاین خوب این است که سر وقت در جلسه حاضر شود و تاخیر نداشته باشد.

· داشتن صبر

روانشناسان باتجربه می‌دانند که برای قرارگرفتن در مسیر موفقیت، همیشه صبر لازم است. مراجعه‌کننده کسی‌ست که باید این مسیر را طی کند و مشاور کسی‌ست که نقش یک راهنما را برای او بازی می‌کند؛ به مراجع کمک می‌کند تا با مسائل چالش‌برانگیزی که ممکن است در زندگی خود با آن مواجه شود کنار بیاید و با صبر و آرامش، این پستی‌ها و بلندی‌ها را بگذراند.

به این ترتیب، روانشناس‌ها باید اهمیت صبر و استقامت را درک و خودشان اول از همه به آن عمل کنند. عادات قدیمی به‌سختی شکسته می‌شوند و در بسیاری از موارد، مشکلات مراجع نتیجه افکار و الگوهای رفتاری آسیب‌رسانی‌ست که در وجودش ریشه کرده است.

· خودکنترلی عاطفی

احتمالاً این مهم‌ترین ویژگی‌ست. از نظر تعادل روانی به‌شکل حرفه‌ای، این ویژگی به او اجازه می‌دهد تا احساسات خود را قاطعانه و مستقل از آن‌چه برای مراجع اتفاق می‌افتد تنظیم کند. البته خودکنترلی عاطفی به این معنا نیست که برخی از رویدادها تاثیری بر روانشناس نداشته باشد؛ زیرا به هر حال مشاور هم فردی با احساسات و دارای گذشته است.

اما خودکنترلی به او اجازه می‌دهد احساسات خود را در مواجهه با مراجع تعدیل کند؛ زیرا احساساتی‌شدن، مثل به‌هم‌ریختگی یا عصبانیت، ابزار او را از بین می‌برد. همچنین خودکنترلی عاطفی در مراجع اعتمادبه‌نفس ایجاد می‌کند و درمانگر به‌عنوان فردی باثبات برای تکیه‌کردن در نظر گرفته می‌شود.

· همدلی

همدلی، توانایی تشخیص و پاسخ‌دادن به احساسات دیگری‌ست. تفاوت آن با همدردی در این است که نیازی به ورود به دنیای مراجع و لمس واقعی احساس او نیست؛ همچنین لازم نیست ارزش‌ها و باورهای مراجع و مشاور به‌اشتراک گذاشته شوند. یک روانشناس، باید بتواند برای تشخیص احساسات ابرازشده توسط مراجع که ممکن است احساسات قدرتمندی باشد، پاسخی مطمئن دهد. همچنین باید بتواند احساسات خود را کنترل کند و مطمئن شود که در قصه مراجع گرفتار نمی‌شود.

به‌ویژه اگر درگیر درمان افرادی باشد که در مورد مشکلاتی صحبت می‌کنند که بسیار شبیه مشکلات خود او هستند. اگرچه ممکن است احساس کند می‌داند که مراجعانش درباره چه چیزی صحبت می‌کنند –که این به بهبود روند درمان کمک می‌کند- اما اجازه می‌دهد دنیای منحصربه‌فرد مراجع کشف شود.

روانشناسان باتجربه احساساتی را که در طول درمان دارند یادداشت می‌کنند و آن‌ها را تحت نظارت حرفه‌ای خود درمی‌آورند؛ زیرا باید فرصتی را برای کار روی این احساسات به‌وجود آورند تا مانع پیشرفت مراجعانشان نشود. روانشناسان احساس همدلی و نگرانی واقعی دارند. آن‌ها تغییرات به‌وجود‌آمده در لحن صدا و زبان بدن را متوجه می‌شوند. مهارت‌هایی مانند گوش‌دادن و تامل، مراجع را تشویق می‌کند تا افکار، احساسات و باورهای سرکوب‌شده‌اش را بیان کند.

روانشناس نه‌تنها باید نسبت به فرد مقابل خود احساس همدردی داشته باشد، بلکه باید یک قدم فراتر برود و خود را جای مراجع بگذارد تا احساسش را بفهمد و به آن‌چه مراجع فکر می‌کند، فکر کند. فقط از این طریق می‌تواند به دیگری کمک کند؛ زیرا این نگرش به او اجازه می‌دهد تا بزرگی مشکلی را که مراجع تجربه می‌کند، درک کند.

در واقع، چندین مطالعه آزمایشگاهی توانسته‌اند نشان دهند که مغز افرادی که بسیار همدل هستند، واکنشی مشابه با کسانی که این مشکل را ابتدا تجربه کرده‌اند، نشان می‌دهد. مثل این است که هنگام خواندن یک کتاب، در پوست شخصیت اول قرار می‌گیرند و همان ناامیدی‌ها، دردها یا اندوه‌ها را احساس می‌کنند. اگر روانشناس نتواند همدلی کند، احتمالاً مشکلات مراجع را به‌خوبی نخواهد دید و در نهایت از تکنیک‌های درمانی نامناسبی استفاده خواهد کرد.

· روشن‌فکر

مردم به روانشناس اعتماد می‌کنند؛ به‌طوری که اغلب حقایقی را به او می‌گویند که ممکن است خلاف سیستم اعتقادات و ارزش‌های حرفه‌ای او یا جامعه باشد. در چنین مواردی، روانشناس باید از گشودگی ذهنی کافی برخوردار باشد تا بفهمد چرا فرد به شیوه‌ای خاص رفتار می‌کند یا چنین تصمیمی را گرفته است.

زمانی که روانشناس نتواند فرد مقابل خود را بپذیرد، علائم طردشدگی از کلام او خارج می‌شود که فوراً مراجع این‌ها را تشخیص می‌دهد. در انتها مراجع احساس سرافکندگی می‌کند و دست از درمان می‌کشد.

· درون‌نگری

این یکی از ویژگی‌هایی‌ست که کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اما یکی از مهم‌ترین‌هاست. روانشناس از طریق فرآیند درون‌نگری نه‌تنها حالت‌های عاطفی خود را برای درک انگیزه‌ها و خواسته‌ها متعادل می‌کند، بلکه حتی به دنیای ذهن هم نزدیک‌تر می‌شود. درون‌نگری -تنهاماندن با خود- سنگ بنای رشد شخصی‌ست؛ همچنین کلیدی برای کشف نحوه عملکرد ذهن است.

· مهارت‌های ارتباطی

طبیعتاً یک روانشناس باید بتواند با در نظر گرفتن پیچیدگی موضوع، ارتباط موثر برقرار کند. اگرچه مراجع کسی‌ست که بیشتر صحبت می‌کند، اما انتظار نمی‌رود که او همه‌چیز را شفاف بگوید. به هر حال شاید همین عدم شفافیت در وجود شخص است که سبب شده از مشاور کمک گیرد. از طرف دیگر، متخصصان سلامت روان باید دقیق و متفکر باشند و از واژگان عاطفی متناسب با شرایط استفاده کنند.

کلمه، ابزار اولیه کار روانشناختی‌ست؛ اما مهارت‌های ارتباطی به این محدود نمی‌شوند. روانشناس قبل از هر چیز باید شنونده خوبی باشد؛ باید مراقب زبان بدن مراجع باشد تا بتواند آن را رمزگشایی کند و ایمان و آرامش را از طریق حرکات خود انتقال دهد.

· اصول اخلاقی

روانشناسان می‌دانند که کار آن‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر افراد داشته باشد و آن‌ها این را در هنگام برخورد با مراجعه‌کنندگان در نظر دارند. روانشناسان از مرزها تبعیت می‌کنند و هرگز جایگاه حرفه‌ای‌شان را آلوده به روابط سوءاستفاده‌گرانه نمی‌کنند. آن‌ها همچنین از آیین‌نامه‌های اخلاقی پیروی می‌کنند تا در زمان مواجهه با مراجعین مختلف، حریمی را از بین نبرند.

قرارداد محرمانه‌ای که بین روانشناسان و مراجعان آن‌ها وجود دارد مقدس است و جز در شرایط ویژه نمی‌توان آن را شکست. اخلاق امر مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. توسعه مستمر تخصص و دانش فعلی‌شان است. در آخر این‌که باید از مراجعان خود در برابر آسیب‌های بیشتر محافظت کنند.

· ایجاد راحتی

روانشناس باید در مراجع خود اعتمادبه‌نفس ایجاد کند تا او از گفتن مشکلاتی که احتمالاً جرات نکرده‌ است برای کسی آشکار کند، ترسی نداشته باشد. این حس اعتماد را می‌توان از جزئیات کوچک شروع کرد؛ مانند حرکات بدن درمانگر تا دکور اتاق. اما اساس آن در سیستم ارزشی روانشناس قرار دارد. وقتی مراجع احساس می‌کند که پزشکش اعتمادبه‌نفس دارد، کارش را به‌خوبی می‌شناسد، اهداف روشنی دارد و با آن‌چه فکر می‌کند سازگار است، به او متکی می‌شود و عقایدش را برای روانشناس بازگو می‌کند.

چه خدمات مشاوره روانشناسی آنلاینی در یاری‌وی عرضه می‌شود؟

خدمات سامانه Yariway در هشت حوزه مختلف عرضه می‌شود. حوزه‌های مشاوره‌ای موجود در یاری‌وی عبارتند از:

  • قبل از ازدواج
  • ترک اعتیاد
  • خانواده
  • اعتماد‌به‌نفس
  • کودک و نوجوان
  • کنترل خشم
  • رابطه دوستی و عاطفی
  • افسردگی، اضطراب و استرس